• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Chianti
    Anonym (BitterhetenSjälv) skrev 2013-02-03 21:13:36 följande:
    Alltså, är det bara jag som känner mig helt säker på att den här tråden är skapad av någon på IKEAS marknadsföringsavdelning? Helt enkelt gratis reklam på Sveriges största(?) forum för precis den målgruppen som IKEA riktar sig till?!

Så jävla genomskinligt!
    På vilket  sätt skulle en tråd om kokko kunder på varuhuset vara reklam för IKEA?? Oskyldig
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Themis

Min svåger och svägerska har bland annat

-sprungit runt med lampskärmar på huvet och smugit på varandra och

-snott namnskyltar vid en personalstation, satt sig bakom ett skrivbord mitt vid "gångvägen" och allvarligt sagt till förbipasserande att "psykiatern är inne om ni vill sitta ner och prata eller inte kommer överens om era möbelval, det är en ny service vi har börjat med"

Drömmer

Naturligt: En ålart på Barriärrevet finner det helt naturligt att bo i rumpan på en sjögurka. Är det nåt du tänker ta upp också?
  • pontus1992
    Anonym skrev 2013-02-03 19:56:48 följande:
    De senaste 4 ggr det senaste året jag varit på ikea har jag sett folk jag är bekant med men inte alls har lust och träffa :-/ känns ju lagom roligt och försöka ta en liten omväg innan de hinner se en eftersom man känner en viss risk för att de ska börja fråga en massa om sånt man inte har lust och prata om

Annars har väl inte gjorts några spännande observationer  

vad ska folk fråga om?? fast det e klart skulle skämmas jag me om jag blev påkommen på IKEA fast de är ju där själva så varför skulle du skämmas inför dem?
  • Thaleya1

Jag har sett en mamma byta blöja på sitt barn mitt på en av bänkarna i en visningslägenhet på Ikea.
    Jag har sett en kvinna i 20-års åldern som hade gått och lagt sig och somnat i en av sängarna.
    Och en gång när jag stod i kön till kassan så var det en tant som pratade med mig ifrån kön intill, och hon berättade för mig att hon åker ofta till Ikea snabbt bara för att köpa någon skärbräda eller lite ljus. Och då kände jag att det var ju ren galenskap, att ta sig igenom Ikea bara för typ en diskborste och sen vänta i kön i MÅNGA minuter.

Allt detta har skett på Ikea Sundsvall.

• murarn P
    Sofia85 skrev 2013-02-03 19:47:26 följande:
    Gick runt på övervåningen, där de har visninslägenheter, en lördag med massssor med folk. Kommer då en gubbe som har tagit en färdigmonterad garderob och lagt på en lastvagn (sådan som är nere på plockasjälvlagret). Den skulle han tydligen köpa... hmm, missat ikeas koncept med platta paket..;)  verkade inte heller reflektera över att ingen annan plockade på sig färdig monterade möbler ur lägenheterna...:)
    Hehe. Tyckte jag var vettigt gjort. Då slapp han i alla fall stå utan den sista skruven som så ofta saknas i paketet. Eller det kanske är bättre numera. Det är länge sedan jag tvingades montera ihop något från IKEA.

Det enda jag gillar med IKEA är restaurangen.

• Thaleya1
    murarn P skrev 2013-02-03 22:17:50 följande:
    Hehe. Tyckte jag var vettigt gjort. Då slapp han i alla fall stå utan den sista skruven som så ofta saknas i paketet. Eller det kanske är bättre numera. Det är länge sedan jag tvingades montera ihop något från IKEA.

Det enda jag gillar med IKEA är restaurangen.

Jag har aldrig varit med om att skruvar saknats däremot har det hänt att jag fått med mig fel färg på någonting eller möbeln är kantstött och lite trasig i hörnen.
  • Hannnisen

Vi var där hela familjen, gick runt och tittade på "utställnings rummen" kommer till ett badrum, då e där nån jävel som skitigt på toan.. Det är de sjukaste jag varit med om på IKEA

• murarn P
    Thaleya1 skrev 2013-02-03 22:20:08 följande:
    Jag har aldrig varit med om att skruvar saknats däremot har det hänt att jag fått med mig fel färg på någonting eller möbeln är kantstött och lite trasig i hörnen.
    Men då hade det ju varit vettigt om du också snott åt dig ett redan monterat utställningsobjekt också. Då hade det varit garanterat rätt färg. Flört
Svar på tråden Observationer på IKEA !