• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Candy89

IKEA är bäst, speciellt utomlands (bor i Norge större delen av åren) när man kan äta svenska köttbular, potatis, brunsås och lingonsylt! Då är det precis som att komma hem till kära Svedala Det bästa är nog IKEAS kokbok med svensk husmanskost där mer eller mindre 80% av innehåller inte är svenskt och att de envisas (iallfall i Norge) med att kalla det sylt jordgubb etc och paj rabarber

• Anonym (Jenny)
    Anonym (BitterhetenSjälv) skrev 2013-02-03 21:13:36 följande:
    Alltså, är det bara jag som känner mig helt säker på att den här tråden är skapad av någon på IKEAS marknadsföringsavdelning? Helt enkelt gratis reklam på Sveriges största(?) forum för precis den målgruppen som IKEA riktar sig till?!

Så jävla genomskinligt!
    jag jobbar INTE  på ikea , jag är arbetslös och gravid. ( och jävligt uttråkad ) 
    var på ikea för ett par dagar sedan då jag håller på att flytta och fick då iden att skapa denna tråden !  
  • pigglet

Haha, vilken rolig tråd!
    Själv avskyr jag att gå i affärer, så ni kan ju bara ana vad jag tycker om Ikea...

Men jag lyssnade på en kul bok i somras som handlar om en kvinna som parkerar sin bil utanför Ikea och bosätter sig där. Mycket dråpligt och ganska träffsäkra beskrivningar av Ikea (tycker i alla fall jag). Kanske kan vara något för er som trivs i den här tråden? Den heter "Borta bäst" av Sara Kadefors.

• Harmagedon

# 96 ni är sjuka. Mkt sjuka...

Mina barn har inte varit på Ikea sedan de lämnade bärseleåldern.

• Jojile

Jag älskar Ikea och tackar Gud för att det enbart tar mig 10 min från min dörr till Ikea kungens kurvas parkering :)

Däremot HATAR jag dessa jävlar som går åt fel håll!

Annars har jag inte varit med om så mkt. Eller jo, jag har själv gjort bort mig så otroligt mkt! För fem år sen var jag på fynd och hittade en snygg byrå. Det stod en kille och tittade på den också, men som vände sig mot mig och sa att "du kan få vinna den här". Jag tackade men sa att jag inte får med mig den hem. Denna underbara människa följde då med mig och surrade fast den på sitt eget biltak och körde den hem till mig! Jag satt i bilen framför med en tjejkompis och DÄR någonstans fick jag för mig att han kunde vara en galning som ville styckmörda oss.

Så när vi kommer hem till mitt lghthus så säger jag att jag bor i lägenheten på nedre plan och att han absolut inte vinäger hjälpa mig in med den. Tackar för hjälpen och han åker. Släpar upp byrån och tio minuter senare ser jag hans bil komma smygande tillbaka. "Jahapp" tänker jag. "Nu är det kört, nu dör jag"

Det gjorde jag inte. Jag hade nämligen glömt mina hyllplan i hans bil. Han hade upptäckt det och vänt. Han såg lite fundersam ut när jag kom nerspringandes i trappan och min granne under mig står i sin ytterdörr. Hon förstod inte alls vad han pratade om.

Än idag skäms jag något fruktansvärt. Om någon här känner denna man, be honom om ursäkt från mig! Hoppas han inte slutade vara så snäll och hjälpsam!

• Hoppepropp
    Anonym skrev 2013-02-03 21:26:53 följande:

Vi är en sån familj.

Vi älskar IKEA!

Det händer titt som tätt när man frågar barnen vad de vill göra att de nämner IKEA innan leklans och simhallen, ha ha ha!    

Våra ungar är precis så, har hänt mer än en gång att utflykten har varit buss till IKEA; 1 timmes lek på leklandet och sedan mat i restaurangen. Båda älskar köttbullarna, potatisen, sylten och såsen - äter minst 8 köttbullar var. När vi serverar hemmagjorda går det med mycket tjat möjligen att få ner 3. De är 3 och 5 år ska väl tilläggas.
    Inne på varuhuset vill de dock inte vara, så det det är precis lagom att vi hinner göra ärendena när de är i leklandet.

Bästa lösningen när man inte vill betala dyrt för annat lekland och vädret är så blaskigt att man inte gärna är ute på lekplats. Alla glada o nöjda, kan det bli bättre?

• Anonym (Mymla)
    Anonym (Död åt Björne...) skrev 2013-02-03 19:28:27 följande:
    Mamman som haffade sin vilda unge i armen och väste
    -Om du inte sköter dig när vi är här så kommer Björne att dö... Demon

Hahahaaaa!! Jag döööör! 
  • Anonym (Neeeeeej)
    Anonym (Jenny) skrev 2013-02-03 21:31:51 följande:
    jag jobbar INTE  på ikea , jag är arbetslös och gravid. ( och jävligt uttråkad ) 
    var på ikea för ett par dagar sedan då jag håller på att flytta och fick då iden att skapa denna tråden !  
    Så får du ju inte skriva... FL-tanternas moralkompass kommer hitta det här inlägget snabbare än du kan säga "Va"!
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Neeeeeej) skrev 2013-02-03 21:43:48 följande:
    Så får du ju inte skriva... FL-tanternas moralkompass kommer hitta det här inlägget snabbare än du kan säga "Va"!
    haha oj glömde det xD undra om det hjälper att jag berättar att jag är arbetslös pga att jag är gravid xD 
Svar på tråden Observationer på IKEA !