-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
I restaurangen står en flicka i 10 års åldern redo att plocka undan efter sig. Hon tar vagnen man har brickorna på och ska köra bort den till stället där man lämnar brickor och skräp. Mamman tar tag i hennes arm och både mamman och pappan skrattar och säger "nej men gumman usch sådant ska inte du göra. Det är personalens jobb, det är inte precis en fin restaurang". Flickan såg väldigt förvirrad ut och föräldrarna bara skrattade
-
Det hade jag också blivit. På hak och caféer brukar man plocka undan efter sig, på fina restauranger gör personalen det åt en.mamma 86 skrev 2013-02-04 23:41:13 följande:I restaurangen står en flicka i 10 års åldern redo att plocka undan efter sig. Hon tar vagnen man har brickorna på och ska köra bort den till stället där man lämnar brickor och skräp. Mamman tar tag i hennes arm och både mamman och pappan skrattar och säger "nej men gumman usch sådant ska inte du göra. Det är personalens jobb, det är inte precis en fin restaurang". Flickan såg väldigt förvirrad ut och föräldrarna bara skrattade
-
Hmm det är väl snarare på restauranger som ikea som man tar bort efter sig, på fina restauranger kommer dem ju till bordet och tar bort tallriken så fort an lagt besticken åt sidan :Pmamma 86 skrev 2013-02-04 23:41:13 följande:I restaurangen står en flicka i 10 års åldern redo att plocka undan efter sig. Hon tar vagnen man har brickorna på och ska köra bort den till stället där man lämnar brickor och skräp. Mamman tar tag i hennes arm och både mamman och pappan skrattar och säger "nej men gumman usch sådant ska inte du göra. Det är personalens jobb, det är inte precis en fin restaurang". Flickan såg väldigt förvirrad ut och föräldrarna bara skrattade
Meeeen vissa föräldrar är väl lite pantade kan inte va hög pant på dem :P -
Precis. Usch tycker synd om flickan som har så pantade föräldrar.Anonym skrev 2013-02-04 23:45:25 följande:Hmm det är väl snarare på restauranger som ikea som man tar bort efter sig, på fina restauranger kommer dem ju till bordet och tar bort tallriken så fort an lagt besticken åt sidan :P
Meeeen vissa föräldrar är väl lite pantade kan inte va hög pant på dem :P -
Tja det måste ha varit skolan som uppfostrat henne eller någon annan, defenetivt inte de i alla fall.mamma 86 skrev 2013-02-04 23:46:44 följande:Precis. Usch tycker synd om flickan som har så pantade föräldrar. -
Anonym skrev 2013-02-04 23:48:38 följande:Tja det måste ha varit skolan som uppfostrat henne eller någon annan, defenetivt inte de i alla fall.
Egentligen räcker det ju med att titta sig omkring och se hur alla andra gör... men somliga är väl för fina för det. Stackars barn. -
Haha läste nåt inlägg där det stod i en sms konversation om garderober och narnia.
Jag och mina syskon gömde oss i en sån här stor hörngarderob, de som har en sittplats och sen öppnade vi dörren på måfå och sa just att vi varit i narnia.
Detta skedde såklart på Ikea:D -
När jag kom ut från toan en gång stod det en dam och plockade varor från min vagn till sin egen. Hon blev lite generad när jag kom och hon sa att hon trott att vagnen var övergiven och det var ju så fina saker jag hittat.
Det dummaste var att vagnen stod på anvisad vagnparkeringsplats utanför toaletterna!
En farbror till en annan väninna cyklar varje dag 2 mil och äter middag på Ikea. 3 korvar med bröd. Han tycker att det är ett genidrag. Han får motion, träffar andra människor och billigare blir det inte för "utemat" (som han kallar det). Gubben är 73 år och har gjort det sen pensionen.
Jag hörde en gång ett äldre par diskutera julklappsinköpen vid bäddtextilerna. "Nej, inte enfärgat. Nu är han ju i den åldern då det blir mycket fläckar på lakanet." Man ska tänka på allt när man är ute och shoppar!
-
Jag får minsann aldrig se nåt kul på IKEA. Men jag ska alltid titta på ALLT så det tar lite tid för mig att gå igenom, så jag gissar att en del blir irriterade på mig som går så långsamt

-
Bajs i en utställnings toalett (!)