• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Anonym

Haha, dessa tomma hot som föräldrar kommer med, jag tycker att det är helt fantastiskt! Ett sista tappert försök, liksom. Jag var på IKEA innan jul och en förälder med en asjobbig unge i kassan bredvid: "OM DU INTE LUGNAR DIG KOMMER INTE TOMTEN I ÅR!" Därefter blev det knäpptyst Effektivt; ja. Sen kan man ju diskutera hur rätt det är... 

• Annnanym

Jag bodde i Spanien ett tag och åkte en gång till IKEA. Åt i deras restaurang och i taket hängde skyltar med texten "SMÄNKLIN HALTID!" Jag tror att det skulle ha stått "SMAKLIG MÅLTID!" men... tydligen jävligt svårt att be någon korrekturläsa

• pontus1992
    Anonym skrev 2013-02-05 08:08:40 följande:
    Jag har läst flera trådar här på FL som handlat om amning i det offentliga rummet och hur VIDRIGT!!! brr det är.

Och vad händer? Ska lämna IKEA och i sofforna vid utgången (längst bort i hörnet och vänd mot väggen (försökte väl dölja sitt smutsiga beteende) sitter en mamma böjd över något som jag inte ser vad det är). MEN det står en barnvagn bredvid så då FÖRSTOD jag vad hon gjorde.!!!! Jag höll på att dööööö alltså. För att verkligen fatta att jag sett rätt så fick jag gå ända intill mamman och det där hon hade i knät låg dessutom under en filt som jag fick lyfta på för att kunna se. ÅÅÅÅÅÅ FYYYYY FAAAAAAN!!!!! Ett bröst............men fatta............och jag fick springa ut och spy upp de goda köttbullarna jag nyss ätit i restaurangen

det här är väl ibgen diskussion om offentlig amning?
  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym skrev 2013-02-05 08:08:40 följande:
    Jag har läst flera trådar här på FL som handlat om amning i det offentliga rummet och hur VIDRIGT!!! brr det är.
    Och vad händer? Ska lämna IKEA och i sofforna vid utgången (längst bort i hörnet och vänd mot väggen (försökte väl dölja sitt smutsiga beteende) sitter en mamma böjd över något som jag inte ser vad det är). MEN det står en barnvagn bredvid så då FÖRSTOD jag vad hon gjorde.!!!! Jag höll på att dööööö alltså. För att verkligen fatta att jag sett rätt så fick jag gå ända intill mamman och det där hon hade i knät låg dessutom under en filt som jag fick lyfta på för att kunna se. ÅÅÅÅÅÅ FYYYYY FAAAAAAN!!!!! Ett bröst............men fatta............och jag fick springa ut och spy upp de goda köttbullarna jag nyss ätit i restaurangen

Lyfta på för att kunna se? Var DU tvungen att lyfta på mammans filt som hade över sig för att skyla sig? För att DU skulle kunna se vad det var???
  • Anonym (----------)
    Anonym (Malmöbo) skrev 2013-02-05 10:00:21 följande:

Lyfta på för att kunna se? Var DU tvungen att lyfta på mammans filt som hade över sig för att skyla sig? För att DU skulle kunna se vad det var???
    Ironi kallas det... Ta inte allt så bokstavligt.. Är inte jag som skrev det inlägget men jag förstod att det var ironiskt skrivet..
  • Frontline
    Anonym (----------) skrev 2013-02-05 10:03:20 följande:
    Ironi kallas det... Ta inte allt så bokstavligt.. Är inte jag som skrev det inlägget men jag förstod att det var ironiskt skrivet..
    Ja det luktade ironi lång väg, men det är svårt att förmedla det på nätet ibland så det bästa är ju att lägga till några smiley då brukar det gå hem
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (aldrig)

Just det ja, Ikea heter det ju! Satt just och funderade på vad det där meckat för hela landets WT heter.

• Anonym
    pontus1992 skrev 2013-02-05 08:45:47 följande:

det här är väl ibgen diskussion om offentlig amning?

NÄ det är en tråd om sådant som man observerat på IKEA!  Det står längst upp vad ämnet för tråden är. Det är en rubrik i lite fetare stil. Det borde väl du Pontus veta som är här på FL varje dag.
  • MammaHela
    zbaby skrev 2013-02-05 03:55:27 följande:
    För några år sedan var en bekant på Ikea ned sin 1-åring i vagn. När de skulle betala fika vände hon sig från vagnen en kort stund och när hon tittade tillbaka var dottern borta! Ikea satte direkt in larm och hela varuhuset stängdes så ingen kunde komma ut på bara ngn minut ( bra rutin). De hittade dottern en halvtimme senare på en toalett i andra kläder!!
    Vilken skräck!!
    Fast det där är en vandringsägen... Det är bara olika affärer varje gång.
Svar på tråden Observationer på IKEA !