-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
Anonym skrev 2013-02-05 10:34:18 följande:NÄ det är en tråd om sådant som man observerat på IKEA! Det står längst upp vad ämnet för tråden är. Det är en rubrik i lite fetare stil. Det borde väl du Pontus veta som är här på FL varje dag.
tror du personen har lyft på ett ammandes mammas filt så får du gärna tro det. -
En observation jag ofta gör är av dessa män som går krumma under bördan av den gule påsen, ett par meter bakom kvinnorna som pekar och håller monolog.
-
Har nog bara varit med om en skräckgrej på IKEA då min äldre son var nästan 3 och yngsta var 4 månader. Den äldre gick och lillen var i vagnen. Vi går och kollar i barnavdelningen och jag vänder mig om och stora killen som verkligen inte var en rymmare är puts väck. Jag blir helt kall och springer lite planlöst runt barnavdelningen men han är borta. Jag kontaktar en i personalen som var helt fantastisk, hon gick direkt till telefonen, frågade vad han heter, vad han hade på sig och sen larmar alla stationer. Tog inte mer än ett par minuter så har de hittat honom, han hade sprungit ner för ett par trappor och ut genom en personal dörr. Han var skitglad och jag höll på att börja storgråta av lättnad. Men oj vilket bra bemötande av personalen jag fick. de var verkligen professionella
-
Det lär ju vara standard att barn smiter iväg från sina föräldrar, vad skönt att de har fungerande rutiner!YokohamaNr2 skrev 2013-02-05 11:06:06 följande:Har nog bara varit med om en skräckgrej på IKEA då min äldre son var nästan 3 och yngsta var 4 månader. Den äldre gick och lillen var i vagnen. Vi går och kollar i barnavdelningen och jag vänder mig om och stora killen som verkligen inte var en rymmare är puts väck. Jag blir helt kall och springer lite planlöst runt barnavdelningen men han är borta. Jag kontaktar en i personalen som var helt fantastisk, hon gick direkt till telefonen, frågade vad han heter, vad han hade på sig och sen larmar alla stationer. Tog inte mer än ett par minuter så har de hittat honom, han hade sprungit ner för ett par trappor och ut genom en personal dörr. Han var skitglad och jag höll på att börja storgråta av lättnad. Men oj vilket bra bemötande av personalen jag fick. de var verkligen professionella
-
Jo precis, de är säkert jättevana både att hitta försvunna barn och ta hand om hysteriska mammorAileen Allannah skrev 2013-02-05 11:12:45 följande:Det lär ju vara standard att barn smiter iväg från sina föräldrar, vad skönt att de har fungerande rutiner!
(inte för att jag hunnit bli hysterisk....än)
-
Jag lämnade in min son för första gången på "småland" tillsammans med hans storasyster. Han hade varit totalt förtvivlad varje gång systern blev inlämnad och han var för liten, men nu hade han fyllt 3 år och fick komma med in. Så skulle jag hämta barnen och ropar på dem. Ser att sonen sätter sig ned på en trappa och att en personal sätter sig bredvid.
Följande sägs: Personalen: "Nu kom nog din mamma" Sonen: Lyfter på huvudet och ser mkt allvarlig ut och säger "Det där är inte min mamma"
Stackars personalen som givetvis var ny på jobbet blev helnervös och bad om leg, stämpel osv 2 ggr för att vara säker... Tycker det var klurigt av en 3-åring. -
oj oj oj stackars personal.Bei Bei skrev 2013-02-05 12:33:42 följande:Jag lämnade in min son för första gången på "småland" tillsammans med hans storasyster. Han hade varit totalt förtvivlad varje gång systern blev inlämnad och han var för liten, men nu hade han fyllt 3 år och fick komma med in. Så skulle jag hämta barnen och ropar på dem. Ser att sonen sätter sig ned på en trappa och att en personal sätter sig bredvid.
Följande sägs: Personalen: "Nu kom nog din mamma" Sonen: Lyfter på huvudet och ser mkt allvarlig ut och säger "Det där är inte min mamma"
Stackars personalen som givetvis var ny på jobbet blev helnervös och bad om leg, stämpel osv 2 ggr för att vara säker... Tycker det var klurigt av en 3-åring.
men sonen måste verkligen ha älskat att vara på leklandet :D -
Det gjorde han verkligen :)MammaHela skrev 2013-02-05 12:54:27 följande:oj oj oj stackars personal.
men sonen måste verkligen ha älskat att vara på leklandet :D -
Fast jag tycker inte att barn ska få en massa julklappar om dom beter sig illa och inte kan uppföra sig.Anonym skrev 2013-02-05 08:29:27 följande:Haha, dessa tomma hot som föräldrar kommer med, jag tycker att det är helt fantastiskt! Ett sista tappert försök, liksom. Jag var på IKEA innan jul och en förälder med en asjobbig unge i kassan bredvid: "OM DU INTE LUGNAR DIG KOMMER INTE TOMTEN I ÅR!" Därefter blev det knäpptyst
Effektivt; ja. Sen kan man ju diskutera hur rätt det är...
Det är inte en rättighet att få julklappar. -
I det här fallet var det jag som var knäppisen på Ikea.
Jag hade min 6-månaders son och stod i kön till toaletternadå det kommer fram en äldre dam med en liten tjej på ca 2 år, och frågar om vi ska byta? Ja svarade häpet "nej tack jag är nöjd med min son" varpå hon irriterat säger "ska du byta blöja så finns ett annat rum ledigt längre bort". Jaha..! Kände mig lite knäpp då som trodde att hon menade att vi skulle byta barn :)
En stund senare blir det iaf ledigt där jag stod så jag gick in och la sonen på skötbordet och klädde av honom. Då kommer det in en äldre herre och blir mycket förlägen och harklar sig och frågar mig hur vi ska hantera denna situation. Jag frågar vad han menar och då säger han att han behöver kissa. Jaha, ok?? Sen tittar jag upp och ser ett öppet pissoar-rum i anslutning till toalettbåsen. Jag hade alltså gått in på Herrarnas av misstag.
En vanlig dag för mig på Ikea... :)