-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
Haha klockren tråd!!!
Jag ska hålla utkik efter konstigheter nästa gång jag besöker IKEA hehe!!!
-
såg en gång ett ryskt par kolla in ett soffbord.. de stog ett tag och kollade tills de bestämde sig att den ville de ha... De tog alltså visnings exemplaret med sig!
De förstod nog inte hur det fungerar.. såg ganska roligt ut när de bar ut soffbordet hihi
-
Jag såg ngt som inte var så roligt.. En mamma med en fyraårig och ett nyfött barn i babyskydd som hon ställt i en varuvagn stod framför mig och min dotter i kön till restaurangen. Precis där "gången" börjar, dvs. Snirkelgången fram till maten där man måste gå som en labyrint.. Där lämnar hon vagnen med den den nyfödda utanför och går glatt vidare med det äldre barnet och tar mat. Det var en lång kö och mitt i rusningen för lunch och inte en enda gång tittade hon till barnet eller ens vände sig om och kollade att barnet fanns kvar. Skrämmande!!
För några år sedan var en bekant på Ikea ned sin 1-åring i vagn. När de skulle betala fika vände hon sig från vagnen en kort stund och när hon tittade tillbaka var dottern borta! Ikea satte direkt in larm och hela varuhuset stängdes så ingen kunde komma ut på bara ngn minut ( bra rutin). De hittade dottern en halvtimme senare på en toalett i andra kläder!!
Vilken skräck!! -
Lageravdelningen i Örebro ett par år sedan, högt i tak som ni vet. Jag sitter lugnt på en pall ganska nära där blommorna tar slut för lagret och drömmer, långt från kassan. Hör ett ljud och högt över mig går ett sånt där silvrigt riktigt stort rör i taket sönder och sprutar ut någon vätska/vatten i en stor stråle över golvet galet fort.
Ikea ryms ut på människor snabbt.
-
zbaby skrev 2013-02-05 03:55:27 följande:Jag såg ngt som inte var så roligt.. En mamma med en fyraårig och ett nyfött barn i babyskydd som hon ställt i en varuvagn stod framför mig och min dotter i kön till restaurangen. Precis där "gången" börjar, dvs. Snirkelgången fram till maten där man måste gå som en labyrint.. Där lämnar hon vagnen med den den nyfödda utanför och går glatt vidare med det äldre barnet och tar mat. Det var en lång kö och mitt i rusningen för lunch och inte en enda gång tittade hon till barnet eller ens vände sig om och kollade att barnet fanns kvar. Skrämmande!! För några år sedan var en bekant på Ikea ned sin 1-åring i vagn. När de skulle betala fika vände hon sig från vagnen en kort stund och när hon tittade tillbaka var dottern borta! Ikea satte direkt in larm och hela varuhuset stängdes så ingen kunde komma ut på bara ngn minut ( bra rutin). De hittade dottern en halvtimme senare på en toalett i andra kläder!! Vilken skräck!!
Det där sista är en vandringssägen! -
Haha, jag och min sambo råkade ta en vagn från den där vagnparkeringen en gång (den var tom, vi hade inte hajat grejen med vagnparkering utan trodde bara det var kundvagnsstället). Vi hann kanske tio meter bort innan det kom ett gäng ångades efter oss och började härja om att någon tagit deras vagn från parkeringen och att det kanske var vi. "Oj, jo det var nog vi" säger vi och ber om ursäkt, men gänget fortsätter i säkert fem minuter att mala på om hur SVÅRT det var att få tag på en kundvagn, hur många trappor och gångar man skulle gå i för att hämta en ny, och det var minsann inte så lätt... bla bla bla. Efter att ha stått och hört på dem så gick vi själva och hämtade en ny vagn (från det "riktiga" stället), det tog kanske en minut....Förtrollad skrev 2013-02-05 01:02:16 följande:När jag kom ut från toan en gång stod det en dam och plockade varor från min vagn till sin egen. Hon blev lite generad när jag kom och hon sa att hon trott att vagnen var övergiven och det var ju så fina saker jag hittat.
Det dummaste var att vagnen stod på anvisad vagnparkeringsplats utanför toaletterna!
En farbror till en annan väninna cyklar varje dag 2 mil och äter middag på Ikea. 3 korvar med bröd. Han tycker att det är ett genidrag. Han får motion, träffar andra människor och billigare blir det inte för "utemat" (som han kallar det). Gubben är 73 år och har gjort det sen pensionen.
Jag hörde en gång ett äldre par diskutera julklappsinköpen vid bäddtextilerna. "Nej, inte enfärgat. Nu är han ju i den åldern då det blir mycket fläckar på lakanet." Man ska tänka på allt när man är ute och shoppar!
-
Fast jag hade nog också lämnat liten i babyskyddet för att hämta mat, men ställt det nånstans så att man kunde ha uppsikt över det såklart. (Om man bortser från att jag nog inte hade valt att luncha där alls när det var så lång kö).zbaby skrev 2013-02-05 03:55:27 följande:Jag såg ngt som inte var så roligt.. En mamma med en fyraårig och ett nyfött barn i babyskydd som hon ställt i en varuvagn stod framför mig och min dotter i kön till restaurangen. Precis där "gången" börjar, dvs. Snirkelgången fram till maten där man måste gå som en labyrint.. Där lämnar hon vagnen med den den nyfödda utanför och går glatt vidare med det äldre barnet och tar mat. Det var en lång kö och mitt i rusningen för lunch och inte en enda gång tittade hon till barnet eller ens vände sig om och kollade att barnet fanns kvar. Skrämmande!!
För några år sedan var en bekant på Ikea ned sin 1-åring i vagn. När de skulle betala fika vände hon sig från vagnen en kort stund och när hon tittade tillbaka var dottern borta! Ikea satte direkt in larm och hela varuhuset stängdes så ingen kunde komma ut på bara ngn minut ( bra rutin). De hittade dottern en halvtimme senare på en toalett i andra kläder!!
Vilken skräck!! -
zbaby skrev 2013-02-05 03:55:27 följande:Jag såg ngt som inte var så roligt.. En mamma med en fyraårig och ett nyfött barn i babyskydd som hon ställt i en varuvagn stod framför mig och min dotter i kön till restaurangen. Precis där "gången" börjar, dvs. Snirkelgången fram till maten där man måste gå som en labyrint.. Där lämnar hon vagnen med den den nyfödda utanför och går glatt vidare med det äldre barnet och tar mat. Det var en lång kö och mitt i rusningen för lunch och inte en enda gång tittade hon till barnet eller ens vände sig om och kollade att barnet fanns kvar. Skrämmande!!
Vilken skräck!!
Det sista är en berömd sägen. Har aldrig hänt! Skulle stått i tidningen om det gjort det
är bara till för att skrämma!
-
Haha, ni har nog rätt om den sista.. Men hon som berättade det lät väldigt trovärdig.. ;0)
Den första delen är skräck nog för mig! -
Jag har läst flera trådar här på FL som handlat om amning i det offentliga rummet och hur VIDRIGT!!! brr det är.
Och vad händer? Ska lämna IKEA och i sofforna vid utgången (längst bort i hörnet och vänd mot väggen (försökte väl dölja sitt smutsiga beteende) sitter en mamma böjd över något som jag inte ser vad det är). MEN det står en barnvagn bredvid så då FÖRSTOD jag vad hon gjorde.!!!! Jag höll på att dööööö alltså. För att verkligen fatta att jag sett rätt så fick jag gå ända intill mamman och det där hon hade i knät låg dessutom under en filt som jag fick lyfta på för att kunna se. ÅÅÅÅÅÅ FYYYYY FAAAAAAN!!!!! Ett bröst............men fatta............och jag fick springa ut och spy upp de goda köttbullarna jag nyss ätit i restaurangen