• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • fru kost

HEJ HEJ

Blev jätteförvånad igår då jag satt på jobbet och det pep till i mobilen att jag hade ett paket från familjeliv som låg och väntade på mig på paketutlämningen på konsum. Visste inte ens att jag hade blivit utvald som en av de 30 clear blue tjejerna innan det.

Kändes riktigt som julafton i morse då jag knatade iväg till Konsum och fick världens största paket med mig hem. Nu är allt uppackat och inställt i badrumsskåpet. Skulle någon kompis öppna det skulle de väl tro att man var en crazy-baby-maker eller något :) ha ha.

Jag är snart 32 år gammal, min sambo ett år äldre än mig, vi gifter oss nu i vår och sen hoppas vi att vi blir fler runt frukostbordet slutet av 2013 eller början av 2014.

Det känns verkligen kul att få vara med i den här lilla exklusiva klubben och allt stöd man får av er och genom alla clear blue produkter gör att alla hjärnspöken som "är jag för gammal", "kan jag ens bli gravid" och liknande blir mycket mindre. :)           
  • refredriksson

Hallå!

Det känns som om jag har rätt att skriva i den här tråden med tanke på att jag igår fick en paketavi från Familjeliv?!

Ansökte till gruppen med ett nästintill obefintligt hopp om att få komma med, så förvåningen var rätt så stor när jag hämtade posten igår. Så på måndag ANTAR jag att jag kan få hämta paketet som vissa lagt ut bild på Glad

Har sedan i tisdags, 5 feb, ätit Trombyl, tagit Progesteron och en Otrivelleinjektion enligt en privat gynekologs ordination. Försökt i över ett år nu. 

Önskar alla ett stort  lycka till med bebisverksta'n!  

• Pixlar

Hej allihopa!

Idag startade jag monitorn för första gången. Var superlätt att trycka in vilken dag i cykeln jag är! Dock var det ganska jobbigt att springa runt och leta batterier och pilla med instruktionerna samtidigt som jag försökte hålla in morgonkisset, haha! Sen visade det sig ju ändå att jag inte behövde kissa på någon sticka just idag, så jag hade ju inte behövt det.. Blir nog lättare framöver, måste bara se till att det alltid finns en sticka till hands om jag måste SPRINGA till toaletten på morgonen ;)

• 123456

Hej! 

Jag fick paket igår! Hade inte en susning om att jag fått komma med så det var verkligen en glad överraskning. Herregud så mycket grejer det var i! Jag är 35 år, gift och vi har en pojke som är 2 ½år nu. Vi har försökt i 1 år. Man blir lika besviken varje gång mensen kommer och jag nojjar över att jag bara blir äldre och äldre.    

• Millini

Här är en till som fått paket! Helt otippat, och vilket paket - lilla julafton!
    Jag är 30 (31 i vår), gift, har en son som blir 3 i sommar, och har utan lycka försökt att producera ett litet syskon i ungefär 1,5 år.
    Ska försöka förstå mig på testerna imorrn, idag har jag fullt upp med magsjuk son med ögoninflammation...

• towerosell

En fråga bara, ska man vänta med att använda monitorn tills den dagen man har fått mens? Det är så jag fattar det som! Så himla segt bara få jag hade mens för tolv dagar sen! Gillar inte att vänta. Men jag då. Försöka lära mig hur allt fungerar istället! Verkar det krångligt?

• Pixlar
    towerosell skrev 2013-02-10 02:46:33 följande:
    En fråga bara, ska man vänta med att använda monitorn tills den dagen man har fått mens? Det är så jag fattar det som! Så himla segt bara få jag hade mens för tolv dagar sen! Gillar inte att vänta. Men jag då. Försöka lära mig hur allt fungerar istället! Verkar det krångligt?
    Ja, som jag har förstått det måste man vänta till nästa första mens-dag om man hunnit gå längre än 5 dagar in i cykeln.. Jag tycker inte att det är krångligt än så länge, men jag har inte behövt kissa på någon sticka än heller ;)  Jag med mitt dåliga minne måste bara hitta ett sätt att komma ihåg att sätta på monitorn varje morgon innan jag går och kissar ^^
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • Dandelioness

Grattis till er (sista inlägget nu i forumet, riktigt besviken man inte blev utvald):(

• trippelm

Jag är också en av de 30! Blev också väldigt förvånad, jag hade inte en tanke på att det skulle komma ett sms helst plötsligt utan trodde att det först skulle komma ett mail om att man blivit utvald! :) Jag är iaf väldigt tacksam, vilken låda fullproppad med saker vi fått!!

Jag är 27, min sambo 32 och vi har varit tillsammans i drygt två år. Vi slutade använda skydd i augsti/september 2012 någon gång. Jag har sedan tidigare använt p-piller sedan jag var 22. För 7 år sedan gick jag ner väldigt mycket i vikt och har aldrig haft regelbunden mens, varken för eller efter. Men när jag vägde som mest kunde mensen vara borta i ett halvår ibland... Jag har aldrig varit gravid eller fått missfall. Nu är mensen mer regelbunden.

Jag hoppas att vi blir med barn och att jag snart får välja ut en ny medlem här på familjeliv som får ett likadant paket... :) 
    Jag fick monitorn på dag 5 i menscykeln så jag har redan fått igång den! Håller tummarna för oss alla, med eller utan monitor! 

• Millini

Här kom en fyra dagar försenad mens imorse... Tufft som alltid, ljusningen denna gång blev att få trycka igång monitorn... Så lets get this show on the road.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!