• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • kossann
    Demajbebis skrev 2014-02-15 13:10:23 följande:
    Nu tar denna väntan död på mig igen? Bim på måndag. Tog ett gravtest igår kunde inte hålla mig fick ett väldigt svagt streck på test från billiga tester. Lägger in bild i galleriet!
    Spännande! 

Här är det ÄL i helgen, så jag har ett par veckor kvar till BIM... Denna eviga väntan tar ju kol på mej!
  • Demajbebis

Ja förtär fruktansvärt o vänta! Fick hem provsvar också att det hade skett ägglossning så nu är det bara p vänta o hoppas! Har du kikat på bilden? Ser du ett andra streck?

• kossann
    Demajbebis skrev 2014-02-15 14:52:44 följande:
    Ja förtär fruktansvärt o vänta! Fick hem provsvar också att det hade skett ägglossning så nu är det bara p vänta o hoppas! Har du kikat på bilden? Ser du ett andra streck?
    Jag var inne och kollade men såg bara digitala test. Har du lagt den i standardmappen?
  • Demajbebis

VEA, det går inte så bra, inget plus ännu:( kört min tredje pergotime/ovitrelle kur så får se om mensen dyker upp nu i helgen, hoppas inte såklart! Fick mail från min gyn idag att progesteronvärdet var 17,5 o tyder inte på ägglossning. Men när jag läst på nätet så står det att allt över 10 så bör ägglossning ha skett. O ja hade så ont i äggstocken dagarna efter ovitrelle sprutan (det är sprutan som gör att ägget lossnar) så jag e nästan 100 på att jag haft ägglossning, men det behöver ju inte betyda bebis för det! Blir d inget denna månad så skulle jag gå över till sprutor man tar dagligen i ett antal dagar istället för pergotime tabletterna. Vet inte hur länge jag ska orka springa på läkarbesök , repliken "Nu blir det lite kallt" har blivit en vardag (det gyn säger varje gång innan vaginalt ultraljud när hon kollar efter äggblåsor! Usch jag är helt utmattad. O hormonsvängningar har jag, inte konstigt med hormonpiller u sprutor till höger o vänster! :/

• VEA

Demajbebis: Usch så jobbigt för er! Jag hoppas så att ni får ett plus snart. Stor kram

• Demajbebis

Mitt progesteronvärde var 17,5. Ena Gyn säger att det inte tyder på att ägglosdning skett, andra säger att jag har haft ägglossning. Som om jag inte vore tillräckligt förvirrad i detta hela! Har nu bokat in fredag 28/3 för o gå igenom hur man tar sprutor själv hemma dock har mensen inte dykt upp än så man kan ju hoppas att hon som sa jag haft ägglossning hade rätt o att d blivit nåt denna gång! Mensen borde komma idag eller absolut senast måndag. Gör den d så blir d o hoppa över en cykel för man ska börja med sprutorna cykeldag 2! Nu håller vi tummar att mensen håller sig borta! Denna gång har jag klarat att inte testa alls d gör jag verkligen i sista stund om inte mensen dyker upp! Detta var min sista chans för eb 2014-bebis (i o me ja ska hoppa över en cykel så då lär det inte bli nåt utan hormonbehandling!) så nu hoppas vi! Kram

• Demajbebis

Inget spår av mensen än! Sist fick jag mens 18 dagar efter ovitrelle sprutan, idag är dag 18 o ingen mens! Jag ber o hoppas att det tagit sig denna gång! Vill så gärna testa nu men är rädd! Tror dock inte jag kommer kunna hålla mig!! Hoppas jag inte blir besviken ännu en gång!!!

• VEA

Demajbebis: Så tråkigt att höra, åh förstår hur mkt ni vill detta och jag hoppas sprutorna kommer göra att er önskan slår igenom. Stor styrkekram

Svar på tråden 30 utvalda 2013!