• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • 123456

Såg att jag fått benämning VIP 2012. En liten fråga bara: borde vi inte vara VIPmedlemmar 2013?

• Pixlar
    123456 skrev 2013-02-11 13:20:43 följande:
    Såg att jag fått benämning VIP 2012. En liten fråga bara: borde vi inte vara VIPmedlemmar 2013?
    Ja, jag tycker också det var konstigt.. Kanske vi ska dra iväg ett mail till forumvärden?
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • grodis

Hej på er!

Risk för att låta lite bitter men jag trodde verkligen inte att jag skulle bli en av de utvalda.
    Blev helt överlycklig när jag hämtade ut världens största paket på posten! :D
    Vad mycket vi fick :)

Lite om mig:
    Jag är född 82 och min sambo 81.
    Oktober 2012 slutade jag med p-piller men har inte lyckats blivit gravid än.
    Jag har pcos och har gått på hormonbehandling i 6 månader.
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.

Känns otroligt roligt att få vara med i den här gruppen och kunna stötta varandra i det här.
    Nu tändes det ett litet hopp i hopplösheten.
    Håller tummen på att vi är många som blir gravida i den här gruppen! :)

• bananer80

Hej,
    Stockholmstjej här,
    Jag och min sambo är 33 år och vi har försökt sedan i höstas, haft lite struligt med mens och ägglossning som hoppat runt, varit hos gynekologen och allt ser bra ut, så håller tumarna för ett + i år. Tungan ute
    Något som jag tyckte var bra när jag läste lappen till paketet var att vi kan ge bort ett paket till andra medlemmar i gruppen som inte blev utvalda när vi blir gravida. Perfekt ju att fler får chansen!
    Kramar till er alla, nu kör vi som det heter

• bananer80
    Millini skrev 2013-02-11 10:20:28 följande:
    Här kom en fyra dagar försenad mens imorse... Tufft som alltid, ljusningen denna gång blev att få trycka igång monitorn... Så lets get this show on the road.
    Jobbigt!! Vet den känslan Rynkar på näsan Kram
  • bananer80
    Dandelioness skrev 2013-02-10 20:30:45 följande:
    Grattis till er (sista inlägget nu i forumet, riktigt besviken man inte blev utvald):(

Hej, misströsta inte, jag skrev här nedan som du kan se att vi som blivit utvalda kan ge bort ett paket till er andra i gruppen när vi blir gravida. Håll hoppet uppe! Kram
  • Pixlar
    Forumvärd skrev 2013-02-11 15:19:37 följande:
    Hej hej!

Välkomna vippisar! Solig

Nu finns det en tråd där ni kan ställa frågor till Jessica:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/clearblue-vi...

Gå gärna in och fråga henne. Hon är vår expert på Clearblue
    Hej!

En snabb fråga, några av oss undrar varför vi har fått benämningen "VIP-medlem 2012" när det faktiskt är 2013 nu?

/Pixlar 
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • grodis
    grodis skrev 2013-02-11 14:20:20 följande:
    Hej på er!

Risk för att låta lite bitter men jag trodde verkligen inte att jag skulle bli en av de utvalda.
    Blev helt överlycklig när jag hämtade ut världens största paket på posten! :D
    Vad mycket vi fick :)

Lite om mig:
    Jag är född 82 och min sambo 81.
    Oktober 2012 slutade jag med p-piller men har inte lyckats blivit gravid än.
    Jag har pcos och har gått på hormonbehandling i 6 månader.
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.

Känns otroligt roligt att få vara med i den här gruppen och kunna stötta varandra i det här.
    Nu tändes det ett litet hopp i hopplösheten.
    Håller tummen på att vi är många som blir gravida i den här gruppen! :)
    Oktober 2011 slutade jag med p-piller, inte 2012 Tungan ute
  • Frajda 80

GRATTIS till alla er som kom med.

Det ska bli intressant att följa er även om det är jobbigt eftersom man själv vill så gärna.
    Men framgångar lyfter hoppet!

Cool 

Svar på tråden 30 utvalda 2013!