• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • Anonym (anonym)
    LEG skrev 2014-10-18 19:56:44 följande:
    Det finns kräsna män som vill att kvinnan skall ha håret kvar. Återigen en av alla dessa självutnämnda domare som uttalar sig bestämt för hela mänskligheten om hur det skall vara. Gör och tyck som du vill men tro inte att alla är eller ska vara eller tycka som du.

Sedan ger jag inte så mycket för resultat av undersökningar på forum. Om du tror att det finns något vetenskapligt i dem så saknar du förmågan till källkritik. 
    Det är ju den uppfattningen som sprids på forum efter forum att det bara det är 20% av män som har tillgång till alla kvinnor och att massor av män är oskulder långt upp i medelåldern dessa män påstår att kvinnor är så kräsna, nu visar det sig att män tydligen är ännu mer kräsna.
  • Anonym (K)

Det är väl självklart en rättighet att låta bli att raka eller ansa sitt underliv, men å andra sidan så är det ju också förståeligt att ens partner inte vill slicka en hel regnskog med hår. Min partner gör ju som han vill men jag skulle ju aldrig suga av honom om han inte ens ansat. Det hör väl till god ton att iaf ansa lite om man förväntar sig att ens partner ska närma sig området med sin mun?

• Anonym (anonym)
    Anonym (K) skrev 2014-10-18 21:14:59 följande:
    Det är väl självklart en rättighet att låta bli att raka eller ansa sitt underliv, men å andra sidan så är det ju också förståeligt att ens partner inte vill slicka en hel regnskog med hår. Min partner gör ju som han vill men jag skulle ju aldrig suga av honom om han inte ens ansat. Det hör väl till god ton att iaf ansa lite om man förväntar sig att ens partner ska närma sig området med sin mun?
    Skum anatomi din sambo har om du kommer i kontakt med behåring vid avsugning.
  • Anonym (K)
    Anonym (anonym) skrev 2014-10-18 21:29:45 följande:
    Skum anatomi din sambo har om du kommer i kontakt med behåring vid avsugning.
    Jag har en väldigt hårig karl och tycker det är ofräscht när han är helt oansad, men detta vet han om.
  • Stockholmstjejen
    Skuld skrev 2014-10-18 17:59:40 följande:
    Självklart, men om hon är intresserad av ett sexuellt förhållande så är det också hennes ansvar att hålla sig attraktiv för sin partner.

Jag skulle kunna tatuera in Gudrun Schyman på mitt venusberg (det är mitt, jag bestämmer) men det hade varit naivt att tro att den förändringen av mitt utseende inte skulle påverka min och min partners sexliv.

Spm sagt, TS är inte skyldig att känna attraktion för sin partner eller göra något sexuellt med henne men han har inte heller rätt att avgöra hur hon ska ha sin kropp.
  • Skuld
    Stockholmstjejen skrev 2014-10-18 22:43:06 följande:
    Spm sagt, TS är inte skyldig att känna attraktion för sin partner eller göra något sexuellt med henne men han har inte heller rätt att avgöra hur hon ska ha sin kropp.
    Om hon förväntar sig ett sexuellt förhållande, jo, då är det hennes skyldighet att bidra till den gemensamma attraktionen. 
  • Anonym (orakad man)

Jag bad min sambo att sluta o raka fittan

ja tänder otroligt mycket på orakade kön än rakat.

mer hår åt folket....

• sextiotalist

Det lustiga med sådana här trådar är att de som rakar säger att man måste raka sig för att få sex, men vi som är orakade får sex och de som lever singelliv och inte rakar sig, verkar inte ha några problem med att få karlar.

Min tolkning är att de som rakar sig är upprörda för att andra inte gör det, karlar som gnäller verkar ha valet sex med orakad eller inget sex alls.

Det som verkar göra de flesta upprörda är att de blir varse att han inte kan bestämma över kvinnans kropp

• LEG
    sextiotalist skrev 2014-10-19 08:57:34 följande:

Det lustiga med sådana här trådar är att de som rakar säger att man måste raka sig för att få sex, men vi som är orakade får sex och de som lever singelliv och inte rakar sig, verkar inte ha några problem med att få karlar.

Min tolkning är att de som rakar sig är upprörda för att andra inte gör det, karlar som gnäller verkar ha valet sex med orakad eller inget sex alls.

Det som verkar göra de flesta upprörda är att de blir varse att han inte kan bestämma över kvinnans kropp

Sammanfattat och klart
  • sextiotalist
    Skuld skrev 2014-10-18 23:07:55 följande:
    Om hon förväntar sig ett sexuellt förhållande, jo, då är det hennes skyldighet att bidra till den gemensamma attraktionen. 
    Orakade kvinnor har ytterst sällan problem med att få ett sexuellt förhållande, det kan flera vittna om.

Läs bara den här tråden
Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...