• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • MickyMeat

Jag tycker att det låter oerhört oromantiskt och en pubertalt att dina känslor för din sambo hänger på hur hon ser ut mellan benen. Det är oroväckande ofta som man om kukstorlek hos en man för att kvinnor skall välja honom, kvinnors rakande eller inte eller om man skulle kunna falla för en tjej med piercing i klitoris. Det är smått tragiskt hur mycket petitesser tillskrivs alltför stort värde. Klart att jag också har preferenser för vad jag vill göra i sängen eller hur mycket eller lite min fru skall raka sig, men det skulle aldrig avgöra min passion för henne.

Nej, se den inre människan och knulla henne för den hon är!

• HäckHäxan
    Anonym (Avtänd) skrev 2013-02-12 14:33:13 följande:
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (Avtänd) skrev 2013-02-12 14:33:13 följande:

Jävla dator till att lagga och posta som den vill *morr* Hade såklart tänkt skriva och inte posta ett citerat inlägg. =)

Nå i vilket fall, du skall ge fan att försöka få henne på bättre tankar. Finns ju inget som säger att dina tankar på något vis är bättre eller mer rätt än hennes. Det är hennes kropp och hon får göra och skall göra vad fan hon vill med den, suck it up liksom! Sen får hon såklart acceptera att det kan bli och nu då är en konsekvens som kommit pga hennes val. Konsekvensen är att du inte ger henne oralsex, uppenbarligen tycker hon det är värt att vara utan det Samma sak med sexet i övrigt. Alltså man måste inte älska allt och man får lov att föredra saker, absolut, men det skall gå åt bägge håll. OM jag formligen älskar håriga män i balleriniakjol så måste jag ändå acceptera att alla män inte tänker spara hår för min skull, alla har ju inte ens grov hårväxt och ännu färre vill strutta runt i ballerinakjol i tyll, oavsett hur fint tex jag skulle tycka att det var.

Har jag rätt att bestämma att min kille skall gå i ballerinakjol hemma bara för att jag tänder på det? Kan jag kräva det? Nej, jag har ingen rätt alls att kräva det. Vill han inte gå i ballerinakjol så får jag acceptera det. Det enda tragiska är väl om hela mitt sexliv skulle baseras på en kjol jävel, på hår eller icke hår. Jag tänder på personen, resten är detaljer, saker som jag uppskattar mer och andra mindre, men krav hör fan inte hemma i ett sunt samliv på det viset.

Du däremot beter dig som ett arsle och förminskar din tjej bara genom det du skriver här i din TS, du skriver att hennes ide med hår är dum. Du skriver få henne på bättre tankar. Vem fan är du, hennes ägare, är hon din jävla hund eller? Eller är hon en vuxen kvinna med egna rättigheter och rätten att välja hur fan hon själv vill se ut?

Hoppas hon tar sin håriga fitta och letar upp en kuk med tillhörande fungerande hjärna att dela sitt liv med typ.

• HäckHäxan
    ekrefekre skrev 2013-03-13 21:18:42 följande:
    Hej,
    Jag förstår ditt dilemma. Min fru har aldrig varit särskilt pigg på att vara rakad. Själv har jag varit helrakad ända sedan lumpen för 14 år sedan. Bästa jag gjort och skulle aldrig gå tillbaka. Men smaken är som baken, och jag dömer ingen.

Kanske kan du lära av mig. Min fru är delvis rakad bara för att jag har charmat/tjatat mig till det. Hon sa att det var onaturligt, jag sa att det var en bekvämlighetsfråga vid oralsex och att jag tänder på det. Kompromissen blev att lämna en kortklippt triangel ,

1. Använd din manliga expertis inom rakning om du har någon och erbjud dig att göra jobbet!! Jag vill ha det rakat, och då får jag göra jag jobbet. Hon sa att det var svårt och var rädd för att skära sig. Jag har 20 års erfarenhet av rakning. Jag har rakat mig sedan jag var 13 i ansiktet. Jag VET genom att ha gjort varenda misstag under årens lopp precis hur jag ska preparera och hur jag ska raka och vilken hyvel jag ska ha för att inte skära mig eller orsaka prickar. Det verkar som om en hel del kvinnor här på FL som klagar på skärsår och röda prickar inte vet hur man ska raka sig rent generellt, oavsett om det är benen eller underlivet!!. Området ska vara väl fuktat, en mild bra raktvål och den bästa och faktiskt dyraste hyveln som finns på marknaden, Gillette i någon av Mach  varianterna; något sämre duger inte, det blir problem direkt, Nu är en kvinnas underliv mycket känsligare och har mer veck än ett manligt ansikte, men jag har lärt mig av att raka mig själv därnere hur man använder en hyvel på runda och mjuka ytor. Låt det ta sin tid!!! Ingen ska skära sig eller vara rädd att skära sig

2. Kräv inte av henne att hon ska vara rakad om du inte är beredd att göra det samma!!! Kräv förresten aldrig något av henne som du inte kan göra själv!!!

3. Erbjud något i gengäld för böveneln...var inte någon som bara kräver!!! Om hon tycker att det är jobbigt att vara rakad, ge henne något hon vill ha i utbyte. Du tjatar om det, så låt henne få något hon tjatar om! När min fru börjar klaga, "inte igen, kan vi inte skippa det där" så säger jag att jag gärna vill ha det så och frågar om det finns något hon vill att jag ska göra i gengäld. Då kan det bli win-win. Sist gav jag henne en skön upplevelse i form av en timmes massage med fokus på nacke och fötter innan vi skulle lägga oss. Rakningen var avklarad på mindre än 5 minuter, sen fick hon en bra belöning.

En sista notering.....JAG har gått upp 8 kilo sedan jag träffade min fru för 8 år sedan. Det har blivit lite mycket av det goda. Hon gillar det inte och jag gillar det inte heller, så jag jobbar varje dag på att gå ned. Moroten är att se bättre ut och komma i stora delar av min garderob som jag inte kommit i på 2 år. Men det får ta tid. Jag har bett om till sommaren, och har gått ned två kilo. Ge henne den tiden och kom ihåg att hon också måste vilja tappa de där 8 kilona om det ska fungera. Men du bör kunna älska henne ändå.

Hoppas att det löser sig!

Det där hade jag däremot kunnat leva med och köpa med hull och hår. Att man medlar och kommer fram till saker ihop, men då har man också tryggheten att det inte är krav, vill jag vara hårig så får och kan jag vara det utan krav.

Jag slår bakut när det kommer krav på mitt utseende. Men ditt sätt att tänka gillar jag och uppskattar jag!

• Anonym (Mogen man)

Sluta raka dej du med! Det hade jag gjort om jag fått en tjej som vill se ut som en äkta feminist! Hon kanske gillar killar som ser ut som Peps P!

• LEG
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-15 12:19:15 följande:

Sluta raka dej du med! Det hade jag gjort om jag fått en tjej som vill se ut som en äkta feminist! Hon kanske gillar killar som ser ut som Peps P!

Mogen man men en omogen kommentar.
  • annonymmos
    Anonym (flatlus) skrev 2013-03-13 19:40:45 följande:

ellerhur.Den forskaren som höll på med detta projekt i danmark sa att alla arter har rätt till att leva vidare.så hon uppmanade nu svenska folket att sluta raka/vaxa sig. skulle ju aldrig sluta pga den orsaken (rysning över ryggraden) men en sammafattning av den forskarens berättelse i från övriga världen är att allt fler män somkvinnor väljer att vaxa allt. här på fl så läser man mycket att "trenden" håller på och vänder till det håriga. Jag kan bara stå för mig och mina vänner och vi vaxar oss.
    Är du pedofil, eller? Lite åt det hållet i alla fall, varför vill du annars att det ska vara en barfitta?
  • annonymmos
    annonymmos skrev 2014-10-15 12:42:21 följande:
    Är du pedofil, eller? Lite åt det hållet i alla fall, varför vill du annars att det ska vara en barfitta?
    ursäkta, svaret ovan var avsett till trådstartaren. Sedan ska sista ordet givetvis vara barnfitta
  • Anonym (Mogen man)
    LEG skrev 2014-10-15 12:36:28 följande:
    Mogen man men en omogen kommentar.
    Varför då? Raka som raka!
  • Linnea1994
    annonymmos skrev 2014-10-15 12:45:54 följande:
    ursäkta, svaret ovan var avsett till trådstartaren. Sedan ska sista ordet givetvis vara barnfitta
    Vad har ett rakat kön med en barnf*tta att göra? Ser du fler likheter än håret så behöver du nog studera närmare!
Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...