• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • Anonym (mo)
    Anonym (Avtänd) skrev 2013-02-12 14:33:13 följande:

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

Kanske skulle du skaffa dig vettiga problem istället??
  • Linnea1994
    LEG skrev 2014-10-15 12:36:28 följande:
    Mogen man men en omogen kommentar.
    Jag förstår inte heller vad det omogna har med det att göra??? Det är väl upp till var och en om man vill raka f*ttan eller hakan, samma sak!
  • Grynet2010

Det är bara fjantigt kräsna människor som inte får sex. Är helt orakad och min man älskar det och vi har sex flera gånger om dagen. Skulle min man på någotvis sexvägra så finns det gott om män på denna planet så är det ju bara så varför ska hon ens bry sig om att du inte tänder och vägrar ha sex? Det är ju liksom bara dig det drabbar inte henne. Den dagen fler slutar att ha så förbaskat mycket med krav för att kunna gå igång den dagen skulle flera ha sex istället för att sitta vid en porrfilm eller leta en älskare/älskarinna. För mig är det helt absurt att en man ska hålla på med sexvägran för hår på fittan, skyll dig själv och sluta gnälla.

• Anonym (Så är det)
    Grynet2010 skrev 2014-10-15 13:25:34 följande:

Det är bara fjantigt kräsna människor som inte får sex. Är helt orakad och min man älskar det och vi har sex flera gånger om dagen. Skulle min man på någotvis sexvägra så finns det gott om män på denna planet så är det ju bara så varför ska hon ens bry sig om att du inte tänder och vägrar ha sex? Det är ju liksom bara dig det drabbar inte henne. Den dagen fler slutar att ha så förbaskat mycket med krav för att kunna gå igång den dagen skulle flera ha sex istället för att sitta vid en porrfilm eller leta en älskare/älskarinna. För mig är det helt absurt att en man ska hålla på med sexvägran för hår på fittan, skyll dig själv och sluta gnälla.

Man kan inte ändra vad man tänder på. Däremot kan man raka sin fitta.
    Därför ligger bollen hos flickvännen.
    Därför mannen kan inte ändra sig.
  • Grynet2010

Kvinnan ska inte heller behöva ändra på sig då är det bättre att inse att man inte passar för varandra. I helvete heller att jag skulle be min man förändras eller förändra mig själv för att vi ska passa ihop. Rätt enspårigt att sexvägra för lite hår tänder man inte på resten? Jobbigt läge för en man om alla kvinnor i världen skulle ha hårig fitta haha

Anonym (Så är det) skrev 2014-10-15 13:28:38 följande:

Man kan inte ändra vad man tänder på. Däremot kan man raka sin fitta.

Därför ligger bollen hos flickvännen.

Därför mannen kan inte ändra sig.

• Anonym (Så är det)
    Grynet2010 skrev 2014-10-15 13:32:37 följande:

Kvinnan ska inte heller behöva ändra på sig då är det bättre att inse att man inte passar för varandra. I helvete heller att jag skulle be min man förändras eller förändra mig själv för att vi ska passa ihop. Rätt enspårigt att sexvägra för lite hår tänder man inte på resten? Jobbigt läge för en man om alla kvinnor i världen skulle ha hårig fitta haha

Det handlar inte om att "behöva" ändra på något. Det handlar om att KUNNA ändra på något.
    Och i detta fallat är det enbart kvinnan som kan ändra på sina rak-rutiner. OM hon vill behålla förhållandet.
    Men om hon tycker det är mer värt att ha en hårig fitta mellan benen än att behålla mannen hon älskar så är det bara att prioritera efter det. Det är inget jag ifrågasätter alls.
    Allt handlar om prioriteringar.
  • LEG
    Anonym (Så är det) skrev 2014-10-15 13:38:37 följande:

Det handlar inte om att "behöva" ändra på något. Det handlar om att KUNNA ändra på något.

Och i detta fallat är det enbart kvinnan som kan ändra på sina rak-rutiner. OM hon vill behålla förhållandet.

Men om hon tycker det är mer värt att ha en hårig fitta mellan benen än att behålla mannen hon älskar så är det bara att prioritera efter det. Det är inget jag ifrågasätter alls.

Stackars de unga porrskadade män som inte kan tända på en kvinna om hon har lite hår mellan benen. Tur de inte var könsmogna för en 15-20 år sedan, då hade de aldrig fått knulla.

Om nu raktrenden skulle svänga tillbaka, då får de problem...

För övrigt går det mycket väl att lära om, det handlar om vilja där också.
  • Grynet2010

En redig kvinna reder sig själv en ;) Skulle det stå mellan att jag själv ska trivas med mig själv eller att mannen ska kunna knulla med mig pga hår så fortsätter jag att trivas med själv och träffar en riktig man som tänder på hela mig och min lust.
  • Anonym (Obehagligt)
    Det kan ju vara så att frun tycker att det är obehagligt att vara rakad. 
    Många lider av svamp, klåda, bölder etc. efter rakning.

Om rakning är det enda sättet frun kan behålla mannen på....tycker jag att hon skall se sig om efter en ny man.
  • Anonym (Q)

Helt naturligt att man i sitt förhållande samtalar med varandra vilka önskemål man har.
    Om man vill nå framgång så bör man i första hand fokusera på att ta reda på sin partners önskemål.

Om jag har ett önskemål som jag vill att min partner ska leva upp till, hur ska jag då bära mig åt?
    Att ställa ultimativa krav och/eller att försöka hota och straffa om mitt önskemål inte uppfylls? Att hänvisa till rättvisa, etc?

Eller kan det vara mera framgångsrikt att jag först och främst koncentrera mig på att ta reda på min partners önskemål och att jag försöker att tillfredsställa dessa önskemål. Kan detta skapa en lust hos min partner att även tillfredsställa mina önskemål, alltså skapa en bättre grund för mig att få igenom mina önskemål?

Vad tror du själv?
    Om inte, så fortsätt då att ställa ultimativa krav, hota och straffa. Lycka till om du tror att det ger dig framgång...

Om du inte kan nå framgång genom att fokusera på din partners önskemål så bör du ju ta dig en funderare vilken partner du har valt till dig själv och vad du ska göra åt ditt val...

Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...