• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (Obehagligt) skrev 2014-10-15 14:06:09 följande:
    Det kan ju vara så att frun tycker att det är obehagligt att vara rakad. 
    Många lider av svamp, klåda, bölder etc. efter rakning.

Om rakning är det enda sättet frun kan behålla mannen på....tycker jag att hon skall se sig om efter en ny man.
    Allt handlar om prioriteringar.
    Grynet2010 skrev 2014-10-15 14:00:05 följande:
    En redig kvinna reder sig själv en ;) Skulle det stå mellan att jag själv ska trivas med mig själv eller att mannen ska kunna knulla med mig pga hår så fortsätter jag att trivas med själv och träffar en riktig man som tänder på hela mig och min lust.
    LEG skrev 2014-10-15 13:52:36 följande:
    Stackars de unga porrskadade män som inte kan tända på en kvinna om hon har lite hår mellan benen. Tur de inte var könsmogna för en 15-20 år sedan, då hade de aldrig fått knulla.

Om nu raktrenden skulle svänga tillbaka, då får de problem...

För övrigt går det mycket väl att lära om, det handlar om vilja där också.

Vad är det ni försöker argumentera mot? Jag konstaterar en sanning, och sanningen är den att man tänder på det som man tänder på.
    Och om mannen inte tänder på kvinnan för att hon har en skog mellan benen, så går det inte att göra något åt annat än att hon rakar sig.
    Vill sen kvinnan inte raka sig, så ja, då får dom ju skiljas isåfall, om sexet nu är viktigt för båda parter.
    Inget konstigt alls. Prioriteringar som sagt.
    Om jag varit kvinna hade jag dock lätt rakat mig, det är mycket enklare än att behöva hitta en helt ny man som man klickar o allt med.
  • MickyMeat
    Anonym (Q) skrev 2014-10-15 14:11:12 följande:

Helt naturligt att man i sitt förhållande samtalar med varandra vilka önskemål man har.
    Om man vill nå framgång så bör man i första hand fokusera på att ta reda på sin partners önskemål.

Om jag har ett önskemål som jag vill att min partner ska leva upp till, hur ska jag då bära mig åt?
    Att ställa ultimativa krav och/eller att försöka hota och straffa om mitt önskemål inte uppfylls? Att hänvisa till rättvisa, etc?

Eller kan det vara mera framgångsrikt att jag först och främst koncentrera mig på att ta reda på min partners önskemål och att jag försöker att tillfredsställa dessa önskemål. Kan detta skapa en lust hos min partner att även tillfredsställa mina önskemål, alltså skapa en bättre grund för mig att få igenom mina önskemål?

Vad tror du själv?
    Om inte, så fortsätt då att ställa ultimativa krav, hota och straffa. Lycka till om du tror att det ger dig framgång...

Om du inte kan nå framgång genom att fokusera på din partners önskemål så bör du ju ta dig en funderare vilken partner du har valt till dig själv och vad du ska göra åt ditt val...

Exakt, och om man kommer fram till att ens partner inte kan tillfredsställa ens behov så kanske det GÅR att leva med det. Kanske är det så enkelt att vi håller på att bli mer och mer egoistiska och får svårare att acceptera att vi inte kan få allt här i världen.
  • Osexigt

Jag tycker tyvärr det är oerhört avtändande om kvinnan har en gigantisk buske hela tiden, samma gäller för män. Det är inte hygieniskt med för mycket hår, det får mig att tänka att människan inte tvättar sig där nere eller har normal hygien, vilket självklart är extremt avtändade oavsett kön eller annat.

Sen om kvinnor gör det som en feministprotest mot "samhället" då tycker jag bara det är ett barnsligt och omoget beteende, och visar bara på hur dåligt insikt man har om hur social politik fungerar, då är det ett ännu större nej från min sida (som man).

Jag säger inte att det ska vara helrakat och helt slätt på kvinnor, och att hon ska raka sig var och varannan dag och pinas och ha rakfinnar konstant (det får man dock bara om man har fel teknik, vilket majoriteten har).

Använd en jävla sax du har hemma, är det svårt?
    Eller hur svårt är det att ansa? Köp en trimmer för 150 spänn och ställ in den på 1 mm längd och dra upp och ner några gånger, det tar 10 sekunder.
    Det blir inga röda prickar eller rakfinnar, det är mer hygieniskt och inte lika äckligt som en stor buske, och det är inte jobbigt eller obehagligt eller något annat negativt, det är smidigt.
    Sen kan man faktiskt ha löss/flatlöss då de trivs mycket bra i om det är mycket hår, det är varmt, fuktigt osv, och övriga könsjukdomar, bakterier om det är mycket hår. Sen kan vissa få problem om det är helt slätrakat, vi är alla formade olika, vissa kan även få svamp av det. Men att ansa och ha kvar några mm har jag inte hört talas om att det ger problem.

"Eh jag borstar inte tänderna längre för att då vill min tjej bara kyssas, och då behagar jag bara kvinnor", jag ska börja med den argumentationen och ej sköta min munhygien från och med nu.
    Låt mig avslöja en hemlighet kvinnor, trots vad ni har hört av all social programmering i tv, media, bloggar, från vänsterpolitiker osv, så är ett sexliv ett samspel mellan dig och den andra parten. Förstår ni innebörden av samspel?

Det har inget över huvudet taget att göra med att "behaga mannen" att ha en normal hygien, tvätta sig och hålla sig ren.

• Anonym (Obehagligt)
    Anonym (Så är det) skrev 2014-10-15 14:20:24 följande:
    Grynet2010 skrev 2014-10-15 14:00:05 följande:
    En redig kvinna reder sig själv en ;) Skulle det stå mellan att jag själv ska trivas med mig själv eller att mannen ska kunna knulla med mig pga hår så fortsätter jag att trivas med själv och träffar en riktig man som tänder på hela mig och min lust.
    Om jag varit kvinna hade jag dock lätt rakat mig, det är mycket enklare än att behöva hitta en helt ny man som man klickar o allt med.
    Sic!

Jamen, du är ju inte kvinna och kan väl inte uttala dig om hur det känns?
    Du kan inte jämföra en haka med ett underliv. 

Dessutom låter det ju inte som det fortfarande "klickar" i den relationen.
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (Obehagligt) skrev 2014-10-15 14:35:30 följande:
    Sic!

Jamen, du är ju inte kvinna och kan väl inte uttala dig om hur det känns?
    Du kan inte jämföra en haka med ett underliv. 

Dessutom låter det ju inte som det fortfarande "klickar" i den relationen.
    Va? JO jag kan jämföra mig skitlätt. Har du någongång försökt raka en PUNG? Där kan du snacka om precision och tidsåtgång. Att raka en fitta är långt ifrån lika kompicerat. dessutom kan man be pojkvännen göra det, blir det en erotisk grej av det hela.
    Tyvärr, dina argument håller inte än så länge.
  • Sven Erik Johansson
    Grynet2010 skrev 2014-10-15 13:25:34 följande:

Det är bara fjantigt kräsna människor som inte får sex. Är helt orakad och min man älskar det och vi har sex flera gånger om dagen. Skulle min man på någotvis sexvägra så finns det gott om män på denna planet så är det ju bara så varför ska hon ens bry sig om att du inte tänder och vägrar ha sex? Det är ju liksom bara dig det drabbar inte henne. Den dagen fler slutar att ha så förbaskat mycket med krav för att kunna gå igång den dagen skulle flera ha sex istället för att sitta vid en porrfilm eller leta en älskare/älskarinna. För mig är det helt absurt att en man ska hålla på med sexvägran för hår på fittan, skyll dig själv och sluta gnälla.

Ett antal kloka ord i ditt inlägg! Jag hejar på dig!
  • Sven Erik Johansson
    LEG skrev 2014-10-15 13:52:36 följande:
    Stackars de unga porrskadade män som inte kan tända på en kvinna om hon har lite hår mellan benen. Tur de inte var könsmogna för en 15-20 år sedan, då hade de aldrig fått knulla.

Om nu raktrenden skulle svänga tillbaka, då får de problem...

För övrigt går det mycket väl att lära om, det handlar om vilja där också.
    Här fanns också kloka ord.
  • Anonym (Glenn)

Alla musar är trevliga :) oavsett frisyr :)

• Anonym (Äckligt)

Vilket jädra jidder det är på tjejer... Männen ska göra saker för sina kvinnor men att vilja ha en rakad och len fatta ja då är man pedofil?! Fyfan så tröga vissa är... "tyvärr" är de många män som inte vill ge sig in i en jungel när man vill leka lite. De e ju så ofräsch med massa hår...

• Anonym (My cent)

En psykologisk aspekt på problemet...

Ett raka sig, använda sexiga underkläder, makeup osv görs i ett sexuellt kontext. Det finns nog ingen tjej som rakar sig för att det är praktiskt. Det tar tid, kan resultera i klåda, kan ge utslag, kan leda till svamp osv. Helt enkelt jävligt bökigt att hålla på. Det finns inte en kvinna i världen som skulle lägga energi på att raka musen på en öde ö:) Samma sak gäller sexiga underkläder. Ingen har dessa på sig för att de är varma, bekväma eller praktiska.

Det handlar alltså om att göra sig sexuellt attraktiv för någon. Motivationen att göra sig sexuellt attraktiv är alltså större än arbetsinsatsen det medför.

Att helt plötsligt sluta med detta under ett förhållande kan givetvis tolkas som att han/hon inte längre är intresserad av att göra sig sexuellt attraktiv. Om denna beteendeförändring görs utan en vettig motivering tex - "Jag slutar rakar mig för jag får så lätt svampinfektioner" så är det självklart att partnern lätt kan känna att han/hon inte längre är värd besväret.

Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...