• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • Sven Erik Johansson
    sextiotalist skrev 2014-10-20 10:46:38 följande:
    Jag vet många fräscha, snygga kvinnor, som är unga, som inte rakar sig, som inte har några problem med att få karlar. Utan anses vara rätt attraktiva av det motsatta könet.
    Men å andra sidan så brukar de flesta träffas påklädda de första gångerna och då syns det knappast huruvida kvinnan är rakad eller inte.

Ha, jag blir nästan full i skratt, den vanliga fördomen, en kvinna som inte rakar sig är ful, äcklig och fet (och helst lite FI eller MP politiskt)

Och ja, vi kvinnor pratar om sådant.
    De flesta av mina väninnor rakar sig inte (från 30 och uppåt) och är snygga, fräscha kvinnor.
    Jag är också född på 60-talet .Som jag uppfattade läget på 80-talet (mitt favoritdecennium) ansågs det normalt bland tjejer då att vara orakade eller bara "bikinilinjerakade" och det gällde tjejer som inte var FI (fanns inte då) inte MP , inte  V och inte ens S. Glad
    Det  gällde också "chicka" , 80-talseleganta tjejer. Man tänkte inte på det på det sättet då. Om man såg någon av dem naken förväntade man sig inte att de skulle vara helrakade. Om jag såg  en naken tjej då som var "kal" nertill tänkte man väl snarare att det var genetiskt (vi är all olika ärftligt) än att det var avsiktligt.

Märkligt hur upprörda en del rakade tycks bli över vissas val att inte raka eller bara delraka.
  • sextiotalist
    Sven Erik Johansson skrev 2014-10-20 11:23:03 följande:
    Jag är också född på 60-talet .Som jag uppfattade läget på 80-talet (mitt favoritdecennium) ansågs det normalt bland tjejer då att vara orakade eller bara "bikinilinjerakade" och det gällde tjejer som inte var FI (fanns inte då) inte MP , inte  V och inte ens S. Glad
    Det  gällde också "chicka" , 80-talseleganta tjejer. Man tänkte inte på det på det sättet då. Om man såg någon av dem naken förväntade man sig inte att de skulle vara helrakade. Om jag såg  en naken tjej då som var "kal" nertill tänkte man väl snarare att det var genetiskt (vi är all olika ärftligt) än att det var avsiktligt.

Märkligt hur upprörda en del rakade tycks bli över vissas val att inte raka eller bara delraka.

Och vi var precis lika renliga nu som då. Det är ju inte stenåldern med djuriska dofter det handlar om precis.
    Det är ju även så att svampinfektioner har ökat i och med att många rakar sig och det är allt annat än fräscht.

Det är ju ingen hemlighet att det är många kvinnors underliv som får obalans om man använder tvål etc i underlivet, inte en hemlighet att könshåret skapar en luftspalt som även hjälper underlivet att hålla balansen.
    Redan när jag var i tonåren så pratade man om att man kunde få svamp av tighta kläder och syntetunderkläder.
  • Linnea1994
    sextiotalist skrev 2014-10-20 11:11:15 följande:
    Ännu en fördom, jag har vänner som inte rakar sig under armarna, som röstar på moderaterna.
    Nix, det stämmer inte heller.
    Klart att det finns undantag även här.Men tittar du på det upproret som en viss mängd kvinnor genomförde för 1.5år sedan för att inte raka sej under armar mm så ser man ju tydligt på dessa att det inte är några moderater....
  • Sven Erik Johansson
    sextiotalist skrev 2014-10-20 11:31:37 följande:

Och vi var precis lika renliga nu som då. Det är ju inte stenåldern med djuriska dofter det handlar om precis.
    Det är ju även så att svampinfektioner har ökat i och med att många rakar sig och det är allt annat än fräscht.

Det är ju ingen hemlighet att det är många kvinnors underliv som får obalans om man använder tvål etc i underlivet, inte en hemlighet att könshåret skapar en luftspalt som även hjälper underlivet att hålla balansen.
    Redan när jag var i tonåren så pratade man om att man kunde få svamp av tighta kläder och syntetunderkläder.
    Du är påläst!  Det är bra.
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 12:16:06 följande:
    Klart att det finns undantag även här.Men tittar du på det upproret som en viss mängd kvinnor genomförde för 1.5år sedan för att inte raka sej under armar mm så ser man ju tydligt på dessa att det inte är några moderater....
    Och du visste vilka de röstade på eller?
    Jag vet de som var med i upproret och där fanns folkpartister, moderater, centerpartister och socialdemokrater.
  • Sven Erik Johansson
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 12:16:06 följande:
    Yes , men å andra sidan fanns det en tid när tex en bastusittning även med MUF-tjejer skulle avslöja orakat eller i alla fall icke helrakat som den vanligaste varianten där också då.
  • Grynet2010
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-20 10:27:26 följande:

Så du har inget könshår på dina blygdläppar då? En sådan tjej har jag aldrig träffat.

En annan sak som vi killer hatar är att det kittlas i näsan av hår som sitter på venusberget, håller man det lite kort om man inte vill raka bort det så blir det inte samma problem.

Inte alla killar hatar utan vissa killar det är stor skillnad det ;) Min man däremot hatar känslan av en helrakad fitta och han blir oerhört avtänd av det men det är min man inte ALLA män. Klart som tusan att jag har hår på blygläpparna men min man har då aldrig kraxat upp hår bollar eller spottat ut hår för det men å andra sidan så slickar han mig inte som en katt heller.
  • ÄngDal

Alltid ett känsligt ämne detta. Mannen kan förstås framföra önskemål som kvinnan kan möta för att göra honom glad, men som man får man vara glad och tacksam för tillgång till musen (vilket inte är allom givet) och inte klaga på hur hon ser ut.

Jag är glad att jag själv gillar alla sorter från orakade till helrakade/vaxade. Min personliga favorit är ansad triangel/tofs/sträng på venusberget och sen renrakad runt själva musen.

• Anonym (Mogen man)
    sextiotalist skrev 2014-10-20 12:39:05 följande:
    Och du visste vilka de röstade på eller?
    Jag vet de som var med i upproret och där fanns folkpartister, moderater, centerpartister och socialdemokrater.
    Det man såg på TV och i tidningar var mer av den sk militanta feminismen.
  • sextiotalist
    Anonym (Mogen man) skrev 2014-10-20 13:42:31 följande:
    Det man såg på TV och i tidningar var mer av den sk militanta feminismen.

Och du vet du för att....
  • Linnea1994
    sextiotalist skrev 2014-10-20 13:44:58 följande:

Och du vet du för att....
    Både han och jag har väl ögon att se med! Det flesta där hade ju mer hår under armarna än på huvudet....
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 13:51:12 följande:
    Både han och jag har väl ögon att se med! Det flesta där hade ju mer hår under armarna än på huvudet....
    Tja, möjligtvis under just den manifestationen, men du, det finns många kvinnor som inte ens bemödar sig att göra en grej av det. De rakar sig ändå inte. Det finns många skäl, de finner det inte nödvändigt, de blir irriterade, de ser det inte som störande.
    Med andra ord, det finna en hel del kvinnor som inte rakar sig under armarna utan att däremd manifestera om det.
  • sextiotalist
    Linnea1994 skrev 2014-10-20 13:51:12 följande:
    Och jag vet de som var med, som inte var rakade på buvudet, men som vanligt, när det gäller sådant, så är det ofta de som de på ytterkanten som är överrepresenterade
Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...