NinaJ skrev 2013-03-20 19:42:09 följande:
Har varit på Tul idag, positiva nyheten var att pga av att det är dåligt flöde till den lilla tvillingen kan man anta att hans storlek beror på just det och inte på kromosompåverkan, det negativa är att han är jätteliten och vi nu måste åka in varje vecka, eller ja så ofta de får ihop tider... Så om typ 10 dagar igen. Men det är första gången vi har varit på östra utan att jag känt mig som ett mentalt ras av alla dåliga nyheter, så nu ska vi njuta av att kunna vara hyfsat lugna till nästa gång... Men håller mig lite avvaktande till fickor och träffar innan jag vet mer hur det går, är första gången på evigheter jag vågar känna mig försiktigt glad över att vara gravid igen :)
Vilka fina 3D bilder förresten! Jättefint :)
Vad skönt ändå att få veta varför han är så mycket mindre. Verkar det som att skillnaden dem emellan blir större? Eller håller han "sin takt"? Jag hoppas att han får stanna så länge som möjligt och att han sedan får komma ut som en frisk, om än liten, bebis!
Du måste försöka glädja dig åt graviditeten trots alla orosmoment, ni har ett barn som är fullt friskt och förhoppningsvis kommer allt gå väl även med den lille!
Har ni fått reda på vad som händer om flödet blir alldeles för dåligt? Då måste de väl plocka ut honom (och då även den andra så klart) via kejsarsnitt så fort som möjligt? Är det vad de håller koll på, att flödet håller sig stabilt?
Då jag var gravid med Vilgot så var det en mamma i en utav trådarna som jag skrev i som liksom dig hade en bebis i magen som var alldeles för liten och som hade en navelsträng med dåligt flöde i. De fick ta ut honom tidigare men allt gick bra! Väl ute växte han till sig snabbt, där fick han mer näring. Kanske kan det bli något liknande för er?
Du får säga till om du inte vill att jag ställer frågor eller kommenterar, förstår att det kan vara jobbigt. Jag tar inte illa upp!