• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-03-24 21:27:11 följande:
    Åh va kul! Jag är lite sugen jag med på att göra sånt. 
    Vart gick du? emmaultraljudskliniken? eller vad den heter? 
    Ja, precis, vi var hos Emma ultraljudsklinik. Jag tycker definitivt att ni ska göra det, det är så kul att ha sparat senare.
  • WeeBee

Tiden har börjar gå så himla fort nu. I början tyckte jag att det segade fram, men nu kommer jag på mig med att inte ens ha hunnit eller tänkt på att gå in här å kolla eller kolla mina appar. Hehe...lite skönt faktiskt...för en gångs skull vill jag att tiden ska gå fort...så att jag snart får träffa vår lilla tös!

• EwMa

Hoppas alla har en bra påsk.

Är skönt och vara långledig. Men har fått nån värk i ryggen. Den kommer alltid när man e långledig och gör att man inte kan röra sig alls. Dom jag pratar med på fejjan som också varit gravida säger d e foglossning, men tycker man borde ha det jämt...men det börjar ge med sig nu.

Vill ju kunna jobba lite till i alla fall och sen bara vara hemma och boa och förbereda inför bebisens nerkomst, så 1 månads jobb till och sen gå hem hoppas jag.    

• WeeBee

Jag har mindre ont i korsrygg å rumpa nu...kanske för att jag tränar mycket mer ofta nu än i början av graviditeten.
    Däremot har jag börjat få lite ont å känna mig trött i övre delen av ryggen/bröstryggen. Vet inte varför, men kan ha att göra med mitt stillasittande jobb å att jag inte sitter bekvämt längre. Slarvar ofta med hur jag sitter pga att jag blir trött i kroppen av att sitta still så mycket. Får se om jag kan fixa till det på nått sätt.

Förresten...har ni bestämt tid å plats för fikan nästa helg?
    Malmö har blivit inställt så jag kanske kan komma med ändå.

• Solhem

Hej allihopa! Jag hoppar in i den här tråden när vi närmar oss målsnöret, det är så spännande nu! Kort om mig:  bor ca 2 mil utanför Göteborg, vi (jag och min sambo) väntar vårt första barn efter IVF-försök BF 9 maj. 29 år.  Har ni packat bb-väskan? Jag är nästan klar, tror jag, har följt alla möjliga listor på internet och det blev rätt mycket  

• WeeBee

Solhem - Välkommen! Jag har BF 20 juli så den där väskan är knappt ens påtänkt än. Men du får gärna skriva in en lista över viktiga saker att ta med...så kan jag ju börja med att spara den!

• Solhem

Ojdå nu hittade jag BF-listan för tråden är beräknad något tidigare än resten här... är inte så rutinerad på familjeliv Tungan ute  
    Men när det blir påtänkt finns det jättefina listor, de här två har jag utgått ifrån men  en del saker är lite överdrivna...  och vissa saker har jag inte exempelvis förlossningsplan och  journaler.

se.babycenter.com/e3578/gravid-h%C3%A5ller-du-p%C3%A5-och-packa-bb-v%C3%A4skan-kom-ih%C3%A5g-lista

www.minbebis.com/forlossning_bbvaskan.html
    änkt
    Tips från bekanta är att ha med sig vattensprayflaska och eget toalettpapper (landstingets budgetpapper river ordentligt när man är öm).
    Det är många som poängterar vikten att  ha med sig hårsnoddar också på olika forum och i Viföräldrar tidningen.
  • Vilgot o Lillpyret

Jag har hört att lypsyl är väldigt viktigt (man blir tydligen extremt torr om läpparna av lustgasen) och så har jag sett att flera tipsat om en bedövande kräm som man kan ha på där man blivit sydd innan man går på toa.  

Annars tycker jag att amningsinlägg, salva för bröstvårtorna och amningsskydd är viktigt. Det är synd om de stackars bröstvårtorna då en bebis sliter i dem! 

• Vilgot o Lillpyret

Varför är det bra att ha med vattensprayflaska? Till att spruta i ansiktet vid förlossningen eller i underlivet då man är på toa? För det brukar finnas en slang så att man kan spola samtidigt som man kissar samt tvätta sig med efteråt.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013