• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    LillaLoppanT skrev 2013-08-08 21:58:36 följande:
    Fast det hörseltestet görs ju redan på BB:

Teddygirl, är detta något utökat hörseltest? 

Idag har vi fotat Freja i fotostudio :)

Här är första bilden, men fler är på väg :)

Vi gjorde ett efter BB.

Vad fin hon är! så söt...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-08 21:58:36 följande:
    Fast det hörseltestet görs ju redan på BB:

Teddygirl, är detta något utökat hörseltest? 

Idag har vi fotat Freja i fotostudio :)Här är första bilden, men fler är på väg :)

Gud så fint.

Nä har inte gjort nåt test alls. Vet inte om d e för d blev kejsatsnitt som man får åka till östra igen. Lätt och få en bebis ligga still känner jag.
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-08 23:20:28 följande:
    Tips på sånt jag absolut inte får glömma i BB väskan?

Inte för mycket kläder. D hade jag och använde nada typ. Tofflor och mjukt toa papper. Jag slapp använda d jag hade med men många rekomenderade det när jag frågade vad man skulle ha med.
  • MissKaos

Mjukisbyxor. Egna hygiengrejjer. Ätbarasaker. Man blev svinhungrig..amningsbh. egen filt till bebisinkl en tunn at läggs över huvufändan på plastvagnen. Dersd lampor i matsal på bb är bright light för sovvande bebis. Amningströjja. Mobilladdare kamera och laddare. Sportflaska till fl liggavoch dricka ur glas är sådär smidigt.

SusannneL skrev 2013-08-08 23:20:28 följande:
    Tips på sånt jag absolut inte får glömma i BB väskan?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hade med pripps sportdryck 2st. Det var bra. Klarade inte äta under fl direkt. Hade bm att mata mig med glass. . Ska ha med gel för långdistans löp denna ggn. Är van vid dom från längre löppass /lopp. Laddar med pripps med tror jsg eller ngt likande. Ska packa ner recovary bars till efter. Jag var på fl 15h innan han kom ut. Höll åå hemma länge innan. Tufft jobb! Hade en jättebra fl dock

SusannneL skrev 2013-08-09 09:25:24 följande:
    Har sett att en del har med sig energi dryck å typ godis för att få energi :/ ?

• September2009

Superfina bilder din lille kille Vilgot o lillpyret! Och så himla sött foto på Freja :) Skulle också vilja ha fina studiefoton, sovande bebisar ska man visst kunna göra mycket med utan att de vaknar, inte som att fota storebror precis ;)

Har det så lugnt o skönt för tillfället som omväxling, lilleman sover äntligen i sin vagn på den svala altanen och storebror är ute en sväng med farmor. Vi har efter två dagars bilåkande kommit upp till svärföräldrarna i norrland, sov en natt i Stockholm sen ytterligare femtio mil till liten håla norr om Kramfors, lugnt o stilla minst sagt men tyvärr något kallt o grått uteväder men inte mycket bättre på västkusten har jag förstått.

Lilleman har vuxit nåt otroligt, tre veckor gammal och över ett kilos tillväxt från födelsevikten, nu väntar jag bara på att han ska äta lite mindre ofta, vill så gärna att det ska gå mer än 1,5-2 timmar mellan som det i snitt varit de här tre veckorna.. Med ytterligare ett barn har det inte blivit mycket ork el tid över till sig själv.

Hoppas du kommer igång snart, SusanneL, vill ha en träff snart med massa bebisar :)

En sak jag är glad jag fick med mig till fl denna gången som jag inte hade första gången, var min mobil och hörlurar och en färdig låtlista med bra lugn musik, lyssnade till o med på musik när jag låg i det sköna badkaret under förlossningen, la mobilen säkert under en handduk så gick det bra, kunde liksom fly bort i sinnet och tänka mindre på det onda under värkarbetet, otroligt skönt faktiskt och tiden gick lite fortare.

• TeddyGirl82
    September2009 skrev 2013-08-09 12:34:14 följande:
    Superfina bilder din lille kille Vilgot o lillpyret! Och så himla sött foto på Freja :) Skulle också vilja ha fina studiefoton, sovande bebisar ska man visst kunna göra mycket med utan att de vaknar, inte som att fota storebror precis ;)

Har det så lugnt o skönt för tillfället som omväxling, lilleman sover äntligen i sin vagn på den svala altanen och storebror är ute en sväng med farmor. Vi har efter två dagars bilåkande kommit upp till svärföräldrarna i norrland, sov en natt i Stockholm sen ytterligare femtio mil till liten håla norr om Kramfors, lugnt o stilla minst sagt men tyvärr något kallt o grått uteväder men inte mycket bättre på västkusten har jag förstått.

Lilleman har vuxit nåt otroligt, tre veckor gammal och över ett kilos tillväxt från födelsevikten, nu väntar jag bara på att han ska äta lite mindre ofta, vill så gärna att det ska gå mer än 1,5-2 timmar mellan som det i snitt varit de här tre veckorna.. Med ytterligare ett barn har det inte blivit mycket ork el tid över till sig själv.

Hoppas du kommer igång snart, SusanneL, vill ha en träff snart med massa bebisar :)

En sak jag är glad jag fick med mig till fl denna gången som jag inte hade första gången, var min mobil och hörlurar och en färdig låtlista med bra lugn musik, lyssnade till o med på musik när jag låg i det sköna badkaret under förlossningen, la mobilen säkert under en handduk så gick det bra, kunde liksom fly bort i sinnet och tänka mindre på det onda under värkarbetet, otroligt skönt faktiskt och tiden gick lite fortare.

Låter hel härligt och komma iväg så.

Rumpan fick lämnat soffan idag med kors i taket. Bara svårt att få i mig lunch på dagarna...

Har en fisig tjej..ingen fin dam hon inte hehe
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013