• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • WeeBee

Min kan ligga å titta för sig själv ibland...kortare stunder. Brukar kunna vara nöjd även lite längre stunder om hon får sitta mer upprätt i babysittern. När hon är vaken och inte äter vill hon oftast sitta/hållas mer upprätt å gärna bli pratad med. Så har det varit sedan hon var drygt en vecka gammal...idag är hon 3 veckor å man får mer ögonkontakt med henne å märker att hon är med mer...vill pratas med mer.

Det går väldigt fort med utvecklingen...märker ju skillnader från dag till dag

• Dannii B

Är så sne på mig själv...hade ett babygym... sketabra. . men nån gång mellan min sons födsel och beslutet att skaffa en till så måste jag ha lidit av ngt. Har gjort mig av med det. Har en baby sitter den gamla hederliga varianten. . men kan de verkligen sitta i en dådan redan nu. Jag testar allt...

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-05 10:40:03 följande:
    Är så sne på mig själv...hade ett babygym... sketabra. . men nån gång mellan min sons födsel och beslutet att skaffa en till så måste jag ha lidit av ngt. Har gjort mig av med det. Har en baby sitter den gamla hederliga varianten. . men kan de verkligen sitta i en dådan redan nu. Jag testar allt...

Går väl om den är lutad så dom inte sitter för mycket? Bvc besök idag. Spännande. Känns som man inte kommer komma ut så länge d e varmt ute. Vill inte utsätta henne för hettan i vagnen. Tycker så synd om henne. Men måste vänja henne vid den med...
  • Vilgot o Lillpyret

Jag har Ivar i babysitter då och då, inga problem. Han gillar dock inte att ligga själv vaken. I början gick det bra, då somnade han själv då han låg i vagnen. Nu vill han vara nära, nära. Det känns som att jag inte räcker till då jag har två barn som vill ha kärlek och närhet. I går och i natt var det första gången som jag var ensam med båda barnen. Det var hemskt när båda låg och grät. Det tog över 2 timmar för Vilgot att somna då han hade ett så stort mammabehov. Lille gubben.

Nu är Ivar 6 veckor gammal. Han har redan hunnit med en hel del, resor till både Lidköping och Linköping, stadsvandring, restaurangbesök, övernattning på vandrarhem och möhippa. Han har fortfarande ett hejdundrande humör och han är svårflörtad. Han log för första gången mot mig då han var 5 veckor gammal, sedan höll han sig allvarlig i en veckas tid. I dag kom nästa leende. Jag vill ha mer, haha! Det är så underbart med dessa leenden! Vi magtränar en hel del och han är riktigt duktig. Efter ett tag blir han arg så då får man ta upp honom. I dag blev han så arg att han vände runt på rygg, jag blev helt paff. Min lille, starke kille!

Jag vet inte varför mina bilder lägger sig ned... Ni får ha överseende med det. :)

• Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-05 11:04:49 följande:

Går väl om den är lutad så dom inte sitter för mycket? Bvc besök idag. Spännande. Känns som man inte kommer komma ut så länge d e varmt ute. Vill inte utsätta henne för hettan i vagnen. Tycker så synd om henne. Men måste vänja henne vid den med...
    Men ha henne i svala kläder och ha sedan ett solskydd över vagnen. Det är inga problem för dem att vara ute nu, det är bara bra för dem att få frisk luft. Du märker på henne om hon blir extra törstig, då vill hon äta oftare. Du behöver inte vara orolig.
  • TeddyGirl82
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-04 20:03:24 följande:
    Känner igen d. Hon kan inte ligga själv. Men tar man upp henne myser hon och skrattar typ. Ser så roligt ut när hon gör d.

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:45:36 följande:
    Men ha henne i svala kläder och ha sedan ett solskydd över vagnen. Det är inga problem för dem att vara ute nu, det är bara bra för dem att få frisk luft. Du märker på henne om hon blir extra törstig, då vill hon äta oftare. Du behöver inte vara orolig.

Men hon blir vansinnig i vagnen. E ingen luft som strömmar igenom. Ska lägga i en termometer och mäta..vill inget annat än va ute men inte om hon blir så varm
  • SusannneL

BF om 2 dagar!!! 
    Går bara o väntar.. Ap tråkigt.Obestämd
    Benen är som stockar & jag känner mig som en barbamamma!

Nu får det hända nåt snart! Skrattande

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-05 13:11:48 följande:
    BF om 2 dagar!!!  Går bara o väntar.. Ap tråkigt. Benen är som stockar & jag känner mig som en barbamamma! Nu får det hända nåt snart!   

Hehe ja den väntan kommer man ihåg. Men d kommer snabbare än man tror. Och du har säkert hört d men nu vet jsg själv att d behlvs. Vila massa. Du kommer va helt färdig första dagarna Bvc gick bra. Upp 160g och 1 cm längre. Så bara kämpa vidare. Ska pensla hennes tunga med bikarbonat för att få bort det vita om d nu e torsk vet vi inte
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-05 12:04:20 följande:
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:45:36 följande:
    Men hon blir vansinnig i vagnen. E ingen luft som strömmar igenom. Ska lägga i en termometer och mäta..vill inget annat än va ute men inte om hon blir så varm

Men det är väl öppet upptill? Ta inte på det vindskydd som brukar ingå utan låt det vara öppet. Om du har ett solskydd som ser till att det kommer in ordentligt med luft så fläktar det in. Är ni i skuggan så kan du dra ner sufletten helt. Vad trist att hon blir så arg! Annars är det ju perfekt att gå ut och promenera och låta bebben somna i vagnen.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013