• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret

Vad menar du med "suga fel"? Man pratar om att bebisar inte får ta napp för tidigt därför att de har en annan sugteknik med napp jämfört med bröstet. Det kanske är det du tänker på? Tar hon bröstet som hon ska, växer på ordentligt och verkar nöjd efter matningarna så är det ingen fara med att hon får napp. :)

• Vilgot o Lillpyret

Jag skrev häromdagen om att jag var lite orolig för att Ivar inte får i sig tillräckligt med mjölk (på grund av att han stundtals är så arg och frustrerad) men det behöver jag verkligen inte oroa mig för. Var på BVC i går och på knappt 1,5 vecka så har han ökat mer än ett halvt kilo. Det är grädde i dessa tuttar!

• MissKaos

Lös är naturligt när dom ammas. Ducska inte undvika ngt utan att prata med bvc. Det son ger gas är ofta att mamman ätit lök kål etc. Choklad ger lätt magvesvär hos dibarn. Utslag kan vara jordgubbar tex. Mao en djungel..

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 15:48:07 följande:
    Ja d e nåt som gör att man får lite panik. Att vara lugn är inget som är.lätt.

Hon var väldigt lös i magen idag så försöker undvika lite mjölk idag men måste även få i mig lite för egen del

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Jag tror inte det är nåt speciellt med magen. Utan tror d e värmen som påverkar henne så. Hon e jättevarm. Jag kämpar vidare. Mat äter hon. Men kan vara att d rinner sämre när jag blir stressad. Ja d e ingen dans på rosor enbart och skaffa barn. Men man myser ändå mitt i allt. Napp har vi hittat en hon kan ta. Men inte för länge. Får vänja henne mer och mer.

• MissKaos

Bra med napp!

Nej det är jobbigt i början. Värmen är tuff för alla och extra för småttingar. Bara klä av och försöka vara där drt är svalast och ge att äta. Finns inte mkt mer att göra. Tvätta med en tvättlapp och låta lufttorka? Svalkar kanske lite.

Låter som om du gör allt för din lilla så du kan känna dig nöjd!

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 20:15:32 följande:
    Jag tror inte det är nåt speciellt med magen. Utan tror d e värmen som påverkar henne så. Hon e jättevarm. Jag kämpar vidare. Mat äter hon. Men kan vara att d rinner sämre när jag blir stressad. Ja d e ingen dans på rosor enbart och skaffa barn. Men man myser ändå mitt i allt. Napp har vi hittat en hon kan ta. Men inte för länge. Får vänja henne mer och mer.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-02 20:22:22 följande:
    Bra med napp! Nej det är jobbigt i början. Värmen är tuff för alla och extra för småttingar. Bara klä av och försöka vara där drt är svalast och ge att äta. Finns inte mkt mer att göra. Tvätta med en tvättlapp och låta lufttorka? Svalkar kanske lite. Låter som om du gör allt för din lilla så du kan känna dig nöjd!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja jag gör allt jag kan. Mer går inte. Nu sover hon efter långt kämpande. la över henne i sin säng och hopoas få sova lite själv en eller tbå timmar. Det är lyx. Usch imorrn ska d bli klibbigt..gillar jag inte. Natt på er!
  • TeddyGirl82

Gud vad tiden går fort. Imorgon är det dags för mannen och börja jobba igen. Dags och börja verkligheten typ. Men e inte orolig på nåt sätt. Tror dagarna går väldigt fort.

• TeddyGirl82

Nu ångrar jag mitt val av vagn...den är jättevarm för våran lilla att ligga i när d e som varmast, finns inga såna ventilen som på många vagnar för att låta luft strömma igenom. Så man vågar inte lägga henne i den för länge. Vill inte koka henne stackarn.

Nu vill jag ha höst istället...så trött på denna värmen.  

• Dannii B

Kan era små ligga vakna och bara vara?? Min kan inte det...måste bära på henne en stund..tills tröttheten kickar in. Då sover hon räv i ca 10 min sen vaknar hon och har en brottningsmatch med bröstet. Så goes it on

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-04 19:55:11 följande:
    Kan era små ligga vakna och bara vara?? Min kan inte det...måste bära på henne en stund..tills tröttheten kickar in. Då sover hon räv i ca 10 min sen vaknar hon och har en brottningsmatch med bröstet. Så goes it on

Känner igen d. Hon kan inte ligga själv. Men tar man upp henne myser hon och skrattar typ. Ser så roligt ut när hon gör d.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013