• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • September2009
    MissKaos skrev 2013-08-09 21:27:26 följande:
    Var nog mest ett skämt

Tänkte väl nästan det, är ingen expert vare sig vad det gäller dieter eller bebismagar ;) Finns nog inget som det spekuleras så hårt kring som när det kommer till skrikande bebisar, blir alldeles trött när alla omkring en ska spekulera kring ens egen unge, på ens sidan står en och hävdar att han ätit för mycket och har magknip och på andra att han inte fått tillräckligt, ungefär samma diskussion pågår ju ständigt i mitt eget huvud, känns som att man inte behöver höra det till höger och vänster också..
  • September2009
    SusannneL skrev 2013-08-10 19:15:01 följande:
    Nu har slemproppen gått :P

Får hoppas det är startskottet! Min gick samma kväll, inte långt efter började vattnet gå, jobbiga är att man vågar inte hoppas på för mycket. Kan ju även ta flera dagar..
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-10 19:15:01 följande:
    Nu har slemproppen gått :P

Spännande nu då :P

Jag håller med om ammandet. Ska försöka dra ner på d
  • MissKaos

...fast det var ju inte bebisen som inte han äta utan.mamman...

Nej folk hållerpå med sådant. Bebisar har inbyggt överfyllnadsskydd. Dom kräks lite -eller mkt. Magknip får dom av en massa saker och det vet farmödrar mormödrar blandade tanter allt om. Fast dom vet olika... min mormor fnös och sa "gå och titta i lafugården"kalvarna äter när dom är hungriga.Mata barnen. Om den där tre timmar grejjen som var förr. Klok tant tror jag

Gammal bondmora.. mao lyssna på signalerna vi vet nog mer på instinkt än vi tror..

September2009 skrev 2013-08-10 20:15:17 följande:
    Tänkte väl nästan det, är ingen expert vare sig vad det gäller dieter eller bebismagar ;) Finns nog inget som det spekuleras så hårt kring som när det kommer till skrikande bebisar, blir alldeles trött när alla omkring en ska spekulera kring ens egen unge, på ens sidan står en och hävdar att han ätit för mycket och har magknip och på andra att han inte fått tillräckligt, ungefär samma diskussion pågår ju ständigt i mitt eget huvud, känns som att man inte behöver höra det till höger och vänster också..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • SusannneL
    September2009 skrev 2013-08-10 20:18:08 följande:
    Får hoppas det är startskottet! Min gick samma kväll, inte långt efter började vattnet gå, jobbiga är att man vågar inte hoppas på för mycket. Kan ju även ta flera dagar..

Vattnet gick varken på min mormor eller mamma. Får väl se om det är samma för mig.

Är lite nervös :D

Känns som att det ev sätter igång ordentligt i natt.

Men det är bara en magkänsla!
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-10 20:57:25 följande:
    Vattnet gick varken på min mormor eller mamma. Får väl se om det är samma för mig.

Är lite nervös :D

Känns som att det ev sätter igång ordentligt i natt.

Men det är bara en magkänsla!

Försök slappna av med en film eller nåt som gör du inte tänker på d. Och sov hehe
  • SusannneL
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-10 21:06:48 följande:
    Försök slappna av med en film eller nåt som gör du inte tänker på d. Och sov hehe

Vi tittar på film scary movie,den senaste! helt värdelös.

å äter choklad :P
  • LillaLoppanT

Håller tummarna för att det drar igång för dig, susanneL!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • SusannneL

H*lvetes natt :( Haft värkar som började med ca 10 min mellanrum,som sen under några timmar var mellan 7-8 min och nu sen ca 2h tillbaka pendlar det mellan 3-6 min typ :/

Lyckades slumra till mellan minutrarna under nån halv timme. Tröött..

Vet inte om jag borde ringa,det gör djävulskt ont när värkarna kommer.

Men vill inte åka in för tidigt! :/

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-11 05:47:33 följande:
    H*lvetes natt :( Haft värkar som började med ca 10 min mellanrum,som sen under några timmar var mellan 7-8 min och nu sen ca 2h tillbaka pendlar det mellan 3-6 min typ :/

Lyckades slumra till mellan minutrarna under nån halv timme. Tröött..

Vet inte om jag borde ringa,det gör djävulskt ont när värkarna kommer.

Men vill inte åka in för tidigt! :/

Hoppas du fått åka in nu ;)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013