Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:43:10 följande:
Jag har Ivar i babysitter då och då, inga problem. Han gillar dock inte att ligga själv vaken. I början gick det bra, då somnade han själv då han låg i vagnen. Nu vill han vara nära, nära. Det känns som att jag inte räcker till då jag har två barn som vill ha kärlek och närhet. I går och i natt var det första gången som jag var ensam med båda barnen. Det var hemskt när båda låg och grät. Det tog över 2 timmar för Vilgot att somna då han hade ett så stort mammabehov. Lille gubben.
Nu är Ivar 6 veckor gammal. Han har redan hunnit med en hel del, resor till både Lidköping och Linköping, stadsvandring, restaurangbesök, övernattning på vandrarhem och möhippa. Han har fortfarande ett hejdundrande humör och han är svårflörtad. Han log för första gången mot mig då han var 5 veckor gammal, sedan höll han sig allvarlig i en veckas tid. I dag kom nästa leende. Jag vill ha mer, haha! Det är så underbart med dessa leenden! Vi magtränar en hel del och han är riktigt duktig. Efter ett tag blir han arg så då får man ta upp honom. I dag blev han så arg att han vände runt på rygg, jag blev helt paff. Min lille, starke kille!
Jag vet inte varför mina bilder lägger sig ned... Ni får ha överseende med det. :)
Sötsnöret... ÅH vilket charmtroll!