• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-12 10:52:37 följande:
    Det är inte så svårt att knyta. Kom förbi så lär jag dig en enkel knut. Jag har en tricotslen sjal du kan pröva med.

Idag kommer min sele En beco med babyinsats. Köpt av en bekant som bor i sthlm och som sk atill Liseberg idag Så JAG behöver låna en bebis att testa den på

Hmm jag vet inte ändå. Men klarar dom i afrika d gör jag d ;)
  • sri
    Dannii B skrev 2013-08-12 09:47:35 följande:
    Tack.. Gör det som känns bäst... man ska inte slå knut på sig själv. Hon går ju upp ca 360 i v så mat får hon ju i sig men sitta och amma varannan timma känns sådär exciting. Hade bärsele men den är oxå "puts väck" tittade på bärsjalar..shitos vad dyra de är. Fyndade därför en på Tradera.. 219 spänn helt överkomligt. . Väntar hem de.n bara

Att mata varannan timme är väl jättebra, ed min första matade jag m 30 min mellanrum , för att som mäst komma upp i 2timmar, med min 3veckors som jag är hemma med nu, matar jag med 1,5-2timmar o det tycker jag är lyx jämfört med första, men ni som matar med 3-4 timmars mellanrum hur kommer ni dit? Kommer det av sig självt eller är det att vagga ut skriket??
  • TeddyGirl82

Sover era små mycket på dagarna?

Jag har svårt och få henne sova. Hon har vartvaken sen 6.30. Sover små power naps. Är väl d jag får för hon sover hela natten..

• sri

Så gjorde min första, sov fr21-9 med mat paus såklart, men hade jättesvårt att få henne att sova längre stunder på dagen, det är lite små jobbigt just då men bärsele är bra, annars får man inget gjort. Kan tillägga att hon gillade inte att ligga ivagnen heller, men det blev bättre när hon kunde sitta o se mera.

TeddyGirl82 skrev 2013-08-12 11:35:19 följande:
    Sover era små mycket på dagarna? Jag har svårt och få henne sova. Hon har vartvaken sen 6.30. Sover små power naps. Är väl d jag får för hon sover hela natten..

• TeddyGirl82
    sri skrev 2013-08-12 11:53:01 följande:
    Så gjorde min första, sov fr21-9 med mat paus såklart, men hade jättesvårt att få henne att sova längre stunder på dagen, det är lite små jobbigt just då men bärsele är bra, annars får man inget gjort. Kan tillägga att hon gillade inte att ligga ivagnen heller, men det blev bättre när hon kunde sitta o se mera.

Är precis så med Tilde. Och tills hon kan sitta..jösses d hoppas jag inte. Hon blir ju övertrött på kvällarna. Förrgår var en helt undrrbar dag. Då mös hon. Sov bra på dagen och somnade lätt. Och fick badat. Visst vi var ute och åkte bil. Men vill inte behöva åka bil för hon ska somna.
  • TeddyGirl82

Upp 200g så nu e vi vid 4045g. Så det är inte så mycket fel på mina tuttar hoppas jag. Dock har hon fått svamp mellan benen..lilla pluttan. E d inte i munnen så..men dom två hör tydligen ihop.

Och dom rådde oss med till bärsele. Plus nåt vid skötbordet att titta på för hon tittar mer och mer på saker..bland annat mobilen över mätbordet på bvc..

Dock har vi ju skötbordet på badkaret. Så får lösa nåt.

• September2009

Grattis Susanne! Nu har ni en gemensam dag, sonens födelsedag och din namnsdag :)

Vår plutt har under sina 3,5 veckor endast vid enstaka tillfällen sovit mer än tre timmar i sträck, brukar kunna sova mellan 1-2 timmar oftast, dygnet runt. Har perioder varje dag då det är extra svårt att få honom att somna, mellan 6-9 på morgonen och mellan 18-21 ungefär. Han var så liten när han föddes så jag har tagit för givet att det är pga det han ätit så ofta. Hans storebror sov lite längre mellan amningarna och han var ju större när han föddes.

Snart kan man väl börja med babysitter och då finns det många olika varianter med lekbåge som de kan titta på. Med förra sonen hade vi en jättebra från Fischer price, lekbågen kunde spela nån melodi och man kunde få den att blinka och sitsen kunde vibrera när man tryckte på en knapp. Sen är ju babygym stimulerande och brukar kunna roa de små :)

• MissKaos

Köpt en Beco med babyinsats Begagnad. Åhhh så sugen att få testa den! Smaken är ju olika, men jag tycker den är riktigt snygg! Blandar upp mina sjalar med en sele
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och dessa hittade jag på DUNS. 60kr/st. Små skönhetsfel på dom. Jag fick be expediten hitta felen. Det har blivit ngn fläck av tryckknapparna på tyget. Små blåa fläckar lär inte synas på dom här! Ord pris 245.. De har bodys för samma peng med... Tänker på dig LOPPAN! Det var du som lurade in mig där en gång i tiden!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Filippaa88
    Dannii B skrev 2013-08-11 20:01:20 följande:

Hej nyblivna och blivande mammor. Idag är lilla Valencia 3 v gammal men inte mkt har ändrats. Äter sover skriker skiter.. vaken??? finns inte på kartan. Hon äter så mkt att jag hinner inte producera så hon blir mätt. När hon väl äter så ser det ut som om hon för krig mot bröstet. Det grymtas och hon drar i mina stackars tjejer. Har varit ute på promenader á la mission to get skinny..men detta motionsområde är inte lämpat för barnvagnar. Väntar på min bärsjal så jag kan linda in henne på mig.. Kvittar hur lite jag hinner få i mig..kilona vägrar lämna mig..

Vilket fint namn Valencia va!! :) aldrig hört det innan
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013