• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Kollar hela tiden om d hänt nåt susann

Vet inte vad som skett med min dotter. Hon e lugnare. Sover bra på nätterna och på dagen. Nöjd med d mesta när hon e vaken bara man e nära. Napp klarar hon mer och mer. Bada gillade hon. Vagnen med men inte fått henbe somna i den än.

Bara sugningen vid amningen som e knas. D smackas och läcker utanför. Så har väl fel teknik. Får kolla d imorgon med bvc

• Dannii B

Hej nyblivna och blivande mammor. Idag är lilla Valencia 3 v gammal men inte mkt har ändrats. Äter sover skriker skiter.. vaken??? finns inte på kartan. Hon äter så mkt att jag hinner inte producera så hon blir mätt. När hon väl äter så ser det ut som om hon för krig mot bröstet. Det grymtas och hon drar i mina stackars tjejer. Har varit ute på promenader á la mission to get skinny..men detta motionsområde är inte lämpat för barnvagnar. Väntar på min bärsjal så jag kan linda in henne på mig.. Kvittar hur lite jag hinner få i mig..kilona vägrar lämna mig..

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-11 20:01:20 följande:
    Hej nyblivna och blivande mammor. Idag är lilla Valencia 3 v gammal men inte mkt har ändrats. Äter sover skriker skiter.. vaken??? finns inte på kartan. Hon äter så mkt att jag hinner inte producera så hon blir mätt. När hon väl äter så ser det ut som om hon för krig mot bröstet. Det grymtas och hon drar i mina stackars tjejer. Har varit ute på promenader á la mission to get skinny..men detta motionsområde är inte lämpat för barnvagnar. Väntar på min bärsjal så jag kan linda in henne på mig.. Kvittar hur lite jag hinner få i mig..kilona vägrar lämna mig..

Vilket fint namn. Jag funderae med på typ bärsele eller nåt. Närhet är nåt hon aldrig blir av med känner jag och här förs d också krig.

Fick ge ersättning ikväll..hela 70 ml fick hon i sig trots hon ammats innan. Det får mig att fundera på om d e värt d..
  • SusannneL

11/8 kl 19.13 kom han! Världens finaste. Stor va han,54 lång & 4420gram. Inte undra på att det gjorde ont! Men nu är han här :D

• MissKaos
    SusannneL skrev 2013-08-12 08:22:22 följande:
    11/8 kl 19.13 kom han! Världens finaste. Stor va han,54 lång & 4420gram. Inte undra på att det gjorde ont! Men nu är han här :D

GRATTIS!
    Härligt att ha bebis ute

Tbx på jobbet. Har inte jättelust. Ärligt talat vill jag hem och boa och få bebis. Men de tär ju skitlänge kvar!! Har en vecka på Kreta bokad snart. Det ska bli skönt. Har  inte ökat 1hg på 3 veckor, det känns med väldigt gott då jag har gått upp rätt mkt för mkt. Kom LITE mer i fas med vikten på det viset iaf! Inget medvetet från min sida alls, har ätit en massa under semestern det bara blev så..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Grattis. Hoppas allt gått bra. Och att ni myser
  • Dannii B

GRATTIS..vad skönt att allt gick bra..
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-11 20:33:52 följande:
    Vilket fint namn. Jag funderae med på typ bärsele eller nåt. Närhet är nåt hon aldrig blir av med känner jag och här förs d också krig. Fick ge ersättning ikväll..hela 70 ml fick hon i sig trots hon ammats innan. Det får mig att fundera på om d e värt d..

Tack.. Gör det som känns bäst... man ska inte slå knut på sig själv. Hon går ju upp ca 360 i v så mat får hon ju i sig men sitta och amma varannan timma känns sådär exciting. Hade bärsele men den är oxå "puts väck" tittade på bärsjalar..shitos vad dyra de är. Fyndade därför en på Tradera.. 219 spänn helt överkomligt. . Väntar hem de.n bara
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-12 09:47:35 följande:
    Tack.. Gör det som känns bäst... man ska inte slå knut på sig själv. Hon går ju upp ca 360 i v så mat får hon ju i sig men sitta och amma varannan timma känns sådär exciting. Hade bärsele men den är oxå "puts väck" tittade på bärsjalar..shitos vad dyra de är. Fyndade därför en på Tradera.. 219 spänn helt överkomligt. . Väntar hem de.n bara

Nä nån knut på mig själv ska jag inte slå. Men vill ändå ge d lite mer tid. Dock sölar hon mycket när hon äter så har nog blivit nåt fel med tekniken som sagt. Hennes bodies blir blöta under hakan. Får se vsd bvc säger idag.

Sjalarna verkar så luriga. För man knyter väl själv?

Hade jag gått en stund till nu när jag var ute hade hon nog somnat av utmattning för hon skrek nu igen när d blir tråkigt typ. Funderar på promenad till bvc med. Tar bara 20 min enkel väg. Helt meningslöst att ta bilen den biten.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-12 10:48:54 följande:

Nä nån knut på mig själv ska jag inte slå. Men vill ändå ge d lite mer tid. Dock sölar hon mycket när hon äter så har nog blivit nåt fel med tekniken som sagt. Hennes bodies blir blöta under hakan. Får se vsd bvc säger idag.

Sjalarna verkar så luriga. För man knyter väl själv?
    Hade jag gått en stund till nu när jag var ute hade hon nog somnat av utmattning för hon skrek nu igen när d blir tråkigt typ. Funderar på promenad till bvc med. Tar bara 20 min enkel väg. Helt meningslöst att ta bilen den biten.

Det är inte så svårt att knyta. Kom förbi så lär jag dig en enkel knut. Jag har en tricotslen sjal du kan pröva med.
    Idag kommer min sele En beco med babyinsats. Köpt av en bekant som bor i sthlm och som sk atill Liseberg idag Så JAG behöver låna en bebis att testa den på
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013