• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Aha. Prata med din man och bvc!

TeddyGirl82 skrev 2013-08-01 21:51:43 följande:
    Jag känner mig otillräcklig att inte kunna få henne lugn..

Hon har skrikit sen 19 nu. Börjar misstänka hon har kolik..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-01 22:39:22 följande:
    Aha. Prata med din man och bvc!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ska göra detta. Gör ont i mig att hon skriker så i timmar och blir helt slut
  • annvian
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-01 21:51:43 följande:
    Jag känner mig otillräcklig att inte kunna få henne lugn..
    Hon har skrikit sen 19 nu. Börjar misstänka hon har kolik..

Stackare! Jag känner med dig!! Men du, du är allt annat än otillräcklig. Du är grym. Även om det känns för JÄVLIGT.

Hur gammal är lillan nu? Kolik märks inte förrän de är 2-3 v. Vår tjej fick kolik o vi åkte på behandling. Tantan som gjorde behandlingen sa att barn skriker upp till 3 h om dygnet av massa olika anledningar.

Personligen känner jag igen det där med att det gör ont i en själv när barnet skriker så det låter att man knäcker benen på henne. Hemskt är det!
  • TeddyGirl82
    annvian skrev 2013-08-02 10:25:05 följande:
    Stackare! Jag känner med dig!! Men du, du är allt annat än otillräcklig. Du är grym. Även om det känns för JÄVLIGT. Hur gammal är lillan nu? Kolik märks inte förrän de är 2-3 v. Vår tjej fick kolik o vi åkte på behandling. Tantan som gjorde behandlingen sa att barn skriker upp till 3 h om dygnet av massa olika anledningar. Personligen känner jag igen det där med att det gör ont i en själv när barnet skriker så det låter att man knäcker benen på henne. Hemskt är det!

Hon är 2 veckor idag. Men bvc trodde inte d var kolik. Dom kan som du säger skrika för ingenting. Hon vet inte hur hon vill ha det bara.
  • annvian
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 11:34:34 följande:

Hon är 2 veckor idag. Men bvc trodde inte d var kolik. Dom kan som du säger skrika för ingenting. Hon vet inte hur hon vill ha det bara.

Så kan det absolut vara. Vi fick en kolikmodell som efter vi hade varit på behandlingen förvandlades till en frustrerad o arg modell. Hon skrev i princip konstant i 6 månader för hon ville vara med hela tiden. Inte så att hon skulle vara nära oss men hon ville vara med, se överallt osv. Det lugnade sig när hon började kunna röra sig själv.

Bara inte du känner dig värdelös! Det är viktigt.
  • MissKaos

Om det är ngn tröst så gör bebisar sådär. Der kan vara allt från en fis på tvären till övertrött till ingenting.. det är asjobbigt. Men normalt. Du vet efter bebis krystar man ut ngt mer? Dom säger det är moderkakan. Det är inte sant. Det är det dåliga samvetet som föds..

Kram

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 07:47:17 följande:
    Ska göra detta. Gör ont i mig att hon skriker så i timmar och blir helt slut

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Föresten. Hur bajsar hon? Ers kan ju ge lite trögare mage än bröstmjölk son verksr rinna rätt igenom bara.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-02 14:59:18 följande:
    Om det är ngn tröst så gör bebisar sådär. Der kan vara allt från en fis på tvären till övertrött till ingenting.. det är asjobbigt. Men normalt. Du vet efter bebis krystar man ut ngt mer? Dom säger det är moderkakan. Det är inte sant. Det är det dåliga samvetet som föds..

Kram

Ja d e nåt som gör att man får lite panik. Att vara lugn är inget som är.lätt.

Hon var väldigt lös i magen idag så försöker undvika lite mjölk idag men måste även få i mig lite för egen del
  • TeddyGirl82

Håller på och provar napp nu. Köpt olika modeller och provar. Hon har nog hittat en hon gillar som inte är för stor. En nuk. Provar lite då och då. Bara rädd hon ska suga fel på den men hon vet ju inte riktigt hur hon ska göra.

• Vilgot o Lillpyret

Bebisar är lösa i magen då de får bröstmjölk. Ersättning däremot gör ofta att de blir hårda i magen. Ivar skriker oftast gör att han behöver rapa eller prutta eller för att han vill vara nära. Han skriker även när han håller på att somna men inte kommer till ro. Ser ni till att hon alltid rapar? Om inte så kan hon ha mycket gaser i magen. Har ni provat att massera magen och cykla med benen? Det brukar vara väldigt effektivt om det rör sig om gaser. Har du någon sele eller sjal att bära henne i? Hon kanske vill vara nära. Bebisar har ofta en orolig period sen kväll/ tidig natt. Jag har ingen aning om varför men jag märker samma sak med Ivar. Han kan sova hela dagen (bortsett från när han äter) men så på kvällen blir han otröstlig. Det brukar vara effektivt att låta honom ligga på ens mage/ bröst och sedan skaka med benen så att han vibreras. Sedan får jag törstge honom bröstet gång på gång. Tillslut kommer han till ro...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013