• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-09 18:23:48 följande:
    Åh skriktimmarna. Dom hade vi med... Varje kväll. Maken gick med sonen fram och tbx fram och tbx. Försökte sluta amma honom till sömns med och det var inte lätt.  UNdrar hur det ska bli denna ggn?

Ja en GIGANTISK bebis! På spec fanns ju endel prematurer med och såg man då en liten plutt på 1,5kg bredvid den däringa bjässen.. Min Isak vägde 4,2 51 lång. Men gick ner för mkt så han drog ändå 50 ett tag där. 

Ja d e tydligen vanligt med såna perioder. Och hon e så go resten av dagen. Jag hoppasd ger med sig i alla fall.

Torsken börjar bli bättre med efter massa vishy vatten.

Oj d var en stor bebis ja men d e ju vanligt d med. Mpnga kompisar som fått stora bebisar.

Men kan tänka mig d e en speciell syn med dom pyttisarna brevid.

Hmm får fråga om hennes propotioner på måndag.

Vad tjatig jag e i denna tråden hihi
  • September2009
    MissKaos skrev 2013-08-09 15:38:10 följande:
    En tjej konstaterade att man inte går ner av att amma: Man går ner för man inte hinner äta när man har bebis...

UNdrar hur det kommer bli med en stor kille OCH bebis? Snabbdiet?

Njae där håller inte jag riktigt med hehe, småäter som aldrig förr pga ammandet som ju är rätt energikrävande, var inte så här sötsugen ens under graviditeten, har tappat i vikt ändå. Är nog högst individuellt detta..
  • MissKaos

Var nog mest ett skämt

September2009 skrev 2013-08-09 21:11:43 följande:
    Njae där håller inte jag riktigt med hehe, småäter som aldrig förr pga ammandet som ju är rätt energikrävande, var inte så här sötsugen ens under graviditeten, har tappat i vikt ändå. Är nog högst individuellt detta..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det gör den. När bebis fostervatten moderksjaa och vatten i kroppen är ute bara det ärmkt kilon. Sen går man köra på med bra mat och barnvagnspromenader.

SusannneL skrev 2013-08-09 23:09:16 följande:
    Jag får paniik om inte min vikt kommer att gå ner! >.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-09 23:09:16 följande:
    Jag får paniik om inte min vikt kommer att gå ner! >.

Klart du gör. Som MissKaos säger så är det mycket som försvinner ur kroppen. Plus d e svårt och hinna med och äta själv vilket inte är bra.

Så tänk inte på d än.

Mina gravidkilon är borta nu. Vill bara kommaut mer och röra mig så resten av kroppen blir bättre med. Men får vänta tills man varit på efterkontrollen

Idag blir det projekt bada..det gillar hon inte
  • SusannneL

Känns som jag tappat hela min karaktär ang ätandet. Att va hemma från jobbet 3 månader innan är inget jag rekommenderar iaf :/

Behöver rutiner!

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-10 10:07:12 följande:
    Känns som jag tappat hela min karaktär ang ätandet. Att va hemma från jobbet 3 månader innan är inget jag rekommenderar iaf :/

Behöver rutiner!

Blir inte super mycket rutiner efteråt inte för mig i a f
  • MissKaos

Jag kommervmed gå hemma 60dgr före bf. Planerar vattengympa och spinning bullbak fylla frysen med mat ullared och ett mindre ombygge... tvätta babygrejjer fixa och dona oxh evt ha sonen hemma ngn dag.

SusannneL skrev 2013-08-10 10:07:12 följande:

Behöver rutiner!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013