• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Jag vet inte hur länge man använder den. Vill bara prova om d kan ge henne ro och sova mer på dagarna så man slipper över tröttheten i dom timmarna som e nu..

Gud vad hon fiser. Som en riktig karl.

• MissKaos

Man kan ju tycka väldigt olika.. vi har testat och vår sjalbebis protestrrade och vi med. Fårse vad nästa bebis säger!

sri skrev 2013-08-13 17:10:30 följande:
    Ja har en babybjörn o tycker den är toppen, men har å andra sidan inte testat ngt annat märke så säger inte emot er andra som inte tycker om den;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Jac har inte haft nåt av d så jag provar allt för att få en mer rofylld bebis som kan sova mer på dagarna.

• SusannneL

Börjar bli lite rastlöst på BB!

Stannade en extra dag för bm tyckte det så vi kunde få mer hjälp med amningen o så. Längtar hem. Tur att killen får sova över iaf! Jag har fått en riktig sugpropp,vill snutta hela tiden..

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-13 18:43:49 följande:
    Börjar bli lite rastlöst på BB!

Stannade en extra dag för bm tyckte det så vi kunde få mer hjälp med amningen o så. Längtar hem. Tur att killen får sova över iaf! Jag har fått en riktig sugpropp,vill snutta hela tiden..

Bättre en dag för mycket och känna sig säker
  • September2009

Vilka fina matchande plagg för amning och bebis misskaos :) Det är ju inte precis en billig historia det här med amningströjor, särskilt bekvämt är det inte heller, de jag har sitter ganska tight och bröna är ju inte helt okänsliga.. Blir inte mycket till omväxling när man ständigt ska vara redo att kunna slänga fram maten..

Vilgot o lillpyret, det skulle vara roligt att komma på träffen den 1:e september, bra tillfälle för en första träff också :)

Tror jag har hittat Facebook-gruppen för oss föräldralediga, är det den med 17 medlemmar? såg det fanns en annan också med nästan samma namn.

• MissKaos

Jag har köpt några plagg på rean för amning. Hoppas dom funkar.. Fast jag minns boobs tröjjor som ok att ha på? Och ullsreds bhar.. fick kryp av hms amningslösning minns jag.

Hade tur med tuttarna sist och lite problem mef amningen. Undrar hur drt blir denna ggn..

September2009 skrev 2013-08-13 20:32:49 följande:
    Vilka fina matchande plagg för amning och bebis misskaos :) Det är ju inte precis en billig historia det här med amningströjor, särskilt bekvämt är det inte heller, de jag har sitter ganska tight och bröna är ju inte helt okänsliga.. Blir inte mycket till omväxling när man ständigt ska vara redo att kunna slänga fram maten..

Vilgot o lillpyret, det skulle vara roligt att komma på träffen den 1:e september, bra tillfälle för en första träff också :)

Tror jag har hittat Facebook-gruppen för oss föräldralediga, är det den med 17 medlemmar? såg det fanns en annan också med nästan samma namn.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT
    sri skrev 2013-08-13 17:10:30 följande:
    Ja har en babybjörn o tycker den är toppen, men har å andra sidan inte testat ngt annat märke så säger inte emot er andra som inte tycker om den;)
    babybjörn är toppen för lätta bebisar, men inte så kul när dom blir lite större. När sonen vägde dryga 7 kilo, så gick jag till BVC med honom i en babybjörn.. Mina axlar höll på att dö... det gjorde så himla ont! Då hade jag "original" som typ bara belastar axlarna. Dom har iofs bättre modeller också. 
    Sen lånade jag en ergonomisk bärsele när vi åkte på semester, och kunde bära en hel dag, utan problem :)
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-13 11:58:47 följande:
    MeandI-visning hos Stilling

Den 1:e september kl. 13:00 kommer jag att ha en MeandI-visning hemma hos mig. Min vän Alexandra kommer att visa upp höstens kollektion. Jag kommer att bjuda på fika. Ta med ditt/ dina barn, kom och umgås med andra mammor och titta på riktigt fina kläder! Det är inget köptvång, vill du bara komma och fika så är du välkommen ändå. 

Om du är intresserad så får du gärna bli vän med mig på Facebook ("Michaela Stilling F.d. Rehn"). Jag har evenemanget där och det blir smidigare för mig och Alexandra om alla gäster är samlade. 

Hoppas att vi ses! 
    Jag tyckte jag kände igen ditt namn så väl. Var tvungen att kolla, och vi har en gemensam vän på FB, så förmodligen har jag sett nån kommentar eller så från dig :)
     Jag kommer gärna på en Me&I-träff. Lägger till dig.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    September2009 skrev 2013-08-13 20:32:49 följande:

vad är det för FB-grupp? den har jag missat helt.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Jag är med lite sugen på en Me&I träff....
    Måste kolla med maken om det funkar bara.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013