• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-13 22:46:33 följande:
    babybjörn är toppen för lätta bebisar, men inte så kul när dom blir lite större. När sonen vägde dryga 7 kilo, så gick jag till BVC med honom i en babybjörn.. Mina axlar höll på att dö... det gjorde så himla ont! Då hade jag "original" som typ bara belastar axlarna. Dom har iofs bättre modeller också. 

Sen lånade jag en ergonomisk bärsele när vi åkte på semester, och kunde bära en hel dag, utan problem :)Jag tyckte jag kände igen ditt namn så väl. Var tvungen att kolla, och vi har en gemensam vän på FB, så förmodligen har jag sett nån kommentar eller så från dig :) Jag kommer gärna på en Me&I-träff. Lägger till dig.

Hmm jag får väl prova i alla fall. Hon kanske inte gillar bärsele alls..vill bara hon ska ha ro och sova nån mer gång på dagarna så hon inte får detta otroliga skrikandet. Hon blir ju helt matt av det. Lilla pluttan. Hoppas bara d inte fortsätter så..
  • TeddyGirl82

Ska också fundera på den 1:a. hade varit kul och träffa lite folk. Får se om man vågar ge sig ut så ännu bara

• Vilgot o Lillpyret
    September2009 skrev 2013-08-13 20:32:49 följande:
    Vilka fina matchande plagg för amning och bebis misskaos :) Det är ju inte precis en billig historia det här med amningströjor, särskilt bekvämt är det inte heller, de jag har sitter ganska tight och bröna är ju inte helt okänsliga.. Blir inte mycket till omväxling när man ständigt ska vara redo att kunna slänga fram maten..

Vilgot o lillpyret, det skulle vara roligt att komma på träffen den 1:e september, bra tillfälle för en första träff också :)

Tror jag har hittat Facebook-gruppen för oss föräldralediga, är det den med 17 medlemmar? såg det fanns en annan också med nästan samma namn.
    Jag ska bjuda in dig. Blir trevligt att ses!

Yes, du hittade rätt grupp. Välkommen! 
  • Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-08-13 22:46:33 följande:
    babybjörn är toppen för lätta bebisar, men inte så kul när dom blir lite större. När sonen vägde dryga 7 kilo, så gick jag till BVC med honom i en babybjörn.. Mina axlar höll på att dö... det gjorde så himla ont! Då hade jag "original" som typ bara belastar axlarna. Dom har iofs bättre modeller också. 
    Sen lånade jag en ergonomisk bärsele när vi åkte på semester, och kunde bära en hel dag, utan problem :)

Jag tyckte jag kände igen ditt namn så väl. Var tvungen att kolla, och vi har en gemensam vän på FB, så förmodligen har jag sett nån kommentar eller så från dig :)
     Jag kommer gärna på en Me&I-träff. Lägger till dig.
    Vad kul att vi har en gemensam vän! Det var väldigt länge sedan jag träffade Jenny och barnen. Glad
    Nu är du med inbjuden till träffen. Välkommen!
  • Vilgot o Lillpyret
    MissKaos skrev 2013-08-14 06:20:42 följande:
    Jag är med lite sugen på en Me&I träff....
    Måste kolla med maken om det funkar bara.
    Gör du så. Glad
  • Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-08-13 22:52:18 följande:
    vad är det för FB-grupp? den har jag missat helt.

Jag har startat en grupp som heter "Föräldraledig i Göteborg" där man kan träffa mammor, pappor och barn som går hemma.
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-14 07:23:10 följande:
    Ska också fundera på den 1:a. hade varit kul och träffa lite folk. Får se om man vågar ge sig ut så ännu bara
    Klart du gör! 
  • MissKaos
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-14 10:43:14 följande:
    Jag köpte min Ergo begagnad, då betalade jag 500 kr för den. Den är verkligen värd pengarna! 

Här säljs två stycken på Blocket:

www.blocket.se/goteborg/Tripp_trapp__ERGObaby...

www.blocket.se/goteborg/Spjalsang_Sele_skotbo...

Synd att maningströjjorna var i strl Xs S. HAde det varit S och M hade jag slagit till...Jättebilligt ju!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • September2009

Hittade en baby björn active på blocket som jag köpte för 500:- samma dag vi åkte till norrland förra veckan, sonen hade precis passerat 3500 g som är gränsen för bärselen. Har haft användning av den när vi åkte skidlift upp på ett berg, rörelserna är sövande för honom så det funkade perfekt att ha honom i den ett par timmar när det inte funkar med vagn. En gång när Joel var runt halvåret skulle jag åka med abonnerad buss till Borås och det fanns bara plats för barnvagnen i bagageutrymmet så hade jag honom i bärselen på bussen, så nog kan det vara behändigt ibland med bärsele. Vet de som inte använt vagn alls utan nästan enbart burit! Sån e inte jag inte, är ju ganska liten själv och ryggen min tar lätt stryk, blir så mycket bärande ändå ;)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013