Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

SusannneL skrev 2013-07-17 19:51:55 följande:
    Jag har ju inte stoppat än :S har nästan 3v kvar.
    Usch.
    Jag som hade så höga tankar om att jag skulle minsann hålla igång under graviditeten med både de ena och det andra. Det sket sig!
    Har iofs varit lite rädd pga tidigare missfallen.. Men borde kanske rört på mig lite iaf! 

Med sonen var jag duktig. INstruerade spinning till två v före bf. Tränade 4ggr/vecka (vattengympa spinning mm) NU har jag fogloss. Och har varit sjuk. Tröstäter. Whatever... Det blir som det blir. Min BM tyckte inte jag skulle tänka på det särskilt inte som jag sa att jo jag äter mer choklad och glass än vanligt men även en massa knäckemackor m skinka och avocado och yoggi mm. Jag är jättehungrig!

Jag gick upp massor på övertiden. Var upp på 100... Mkt vatten men ändå!  Är man van att väga 60-65 så är det rejält. Då vägde jag bra mkt mer innan jag blev gravid efter hormonbeh på ett år..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:19:41 följande:
    Bara för jag skrev dom känns kom d en. Och det gör mer ont nu. Men inte i hela magen. Bara nertill och bak i ryggen..puh man säger bara nej nej nej när dom kommer smygandes

Men det gjorde ju inte ont i hela magen. Inte i början iaf. Då gjorde det som ont  mensvärken sitter typ.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 19:27:10 följande:

Hehe får väl se. Börjar redan göra mer och mer ont

Bra! Pain is good!!
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-17 20:39:46 följande:

E på väg till östra nu..mannen e apstressad
    Dom blir det gubbarna.
    Lycka till!! Snart bebis
  • MissKaos

Jahopp!
    NU får vi väl ha  trådvaka i väntan på MiniTeddy då?

*dukar fram choklad, läsk, kakor och glatt humör*

Häftigt.. Är allt lite avis här Och jag är bara halvägs!! Eller ja inte på själva födande kanske men på att strax ha bebis ute.. Föda är ifs en häftig upplevelse. Omtumlande. Snacka om power att trycka ut en liten människa ur sin egen kropp.

• MissKaos
    September2009 skrev 2013-07-17 21:17:10 följande:
    Åh lycka till i natt!!
    Här väntar man spänt på att nån värk ska infinna sig. Dagen D snart till ända, nånting var punktligt i alla fall, slemproppen gick ikväll!! Tur jag hann med att ta ett dopp i dag, fick förklara för sonen att imorgon får han bada utan mamma ;)

GÖTT! Då är det snart dax för dig med då
  • MissKaos

Tror ändå det är bra stt kroppen startar upp själv det gör fl lättare. Hoppas du är öppen många cm kl 8!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 05:21:34 följande:
    Det kommer bli en lång dag idag. Inte sovit ett skit inatt. När jag kände att d inte gick mer tog jag tabletterna bm gav mig, minns inte namnet. Var vid 23.30. Började väl verka vid 00.30. Så fort jag kände jag kunde somna kom d en värk eller så började min förbannade man snarka. Hör han genom öronpropparna t o m. E så irreterad av sömnbristen. Så blir en lång dag idag...

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 13:37:39 följande:
    Jag ligger här och våndas. Har en ballongkateter i mig. Och magen e seg men fått gjort nr 2 två gånger här men d e svårt. Sån jävla värk. Och d ska bli värre. Jag hoppas katetern vidgar som den ska. Vilar men kan inte somna

Låter sådär. Hoppas det sätter fart så bebisen kommer ut.
    Ja, det blir värre men sen blir det bättre!
  • MissKaos

Alla katetrar har en kuff dom msn fyller med vatten. Oftast för att den ska stanna i urinblåsa eller på annan lokalisation. Idrtta fallet tror jsg kuffen dvs ballongen används för att vidga bebisutgången.

SusannneL skrev 2013-07-18 19:15:31 följande:
    Ballongkateter? :)

• MissKaos

Skum sd. Toppen av magen. Långvarig. Säker 5-10min. Obehagligt lätt lätt ont. Gick över nu. Är ju bara i v20... ngn som känner igen detta? Vanliga sd går ju över ganska kvickt.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013