Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Han sov i min armhåla. Enda stället som dög i svettlukten.. vaknade av att han ammade vid ngt tillfälle. Jag gav upp försökte mex att hsn skulle sovs själv det funkade inte för någon.

WeeBee skrev 2013-07-26 01:34:14 följande:
    Jag tror inte att mjölken blir tjock igen...det ska nog vara lite vattnig.

Ang samsovning så har ni rätt om olika direktiv. På BB skulle man ju ha bebis med sig i sängen.

Usch, störande att hon tjötade om plötslig spädbarnsdöd...nu har jag ju varit orolig för bebis andning hela dagen idag å känner mig osäker på sömnsituationen.

Miss Kaos - Hade ni sonen tätt intill er å under samma täcke i sängen? Jag vill ju egentligen ha min lilla så...men vet inte om det är farligt eller inte...ska nog googla lite innan jag somnar!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jodå fylla med mat kan du så länge du ammar. När mjölkproduktionen ska ökas suger bebis igång detta genom att äta oftare.

Kan du låta din man gå ut med henne så du får sova?

Sömnbrist är hemskt och det jag fasar för med bebis. Nu när stora sover gott fixar man en ny...

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 10:34:09 följande:
    Jag sliter mitt hår snart!! Vår dotter har totalt vänt. Förut har hon kunnat sova själv. Nu är det som hon inte finner ro att ligga själv mer. Vet inte vad man ska göra mer. Kan ju ibte fylla henne med mat heller för att hon ska bli lugn. Får väl prova och gå ut och gå med henne i vagnen. Men får panik snart. Sömnbrist totalt och kommer bli feber snart igen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hur går det för dig?

LillaLoppanT skrev 2013-07-27 12:33:49 följande:
    Avents nappar är små...Nuk tror jag ocså är det.  Till sonen hade jag en som heter Difrax, som är pytteliten, men den är lite svår att få tag på. Googla.

• MissKaos

Ieeeuuuu

Det är så vidrigt.

Förstår det. Imorgon ska det bli 30+ och sen åska

Kladdvärme mao.

Jag ska tydligen bygga ett legohus nu.hm hm

LillaLoppanT skrev 2013-07-27 12:48:17 följande:
    En veckas övertid nu.... men jag glädjer mig åt väderomslaget iaf :)

• MissKaos

Det är nog enda sättet. Det är en kort tid sen ändras det.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 16:04:32 följande:
    Ja du har nog rätt weebee. Man e bara så ny med allt så man tror ju allt e konstigt. Mrn hon får fortsätta sova nära. Äta så ofta som hon gör och jag får bara hänga med.

• MissKaos

Varför pumpar du? Är det efter amning? Kan du inte be att få väga tätt så ser du ju på vikten?

Hur mår du? Sömnbrist gör ju att man inte riktigt orkar med.. och dänkrr mjölkprod.vger du ersättning med? Vill hon ha ers efter amning? Kan du isf ge ers direkt eftrt på kvällen? Och läggs dig själv med direkt sen? På palltkoma hos henne kanske du får ett par timmar samanhängande och iaf på mig blev mjölkprod och min hjärna gladare av det.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 20:49:16 följande:
    Ja jag blir stressad att hon inte får i sig tillräckligt . Så funderar mer och mer på att sluta amma. Ska prata med bvc på måndag. Tråkigt men tror inte hon får d hon ska från tuttarna. Får bara ut 20 när jag pumpar 10 min på varje..

• MissKaos

Väggen är dumt. Bättre hon får mer ers så du får sova! Vill dom att du ska pumpa så mkt nu med? Kan/får du ge ers ett mål på natten? Om du stoppar i öronproppar så grr din karl? Du måste ju få sova lite! Napp kan jag noll om. Min använde inte det. Amningsdepression är inte värt det. Vi har rent vatten i svea så ers är ety bta alternativ! Ha inte dåligt samvete.

Kram!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 21:10:23 följande:
    Följer bbs anvisningar. Klart jag kan be om att få väga tätt. Jag sover väldigt dåligt och stressad över att hon har sånt sugbehov. Napp har hon inte lärt sig än. Känns som jag snart går in i väggen. Jag har ökat ersättningen med och då blir hon nöjd. Ska prova vid nästa amning.

• MissKaos

Ibland duger pappas lillfinger som sugobjekt..

• MissKaos

Ja hur? Jag lyckaded ju inte alls sluta. Han tycker han ska amma och bebisen ska ha välling.. höll på över två år.

Testa! Det lär inte bli sämmre. Sugbehovet kan ju vara hunger. Och inte ens snuttesug tar sig igenom vätsta paltkoman om du har tur.

Ger du 20ml nu? Ellrr 30? Efter amningen? Vårt bvc tyckte man kunde ge ers ca kl 18 efter att ha ammat och efter nästa amningen för att få sömn. Vi hade värdens goaste bvcssk tyvärr har han blivit pensionär nu...

Och tyvärr vägrade ungen. Hsn ville inte ha ers eller jo, precis i börjsn tog han det sen ammade han bara och spottade ut ers

TeddyGirl82 skrev 2013-07-27 21:43:16 följande:
    Jo jag funderar på att ge henne d inatt. Men hennes sugbehöv vet jag onte vad vi ska göraåt. Pappas finger funkar en stund sn e dbara tutte. Jag e heeelt färdig på dagarna. Och jag skäms inte för att sluta amma. Bara veta hur..

• MissKaos

Sov du?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-28 07:35:33 följande:
    Jag ger 40. Fast hon äter inte allt så e väl 30 hon äter. Hon har sovit från 22 till 4 i morses. Sen en stund till fram till 7 typ så jag ska inte klaga. Bara detta att lära henne ta nappen med. Den vi har nu e den smalaste som finns men tror det ska vara mjukare gummi på den. Får kolla sen idag med.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013