Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

TeddyGirl82 skrev 2013-12-19 19:22:47 följande:
    Ja jag vet inte vart alla är. Det har verkligen dött. Jag har mycket och tänka på men jag tittar in.
    Hmm det låter lite konstogt att dom bara skickar runt dig med telefon. Du ska ju inte gå löngre än 14 dar över. Det ska bokas in hos mvc ju..jag hade ringt min mvc igår och skällt. Du ska inte gå längre än du behöver.

Hon har skickat remiss. Det gjorde hon i onsdags när jag var där!
    HUr var det för dig, ringde dom dagen innan? På Fl var dom ju rätt otrevliga så nu känner jag mig helt ställd.. Ringer nog MVC imorgon och frågar. Nej jag vill inte gå en timme mer än jag måste.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fått tid på söndag på östra.

Varit inne nu trodde det var vattnet som gått. Massor. Men nej.. falsk vatteavgång.

TeddyGirl82 skrev 2013-12-20 10:22:41 följande:
    Barnmorskan på mvc bokade in en tid när jag var på sista kontrollen innan det blev bf+14.

Och på dagen med 14 dagars överbutenhet sattes jag igång. Så jag tycker d låter konstigtatt det är skickat en remiss när dom kan boka tid direkt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tror det är ändrat. en koordinator ringde upp och bokade tid.

• MissKaos

Stor kram!

Snultan skrev 2013-12-14 20:31:28 följande:
    Jag beklagar!

Min gudfar fick ett cancerbesked i veckan och en av min pappas vänner är döende i cancer... hemska sjukdom!!!!!

• MissKaos

Elsa kom kl 7. 52cm och 4kg

• MissKaos

Hon är underbar

• MissKaos

Tror det! Vi prövar det..

LillaLoppanT skrev 2013-12-21 13:34:18 följande:
    Åhå!Har hon fått ett namn nu också Grattis, en än gång!

• MissKaos

Ja jösses... BM sa ju till mig att inte vänta med att åka in *hrm*
    Dagen innan runt lunch påbörjades latensfas. Tog lång tid innan jag fattae om det var det el förvärkar. Ville inte ringa mamma (barnvakten) som har 2h resväg hit. På kvällen bev jag övertalad att hon skulle komma. Igångsättning på söndagen ändå så hon behövde ju ändå åka ner dagen efter. Hon kom iaf. Jag ringde fl mådde inte så bra, skakig svettades och onda "förvärkar" som kom och gick i skov. Fick då ta en citodon lägga mig i ett bad samt sätta en akupunkturnål(jag gör det sälv) i huvudet. Gjored det. Mådde bättre men var rätt borta, la mig sov lite. Vaknade framåt midnatt. Maken vaknade. och började klocka värkar som belv mer regelbundna. Efter ca 30- 45 min regelbundna värkar ca var 6:e min  eller så hade han mig att ringa in. Vi fick då åka in. Jag ville inte, det var ju så långe kvar.. Vi han varapå f 4,5 h. Sen kom Elsa ut! Jag var öppen 4cm när vi kom in. Efter 2h 4 cm. 2h  till 5cm. Efter det körde vi störtförlossning! FAN vad ont det gjorde. Jag bad om EDA, narkos var upptagen. Fick steria kvaddlar vilket räddade mig. Jag hade dom tom att lägga I LJUMSKARN mellan värkarna. Vill du inte vänta på en värk? NEEEEJ ge mig nu så det hjälper i värken. 10 st kvaddlar totalt. Narkos skydnade sig tydligen men när han kikade in så var jag hög på lustgas och krystade! Krystfasen tog längre tiid än beräknat *tack till duktig BM* jag fick hålla igen och trycka lagom så jag inte skulle spricka för mkt. Det blev ca 5 stygn och jag tackar innerligt BM för hade jag bara pressat på så hade det spruckit bakåt. Skönt efteråt att ha "sluppit" Eda hade bättre kontroll på hur hårt jag kystade och kunde kissa direkt efteråt.

• MissKaos

Jodå. Hon får lite tillägg men nu flödar mjölken. Hon bajsade igårbkväll.4ggr och två inatt. Kissar och kräks lite efter maten så jag antar hon äter! Vägning idag. Skönt för hon gick ner lite snabbt i början. Hoppas det har vänt nu!

Snultan skrev 2013-12-27 08:56:32 följande:
    Hur går de med amningen nu då misskaos?

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-12-28 06:42:57 följande:

Jag tror alla är i den svackan. Man glömmer av varann och det enda man vill ha är avlastning men svårt när man inte fårdet. Jag e trött på min man med. Men han gör d han kan. julen har vart bra. Lugn. Tilde är itroligt mammig, svårt och finna sig till ro på andra ställen. Plus ingen annan fårhålla henne om jag inte är nära. Fått nåt konstigt i kroppen sådags att gå till läkarn. Ont i huvet när jagvaknar, yr, domnari armarochfingrar, andfpdd lätt och hjärtklappning. Är läbbigt. Trir på järnbrist plus inre stressen p g amamma. Skadarinte kolla sig ibland.

Stress? Det låter nästan så. Stor kram till dig, förstår att du har det jättejobbigt.
    Snultan skrev 2013-12-27 23:07:58 följande:
    Ok. Hoppas allt går bra. Njut av bebistiden nu
    Vill gärna pausa tiden nu. Njuter av min söta bebis och amningen funkar. Stora killen relativt nöjd, skulle behöva ut och springa av sig lite energi bara.

Inatt spydde Elsa ner tre pyjmaser. Före midnatt. 2 bajsar. sen sov hon till ca 4 åt somnade om vaknde till vid 7 (tack och lov sa mina tuttar) sen sov hon till 8:30.. Jag med. Då väckte sonen oss. Ta med lillasyster, kom och gosa! Så sen låg vi alla fyra i vår säng och gosade/ammade till typ 9:30.
    Dottern är söt.. Pussar man henne öppnar hon munnen och vänder ansiktet mot en. Och kurrar som en kattunge. Vill hon bli pussad gör hon likadant.. Man ser att hon njuter av att bli pussad och klappad. Mysigt.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2014-01-08 06:26:05 följande:
    Vad har hänt med tråden? Här är stendött. Finns d en annan tråd som e likadan?

Nej... inte vad jag vet iaf.

Jobbigt natt. Elsa har gråtit och betett sig som om hon hade kolik. Hemskt när an int kan göra ngt mer än bära sitt barn som bara gråter och skriker sig röd i ansiktet. Hon vart helt svettig och bebistårar   Och benen spända rakt ut. Som en fiolsträng. Tillssit gick det över och hon tvärsomnade ca kl 3. Nu på morgonen har hon bajsat 3 eller 4 ggr, hoppas det "bara" var det som skulle till så det inte blir såhär framöver... Min goa lilla bebis ha så ont.
    Idag börjar fsk för stora killen igen. Hans pappa lämnade honom imorse, och han säger då till frölknarna Jag får AAALDRIG vara ledig.. Nej eller hur? Han har varit hemma sedan 20/12 tom igår. ZHan vill hem och spela dataspel busungen!
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2014-01-08 11:58:52 följande:

Usch man känner sig som värsta mamman när man inte kan hjälpa dem när de har så ont. Hoppas det bara var ngt övergående. Alla har ju fullt upp med barn bebis hem man mat tvätt städ. Sitta och läsa alla inläggen och få skriva av sig lite är ju frekkin semester för mig.😊. Nattamning är snart ett minne blott. Äter barnmat som om hon aldrig ätit ngt annat innan. Men tutte ska hon dock oxå ha. Helst vid naptime och läggdags. Snaaaart snaaart kan jag ta mig ett par välförtjänta glas vin och börja med slim te.😃

Vin kan du ju dricka även om du ammar. Ett par glas i veckan är helt i sin ordning..
    Åh nattammning som är så mysigt. OM det inte blir för mkt då. Den här bebisen har velat äta vd fem och sen på morgonen oftast och då r det mest mysigt. Fast det sista har hon envisats med att bajsa på nätterna det är värre.

Nattammade sonen tills han var 2 år.. Sen fick det var nog då slutat jag amma honom. Men han vaknade lika mkt på nätterna ändå så det hjälpte inte. NU sover han rätt bra men nu när han fem. Vaknar ibland av ngn mardröm eller vill ha vatten eller så.

Ja man känner sig maktlös! Dåligt mamma, nej. JAg bär henne och pussr henne och är hos henne. Guppar henne på min mage, försöker ta hennes knän mot hennes mage, masserar hennes mage med lite olja, tog tom tempen på henne.  Gjorde alltså allt jag kunde. Det är ju inte mitt fel att hon har ont i magen. Så även om ajg lider av att se mitt barn ha ont och vill ta bort det osv så känner jag  mig inte som en dålig mamma. Däremot har jag rätt bra med mjölk och misstänker att hon äter lite för snabbt. Försöker rapa henne men det är inte alltid det går. Fortsätter detta får ag köpa lite miniform droppar och testa. Ger ingen ersättning, det fick hon magknip av när hon fick det precis i början innan mjölken rann till ordentligt. Så tror inte semperdroppar hjälper.

Nu vaknar stumpan!
  • MissKaos

Det kommer komma barn och mamma/mammor till mig tis v6.
    Min stora är hemma, och det kommer nog en femåring till.

Vore roligt om någon härifrån med vill komma!!

• MissKaos

Nästäppa.. här med! Men tycket snorsug och koksalt hjälper lite. Fått peta bort stora snorkråkor med papper.. bättre nu iaf! Skönt det. Gympremiär för oss idag! Kul men oj tur det var mammapass orken är sådär. Noll muskler kvar

• MissKaos

Utvecklingsfas?

M

TeddyGirl82 skrev 2014-01-30 20:03:19 följande:
    Gjorde premiären på ÖF Idag med. Det verka hon gilla. Men kvällarna är som när hon var nyfödd. Hemska. Inget passar och jag e helt slut.

Provar med och ge henne gröt som sista mål.då välling inte går. Och hon vill inte äta.ersättningen på kvällen just nu. Jag vet ijtr vad som händer vår goa bebis. Hon är ett monster just nu. Vill detta.går över!!

• MissKaos

..inte den mest aktiva tråden..

hur går det för er? Hade velat träffa er o era bebisar!

Elsa är tre månader och tiden går för fort!

• MissKaos

Gärna!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013