Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Härligt!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 19:42:01 följande:
    Ballongkatetern ska som ni skrev vidga utgången. D gjorde pnt så läkarn fick komma känna. Då var jag öppen 5 cm och ballongen hade fastnat typ över huvet på bebisen och därför inte släppt. Nu e epiduralen satt och man har tryckande värkar. Mer behagligt men känns som man måste bajsa. Hinnorna är tagna. Så d böir bebis inatt. Snart upp och gå.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis!

September2009 skrev 2013-07-18 21:26:10 följande:
    Så impad att du kan skriva inlägg mitt upp i det jobbiga arbetet ;) Du kämpar på jättebra!

En gosse kom till världen för tolv timmar sen, nu har man varit vaken i 48 timmar med totalt ca 1 timmes sömn under den tiden. Vatten började gå när jag blev väkt av sonen, då hade jag sovit 30 min kanske. 20 min efte vattnet började värkarna som var regelbundna direkt och sju timmar senare var vår pojke ute! Dubbelt så snabbt som det tog vår första pojk att komma ut. Detta är en riktig liten sparvunge på bara 2690 gram men har en aldrig sinande törst och var hur duktig som helst direkt så det verkar inte vara någon fara för att han inte ska kunna äta upp sig tack å lov. Nu ska jag snart försöka somna för ikväll. Lycka till ni andra!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hoppas det hittar in fler. Jag har ju bf i december!

• MissKaos

Oj! Jobbigt. MEN härligt att du har din lilla nu. Grattis!

• MissKaos

Det har fötts färre än beräknat i juni.

Dom har det gräsligt på fl, men jag tror det är samma status på hela sjukhuset undrr sommaren. Vi var tre syrror förra veckan brukar vara fem. Ingen sekr. En av ssk ny vik skitduktig men ny..

• MissKaos

Bra att dom har koordinator! Jag fick föda sonen på spec pga fullt på normalen. Jätteskönt.. dom har ju mer tid osv. Hade dessutom två bm i slutet. Den ena den som höll i vår flkurs...

WeeBee skrev 2013-07-20 20:41:04 följande:
    Oki...fast jag födde 15 juli å personalen på Mölndal sa att det varit lugnt...även om arbetsbelastningen över lag är hög.

Klart att det är svårt att veta hur många patienter det kommer varje dag...det varierar ju så klart...men jag hade tur i alla fall!

Däremot sa koordinatorn att det var fullt på Östra samma dag som jag åkte till Mölndal.

• MissKaos

Fy. Läste gp idag. Jag som hade en bra fl sist blev orolig. Läs inte!!

• MissKaos

Antar alla har gp och läser ändå.

Låter ju som din fl var tuff. Upplevde du personalen sådär? När isak kom var dom fantastiskt bra. Frågade vad jag ville erbjöd smärtlindring osv. Först ville jag inte ha eda då sa dom bara ok då kör vi utan. Sen ångrade jag mig och då fick jag. Vi kom överens om att ta hinnorna efter att eda var satt och det var helt rätt. Känrr inte igen den attityd som beskrivs alls. Skrämmande!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-21 10:57:13 följande:
    Så kan du ju inte skriva. Klart man läste då. Fy faan. Usch!

• MissKaos

Isak fick napp när han var tre dagar. Och ersättning. Jag ammade över två år. Han vägrade napp välling ersättning sedan. Mao alla fel och ändå funkade amning. Gör det du tror på.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-21 15:27:19 följande:
    Sttuntar i alla vad man ska och inte ska göra. Det är mitt barn

• MissKaos

Likaså med amningen. Tycker det ginns för mkt krav rätt och fel. Alla gör väl det som verkar fungera bäst för dom själva. Både för bebis mamma och pappa. Dom tjurade på bb för min aming intr skulle fungera för ungen fick lite ersättning. Så han fick knte skutade med nattligt akut besök på bb och barnavd och ers och sen funkade amningen..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013