Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Hungrig? Vill ha mamma?

Åh så läääänge till min bebis kommer. Ifs ska man njuta av sommaren nu. Det är ju rätt kul att gå med stora magen på stranden!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 08:46:06 följande:
    Nu gråter hon i alla fall efter att legat i sin säng ett tag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

I början kändes det konstigt sen vande jag mig. Amningströjja är bra då slipper man dra upp så mkt.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 09:33:39 följande:
    Ja nu e d bara mamma hihi. Hon får ju äta för vi ska ut en liten sväng. Får väl se hur bekväm jag känner mig med ammandet ute men d e andras problem tror jag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja det gör det!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 11:16:44 följande:
    Det löser sig.

• MissKaos

Låt sova! Lär vakna oxh äta snart. Dreamfeed annars

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 13:06:27 följande:
    Nån som har nåt bra tips på hur man väcker en bebis så hon får äta?

• MissKaos

Håller tummarna! Övertid är grymt och i denna värmen..

LillaLoppanT skrev 2013-07-24 13:06:26 följande:
    BF+4 idag då :( Börjar bli desperat :) Ringde BM och tiggde till mig en Hinnsvepning klockan 15 idag. Håll tummarna för att den gör nytta!

• MissKaos

Testa dreamfeed?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 13:16:35 följande:
    Men hon har inte ätit på 3 timmar. Hon måste.fortsätta äta så hon inte tappar.i vikt igen. Hon har vaknat lite och sugit men inte mycket. Jag vill inte att d e nåt galet med henne.

• MissKaos

Tog ett tag innan vi låg efter sonen. Läxkande bröst och öm muff känns inte hothot. Tror du kan focusera på att läka först. Sex ksn väl vänra ett tag?

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-24 13:49:04 följande:
    Åh, vad det är mycket med de nedre regionerna just nu! Blygdläpp som läkt ihop helt fel, ett inre som ser ut att ramla ut när som helst, ett stygn inuti som inte vill lossna, avslag som håller i sig fortfarande, allmän obehagskänsla i underlivet (det känns som att någon hänger i klittan och det är svårt att göra både nummer 1 och 2) och nu i dag var jag på vårdcentralen och fick reda på att jag har urinvägsinfektion. Så nu blir det att äta antibiotika! Ser fram emot att allt ska läka och återgå till det normala (så normalt det nu kan bli). Jag vet inte hur jag ska våga ha sex. Är så rädd för att det ska göra ont där jag brast inuti eller att blygdläppen ska slitas itu... Den är ju bara ihopsydd cirka tre millimeter. Sedan känner jag mig så oattraktiv på grund av hur det ser ut. Åh! Har ni också sådana problem och känslor?

• MissKaos

Mata i sömnen i princip. Testat att liggamma? Var tredje timme behövet du inte tänka på när det har kommit igång med amning. Det kan ju inte gå hur länge som helst men det dras ju ut vid vissa tidet och blir mer ofta vissa

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 14:03:36 följande:
    Hmm d låter som du ska sluta tänka på hur d blir sen och fokusera på att läka först. Det kommer sen med samlivet. Man ka njuta av massa hångel och kyssar med. ;) men förstår ditt tänk.

Vad e dreamfeed? Fick i henne mat. Hon e så varm av sig. När hon var lite halvslumrig spolade vi lite ljummet vatten på henne när vi provade om hon vakna mer genom att byta blöja på henne. Men så kan vi ju ibte göra varje gpng heller

• MissKaos

Skäms inte. Det låter som fullt normala tankar. Prata med bm kanske behöver du kan få extra stöd för anknytning om det behövs?

Kram! Och de flesta hade nog fått känlor hit och dit

solskenstjejen skrev 2013-07-24 19:14:14 följande:
    En liten uppdatering...

Idag var jag på magnetröntgen, usch vad läskigt det va och kämpigt att ligga nästan helt plant i ca en timme.  Men vi fick i alla fall lite goda nyheter. De kunde inte hitta något ryggmärgsbråck på bebisen. Däremot kunde de inte se någon annan orsak heller till varför bebis drabbats av vattenskalle.

Jag fick en tid på måndag för kejsarsnitt så o inte FL startar innan så kommer vår bebis på måndag. Sedan blir det veckor på sjukhuset för bebisen. Än är framtiden väldigt oklar och läkaren som vi pratat  med påtalade flera gånger att det är alltid en risk för barn med vattenskalle. Vissa kan leva ett helt normalt liv också men som sagt så finns det alltid risker. Nu vet vi inte heller hur stor skada bebis tagit av allt vatten i huvudet. 

På fredag kommer vi få träffa en neurolog som kan besvara alla frågor vi har.

Min man och alla jag pratat med om detta ser så positivt på hela situationen. Själv har jag svårt att tänka positivt. Jag har svårt att glädjas över bebisen och känner mig livrädd för att jag inte skall tycka om bebis. Vi vet att huvudet är mycket större än normalt (därav kejsarsnitt) och jag vet inte hur jag kommer reagera på detta. Jag skäms så för mina tankar. Det är ju fortfarande mitt barn och jag BORDE ju älska det redan nu. Men jag har så svårt att knyta an till bebisen. Känner mig redan nu som världens sämsta mamma

Behövde nog skriva av mig lite...       

• MissKaos

Det där med samsov ändras rek för hela tiden. Isak samsov länge länge.

Vissa gillar babynest det funkade inte alls för oss.

WeeBee skrev 2013-07-25 14:05:40 följande:
    Vår lilla är 10 dagar idag å barnsjuksköterskan har precis varit här på hembesök. Lillan väger nu 3640 g...har ökat bra...vägde 3480 vid födseln å 3310 när vi lämnade BB två dagar senare.

Sjuksköterskan sa att jag inte skulle ha bebis bredvid mig i sängen när vi sover...pga risken att det blir för varmt å plötslig spädbarnsdöd...skit...jag vill ju ha henne nära...men okej...ska försöka låta henne sova i babycriben bredvid sängen.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013