• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • SusannneL

Det känns bättre med tuttarna idag.

Ont gör det men dom spränger inte lika mycket.

Gu så sjukt att man får ont i hela kroppen utav sitt barns skrik.

Ang nappen jag skrev så försökte vi med det förut men han verkar inte riktigt förstå hur han ska gö me den eller så smakar den helt enkelt inte gott!

Har testat med 2 olika sorter.

Han vill inte heller gärna ligga ensam för sig själv. Det är vid tutten eller uppe på bröstet som gäller!

Som tur är duger pappas bröst ibland så jag kan få pausa lite.

Igår sov han dock en bra stund i vagnen som pappa gungade på ibland.

Men idag vill de sig inte alls.

Vilken omställning att bli förälder.

Det är underbart samtidigt som det är väldigt utmattande.

Hoppas man får lite energi snart.

Imorgon ska vi på hörsel testet!

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-15 18:34:17 följande:

Ang nappen jag skrev så försökte vi med det förut men han verkar inte riktigt förstå hur han ska gö me den eller så smakar den helt enkelt inte gott!

Han vill inte heller gärna ligga ensam för sig själv. Det är vid tutten eller uppe på bröstet som gäller!

Ja d e en omställning. Alla tror d bara är att skaffa sen flyter bara allt på. Men d e ett heltidsjobb som både får en och få panik menmest njutning.
  • TeddyGirl82

Gud vad tiden går fort..4 veckor sen hon titta ut. Det går sjukt fort.

Måste hitta nåt lite varmare och ha på henne. Nu börjar snart den luriga hösten. Vill inte hon blir kall. Fleeceoverall eller nåt

• TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-16 10:18:00 följande:
    www.kappahl.se/article/overall_491381

Denna har Ivar på sig de dagar det är lite kyligt. Den är riktigt mysig! Fleeceoverall är nog lite för varmt nu, hon ligger ju nedbäddad i vagnen då hon är ute. 

Det är sant. Får kolla i alla fall
  • Vilgot o Lillpyret

Ja, och alldeles snart är ju hösten här och då behövs ju en varmare overall så det är nog bra att vara ute i god tid. Åhlens hade fina fleeceoveraller förr men jag såg dem inte nu. De kanske bara finns i större storlekar..?

• Vilgot o Lillpyret

Min lille korv är nu snart 8 veckor (här cirka 7 veckor) gammal. Jag håller med om att tiden går fort. Man måste verkligen ta vara på den!

• Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-08-15 18:34:17 följande:

Vad skönt att det känns bättre nu. Var det mjölken som rann till? När han har sett till att det är en lagom mängd mjölk i brösten så kommer det kännas mycket bättre! 
    Napp kan vara krångligt i början. Den är ju plastig, och därför inte särskilt god, och så är den ju så stor. Båda mina barn har fått kväljningar utav den i början.
    Jag brukar låta Ivar somna i famnen och därefter försiktigt, försiktigt lägga över honom i vagnen. Det brukar gå bra när han sover djupt. Fungerar det för dig?
    Det är en enorm omställning att bli förälder! Jag tycker att det känns lika stort, omtumlande och utmattande även andra gången. Gisses, jag är så trött att gråten bara kommer, att jag ser suddigt och att jag stundtals är nära på att svimma. Jag ser fram emot att ha en bebis som sover om nätterna!
    Gick hörseltestet bra? 
  • TeddyGirl82

Oj vad tiden går.

Provade idag och lägga henne på mage. Men d var inte poppis just då. Hon e så stark i sin nacke redan.

Men Ivar verkar klara d galant

• Vilgot o Lillpyret

Jag måste tipsa om en god maträtt som jag gjorde igår.

Bryn vitkål (som du skivat i långa, smala strimlor) och gul lök (som du skivat i lite större bitar) tills de blir mjuka. Tillsätt sugar snaps (som du delat på mitten). Krydda med salt och svartpeppar. Låt detta stå kvar på plattan medan du gör peston.

Mortla färsk basilika och en vitlöksklyfta. Tillsätt rapsolja, riven parmesanost och salt. Blanda väl. 

Lägg vitkålen, löken och sugar snapsen i en skål. Blanda i peston. Strimla skinka och lägg ovanpå. Avsluta med att riva generöst med parmesanost över. Klart! 

Håll utkik på ifall bebisen reagerar på vitkålen och löken, maträtten kan resultera i ett pruttkalas. 

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013