Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Aha. Prata med din man och bvc!

TeddyGirl82 skrev 2013-08-01 21:51:43 följande:
    Jag känner mig otillräcklig att inte kunna få henne lugn..

Hon har skrikit sen 19 nu. Börjar misstänka hon har kolik..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Om det är ngn tröst så gör bebisar sådär. Der kan vara allt från en fis på tvären till övertrött till ingenting.. det är asjobbigt. Men normalt. Du vet efter bebis krystar man ut ngt mer? Dom säger det är moderkakan. Det är inte sant. Det är det dåliga samvetet som föds..

Kram

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 07:47:17 följande:
    Ska göra detta. Gör ont i mig att hon skriker så i timmar och blir helt slut

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Föresten. Hur bajsar hon? Ers kan ju ge lite trögare mage än bröstmjölk son verksr rinna rätt igenom bara.

• MissKaos

Lös är naturligt när dom ammas. Ducska inte undvika ngt utan att prata med bvc. Det son ger gas är ofta att mamman ätit lök kål etc. Choklad ger lätt magvesvär hos dibarn. Utslag kan vara jordgubbar tex. Mao en djungel..

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 15:48:07 följande:
    Ja d e nåt som gör att man får lite panik. Att vara lugn är inget som är.lätt.

Hon var väldigt lös i magen idag så försöker undvika lite mjölk idag men måste även få i mig lite för egen del

• MissKaos

Bra med napp!

Nej det är jobbigt i början. Värmen är tuff för alla och extra för småttingar. Bara klä av och försöka vara där drt är svalast och ge att äta. Finns inte mkt mer att göra. Tvätta med en tvättlapp och låta lufttorka? Svalkar kanske lite.

Låter som om du gör allt för din lilla så du kan känna dig nöjd!

TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 20:15:32 följande:
    Jag tror inte det är nåt speciellt med magen. Utan tror d e värmen som påverkar henne så. Hon e jättevarm. Jag kämpar vidare. Mat äter hon. Men kan vara att d rinner sämre när jag blir stressad. Ja d e ingen dans på rosor enbart och skaffa barn. Men man myser ändå mitt i allt. Napp har vi hittat en hon kan ta. Men inte för länge. Får vänja henne mer och mer.

• MissKaos
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:43:10 följande:
    Jag har Ivar i babysitter då och då, inga problem. Han gillar dock inte att ligga själv vaken. I början gick det bra, då somnade han själv då han låg i vagnen. Nu vill han vara nära, nära. Det känns som att jag inte räcker till då jag har två barn som vill ha kärlek och närhet. I går och i natt var det första gången som jag var ensam med båda barnen. Det var hemskt när båda låg och grät. Det tog över 2 timmar för Vilgot att somna då han hade ett så stort mammabehov. Lille gubben.

Nu är Ivar 6 veckor gammal. Han har redan hunnit med en hel del, resor till både Lidköping och Linköping, stadsvandring, restaurangbesök, övernattning på vandrarhem och möhippa. Han har fortfarande ett hejdundrande humör och han är svårflörtad. Han log för första gången mot mig då han var 5 veckor gammal, sedan höll han sig allvarlig i en veckas tid. I dag kom nästa leende. Jag vill ha mer, haha! Det är så underbart med dessa leenden! Vi magtränar en hel del och han är riktigt duktig. Efter ett tag blir han arg så då får man ta upp honom. I dag blev han så arg att han vände runt på rygg, jag blev helt paff. Min lille, starke kille!

Jag vet inte varför mina bilder lägger sig ned... Ni får ha överseende med det. :)

Sötsnöret... ÅH vilket charmtroll!
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-06 16:29:59 följande:
    Svamp infektionen i tildes mun ger sig inte. Det ser inte ut att lättas nånting..och det börjar sticka i mina bröst. Tvättar dom ändå innan amning och även med det jag tvättar hennes mun med. Bikarbonat och vatten..vet inte vaf man ska göra. Vill inte d blir värre för henne stackarn
    Prata med BVC. Då får ni medicin..
  • MissKaos

Svamp är vanligt. Du ska med behandlas.

TeddyGirl82 skrev 2013-08-06 17:33:14 följande:
    Får väl bli så men ge henne medicin redan..suck

• MissKaos

Ullared idag. Helt slut!

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-08 14:45:28 följande:
    Så har man blitt kallad till hörseltest på Östra. Någon här som gjort d?

För bebis?
    Ja det gör ju alla. Minns att det inte var ngt konstigt med det.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013