• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • sri

Träff hemma hos LillaLoppanT, torsdagen 26e september, från klockan 10.  Kommer: LillaLoppanT Snultan TeddyGirl82  Sri

• sri

Jag är så kass...får inte till det med listan hoppas jag inte förstört den ;)

• LillaLoppanT
    Träff hemma hos LillaLoppanT eller hos Snultan, torsdagen 26e september, från klockan 10. 

Kommer:
    LillaLoppanT 
    Snultan
    TeddyGirl82 
    Sri 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-16 16:07:16 följande:
    Vill ni träffas på mer central plats? Jag bor 6 min från centralstationen (vågmästareplatsen/wieselgrensplatsen) om det skulle va nåt. Men har en liten hund så då får ju ingen va allergisk/hundrädd :)

Mig spelar d ingen roll. Åker bil i vilket fall.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-16 15:00:15 följande:
    Suck. Denna eviga bebismage oroar mig. Är dinte ena hållet så är d andra. Provade byta ut ett mål mot bifidus. Funkade.
    Nu försöker jag ge henne mat var 3-4e timma. Men när man ger henne verkar hon inte hungrig. Hon äter bara 70 av 150 ibland och sen mer andra gånger. Och det är mycket som spys upp. Är rädd hon inte får i sig tillräckligt..
    Får väl bli och ringa bvc igen...känns som man tjatar ihjäl dom.

Äter du exakt lika mkt varje dag?
    OCh går hon upp som hon ska så är det ok!
    Spyrona ja.. Jag brukade kallade överfyllnadsskyddet som slår till... Vissa barn kräks konstant andra inte. Ring BVC, men det låter väldigt väldigt normalt.. Och jag tror inte dom känner sig tjajtade på. Man kan ju inte veta allt det kommer ju inte ut ett instruktionshäfte med ungen. Det hade varit praktiskt annars,  kan jag tänka mig ett.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

Oki vi kan ju se vilka fler som vill träffas o hur behovet ser ut

Sitter nu på sjukhuset. Vändningsförsök idag.Väntar på läkaren nu.. så får vi se hur de går

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-17 08:19:18 följande:

Äter du exakt lika mkt varje dag?
    OCh går hon upp som hon ska så är det ok!
    Spyrona ja.. Jag brukade kallade överfyllnadsskyddet som slår till... Vissa barn kräks konstant andra inte. Ring BVC, men det låter väldigt väldigt normalt.. Och jag tror inte dom känner sig tjajtade på. Man kan ju inte veta allt det kommer ju inte ut ett instruktionshäfte med ungen. Det hade varit praktiskt annars,  kan jag tänka mig ett.
    Ja, hon äter lika mycket varje dag..dock lite utspritt, inte på en gång vissa gånger man matar henne. Hon börjar väl lära sig lite rutiner framförallt på kvällen.

Jag ska gå till BVC idag på drop in tid och väga henne. Borde ju kunna fråga på plats med.

Ja, gud vad praktiskt en manual för just din bebis. Fast samtidigt lite tråkigt med, då blir d ju inte du som uppfostrar och lär dig nåt liksom.    
  • Snultan

Vändningsförsöket lyckades inte så de blir planerat kejsarsnitt 2 oktober. Men det känns bra

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • MissKaos

*s* nää men ibland vore det bra. Det här barnet sover hela natten om du: osv

Droppin vägning låter smart!

På väg tbx till jobbet efter ett möte. Spårvagn genom majorna soligt och fint. Rätt mysigt  

Tagit gallsyreprov idag. Mindte kli nu så hpppas och tror på ua årov!

TeddyGirl82 skrev 2013-09-17 09:16:41 följande:
    Ja, hon äter lika mycket varje dag..dock lite utspritt, inte på en gång vissa gånger man matar henne. Hon börjar väl lära sig lite rutiner framförallt på kvällen.

Jag ska gå till BVC idag på drop in tid och väga henne. Borde ju kunna fråga på plats med.

Ja, gud vad praktiskt en manual för just din bebis. Fast samtidigt lite tråkigt med, då blir d ju inte du som uppfostrar och lär dig nåt liksom.    

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-17 11:25:26 följande:
    *s* nää men ibland vore det bra. Det här barnet sover hela natten om du: osv

Droppin vägning låter smart!

På väg tbx till jobbet efter ett möte. Spårvagn genom majorna soligt och fint. Rätt mysigt  

Tagit gallsyreprov idag. Mindte kli nu så hpppas och tror på ua årov!

Jp vågen visa upp 155g på en vecka.

Hon tyckte jag skulle prova Nan istället för där är proteinet mer nerbrutet. Så får göra d.

Skönt med mindre klåda
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013