• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-12 07:04:30 följande:
    Nån här som gått babysim?

Jups.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är ju inte alls samma sak. Vi gick med aquabarn. Rätt mysigt men min kille gillade inte att dyka det jobbar dom mkt med. Eg är ju målet att dom om dom trillarci vatynet ska vända och simma tbx till kanten. Man blir rätt trött av det så börja med en sak se vad ni orkar. Jsg hick på på mamma bsby träning på sats det var brs. Kul för bebis svettigt för mig..

TeddyGirl82 skrev 2013-09-12 09:02:40 följande:
    Är d bättre än babymassage? Lr ska man kombinera dom?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-13 06:22:05 följande:
    Det är ju inte alls samma sak. Vi gick med aquabarn. Rätt mysigt men min kille gillade inte att dyka det jobbar dom mkt med. Eg är ju målet att dom om dom trillarci vatynet ska vända och simma tbx till kanten. Man blir rätt trött av det så börja med en sak se vad ni orkar. Jsg hick på på mamma bsby träning på sats det var brs. Kul för bebis svettigt för mig..

Ja det blir och prova babysim. Är just under vatten jag tycker är läskigt..men d får gå. Behöver göra nåt med henne. Känner mig så tråkig. Men hon behöver inte den stimulansen så än.

Idag blir d rensa hennes och min garderob. I min blir d inte mycket kvar.

Känner mig inte heller som mig själv SusanneL. Det är ett kämpande och komma tillbaka till den man var..både kroppsligt och som person typ
  • Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-10 15:47:41 följande:

Okej. Hade samma med illamående men har sluppit foglossning och mått väldigt bra ändå.

Nu har förvärkarna kommit o kan va jobbigt ibland. Vissa dagar har jag svårt att gå för får jättekramp i låret smile4.gif sen blir magen stenhård och värker så då funkar typ bara vila.. men de är ju nära nu! Och nästa vecka blir det vändningsförsök då lillen ligger med rumpan ner. Så får se hur de går och om de blir en vanlig förlossning eller snitt.

Jobbar du ?
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
    Usch de låter varken kul med förvärkar eller kramp i låret :( Min mage har med börjat bli jättehård ibland, går ju knappt att röra sig då..

Ja nu är det nära! Kommer det bli snitt om han/hon ligger upponer?

Jag jobbar som säljare. Är ju inget fysiskt jobbigt yrke så kommer försöka jobba så länge det går. Är bara timanställda så behöver få upp mammapenningen lite med.. Hur länge jobbade du? (Om du nu jobbat..)
  • MissKaos

Lite avis på er som snart ska föda. Samtidigt är det himmla mysigt att vsra gravid.

Intim fråga.. jag tycker det känns så konstigt idom privata delarna när jag på toa. Känns som aty det trycker lite neråt när jag lisskissar el bsjsar. Som om jag skulle krysta ut ngt ur musen med typ. Jag vet att ibte det kommer ut bebisar så lätt men det känns konstigt. . Känner ngn igen detta?

• Dannii B
    MissKaos skrev 2013-09-13 16:31:12 följande:
    Lite avis på er som snart ska föda. Samtidigt är det himmla mysigt att vsra gravid. Intim fråga.. jag tycker det känns så konstigt idom privata delarna när jag på toa. Känns som aty det trycker lite neråt när jag lisskissar el bsjsar. Som om jag skulle krysta ut ngt ur musen med typ. Jag vet att ibte det kommer ut bebisar så lätt men det känns konstigt. . Känner ngn igen detta?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ohh så hade jag oxå. Om jag verkligen tog i när jag gjorde 2:an så kändes det som om hela tarmen var på väg ut. Kisseriet kändes bara knepigt efter ähum sexandet. Antar att det nog blir så när man sväller. Blodkroppar och grejer
  • Snultan
    Filippaa88 skrev 2013-09-13 16:17:04 följande:
    Usch de låter varken kul med förvärkar eller kramp i låret :( Min mage har med börjat bli jättehård ibland, går ju knappt att röra sig då..

Ja nu är det nära! Kommer det bli snitt om han/hon ligger upponer?
    Jag jobbar som säljare. Är ju inget fysiskt jobbigt yrke så kommer försöka jobba så länge det går. Är bara timanställda så behöver få upp mammapenningen lite med.. Hur länge jobbade du? (Om du nu jobbat..)
    Mm, speciellt jobbigt på nätterna när magen gör ont och man vill vända sig o den är helt hård och aj aj.. 

Jo det kommer det att bli.. så vi får se vad han bestämmer sig för på tisdag :) blir det snitt så blir det ju även en vecka tidigare, lite nervöst hihi :)

Aah skönt att kunna jobba sålänge som möjligt ändå :) o man behöver ju alla pengar man kan få nu..
    jag slutade jobba i början av augusti.. fick gå två månader tidigare pga tungt arbete.. jobbar som personlig assistent.. så de var väldigt skönt att få gå hem faktiskt :) 
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013