• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-10 07:40:23 följande:
    Hon gillar d bara att hon blir som flesta bebisar trött. Men vi ska öva.

Nu e d snart dags att börja viktraset ordentligt. Blir nog innan jul..tror jag . En av dagens tankar. Även dopplanering

Ja precis. De är väl ofta men korta stunder som gäller och sen kan man ju variera ställningarna oxå
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-10 09:17:27 följande:

Ja precis. De är väl ofta men korta stunder som gäller och sen kan man ju variera ställningarna oxå

sant. vi får väl se vad lillskrutt vill va med på

fy vad deprimerande det är och försöka få på sig sina vanliga kläder...det passar fan inte...usch  
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-10 09:51:22 följande:
    sant. vi får väl se vad lillskrutt vill va med på fy vad deprimerande det är och försöka få på sig sina vanliga kläder...det passar fan inte...usch  

I feel u... är såå less på att gå i myskläder och gravid leggings. 10 kilos viktnedgång på 7 veckor...men resten då?? Banta eller gå på nån extrem diet går ju inte när man ammar. Hade lätt kunnat flaskmata för att bli av med vikten men det känns lite ego. Jag ger det 2 mån till sen rundar jag av med smakportioner och ersättning. ALLT har ju satt sig på rumpan och låren...gaaaah gnäll gnäll gnäll. Nån som börjat AKTIVT promenera. Jaf gjorde det nån v eller 2 efter förlossningen. Men så fort det blir ojämn mark så vaknar prinsessan på ärten och då ska det tjutas så öronen blöder på en. Nu 7 v gammal så är det oförändrat, känner mig som en fånge. .napp finns inte på kartan längre. Huah...va fan har man gett sig in i. Jag får hoppas att detta vänder snart. Blir knäpp annars. Näe..inte gnälla det kunde varit värre..
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2013-09-10 11:11:27 följande:

I feel u... är såå less på att gå i myskläder och gravid leggings. 10 kilos viktnedgång på 7 veckor...men resten då?? Banta eller gå på nån extrem diet går ju inte när man ammar. Hade lätt kunnat flaskmata för att bli av med vikten men det känns lite ego. Jag ger det 2 mån till sen rundar jag av med smakportioner och ersättning. ALLT har ju satt sig på rumpan och låren...gaaaah gnäll gnäll gnäll. Nån som börjat AKTIVT promenera. Jaf gjorde det nån v eller 2 efter förlossningen. Men så fort det blir ojämn mark så vaknar prinsessan på ärten och då ska det tjutas så öronen blöder på en. Nu 7 v gammal så är det oförändrat, känner mig som en fånge. .napp finns inte på kartan längre. Huah...va fan har man gett sig in i. Jag får hoppas att detta vänder snart. Blir knäpp annars. Näe..inte gnälla det kunde varit värre..

Med sonen gick jag på mamma-bebis träning på SATS: Skitbra! Friskis verkar ha ngt liknande. Började nog när han var kanske 3 månader? Sen lämnade jag honom i barnpassningen (till folks förskräckelse) medans jag duschade i fred... Efter ett tag lämpade jag in honom där och gick på klasser med. Sen bokade jag in 1-2kv/vecka när jag började träna bodybalance. Det var bra det drog in magen snabbt! Maken såg det nästan från pass till pass..
    Kilona tog skitlångtid. Men magen åkte in iaf.
    Nu längtar jag ut och springa. HOPPAS få ordning på min gammla fotskitskada och vikt/Träning efter nyår så jag kan springa halvmaran på GbgMarathon nästa år ( i oktober ungen ska ut dec i år!)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-09-10 11:11:27 följande:

Håller med. Allt sitter på höfterna ich låren. Och inget passar. Blir så deprimerad. Visst jag e nybliven mamma men vill ändå inte se ut som man gör hoppas kunba börja träna på kvällarna snart. Och skriva in mig pp viktisarna med.

Var på lager 157. Hitta nada
  • Snultan

Men usch så ni låter, låter inge skoj snart är jag där o joinar er

På tisdag blir det vändningsförsök på Mölndal! Envisa bebbe..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-10 11:26:43 följande:
    Med sonen gick jag på mamma-bebis träning på SATS: Skitbra! Friskis verkar ha ngt liknande. Började nog när han var kanske 3 månader? Sen lämnade jag honom i barnpassningen (till folks förskräckelse) medans jag duschade i fred... Efter ett tag lämpade jag in honom där och gick på klasser med. Sen bokade jag in 1-2kv/vecka när jag började träna bodybalance. Det var bra det drog in magen snabbt! Maken såg det nästan från pass till pass..

Kilona tog skitlångtid. Men magen åkte in iaf.

Nu längtar jag ut och springa. HOPPAS få ordning på min gammla fotskitskada och vikt/Träning efter nyår så jag kan springa halvmaran på GbgMarathon nästa år ( i oktober ungen ska ut dec i år!)

Dom har mamma barn träning där jag gymar. Får kolla upp d.

Imorrn e d efterkontroll. Hua
  • Vilgot o Lillpyret

Hej hej!

Jag tittar in här någon gång ibland och säger hej. Känner inte att jag har tid till mer! Vad kul att det är fler här i tråden nu och att det snart kommer fler bebisar.

Jag var på efterkontrollen förra veckan och allt såg bra ut. Barnmorskan som sydde gjorde det tydligen lite för tight men det ska gå att töja... Hålet i blygdläppen (sorry ni som inte fött än!) är bara ett estetiskt litet problem, inget som påverkar sexliv eller så. Min barnmorska tycker det är coolt, haha! Jag vet inte det... Var sedan hos läkare i går (min barnmorska ville att han skulle ta sig en titt på ett sår som ännu inte läkt) men han tyckte att jag såg "fin och frisk ut". Flört 

Vikt... Jag har börjat gå upp! Jag gick ner en hel del i början, hade helt plötsligt bara 3 kg kvar, men nu har jag alltså gått upp. Äter alldeles för onyttigt och det blir knappt några promenader här. Usch! Om det är någon/ några som känner för att promenera tillsammans så säg till! Det lättare att ta sig ut då. Jag skulle gärna vilja att magen blev plattare, gillar inte att den är så mjuk. Nu har jag knappt ont i svanskotan längre, skönt! Hade stora problem med den efter förlossningen och var rädd att det skulle hålla i sig. Skönt att det inte gjort det!

Ja, det var kroppen.

Ivar växer så det knakar. Han är inte lika gnällig längre, ler, tittar sig omkring och pratar mycket. Han gillar inte att ligga på mage nu! I början tyckte han att det var spännande men nu blir han förbannad när man lägger ner honom. Han har börjat få platt bakhuvud och håret har gnuggats av en hel del så nu får han börja ligga mer på mage trots att han ogillar det. Förra veckan, då han var 2 mån och 1 v så var han 60,5 cm lång och vägde 5750 g. Han har lugnat ner sig vad gäller växandet, tidigare så pekade hans kurva nästan rakt upp. Han äter inte lika ofta längre, fantastiskt skönt! De tre senaste nätterna har han sovit mycket bättre. I förrgår natt åt han vid midnatt och sedan vaknade han inte förrän vid 05.30! Wow! Haha, jag blev så glad när jag vaknade.

Vi har precis skaffat oss en liten kolonistuga så där tillbringar vi så mycket tid vi bara kan. Min stora kille, Vilgot, stortrivs där. Att kunna gå ut själv och springa runt på stora gräsytor... Fantastiskt! Ivar gillar den friska luften, han sover och sover.

Nu ska jag springa ner till torget och posta ett paket. Jag säljer av en massa kläder på Tradera, det är kul men vilken tid det tar (den tiden kanske jag skulle lägga på att promenera i stället?) ! Sedan ska jag gå och hämta Vilgot på förskolan. Hej hej!

• Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-09 08:48:12 följande:

Vad kul! smile1.gif när har du bf? Hur mår du?

Ska på ul imorgon hos min bm. Sjukhuset ville jag skulle göra de en gång till för att se om han vänt sig. Så vi får väl se imorgon, annars blir det vändningsförsök så får väl se helt enkelt smile1.gif
    Har bf 31/12 :) Just nu är det helt okey, men har mått ganska dåligt under graviditeten. Illamående mer eller mindre varje dag fram till v 20. Det känns bättre nu, men har istället övergått i foglossning, så är svårt att stå/gå längre sträckor.

Hur mår du?
  • Snultan
    Filippaa88 skrev 2013-09-10 14:28:32 följande:
    Har bf 31/12 :) Just nu är det helt okey, men har mått ganska dåligt under graviditeten. Illamående mer eller mindre varje dag fram till v 20. Det känns bättre nu, men har istället övergått i foglossning, så är svårt att stå/gå längre sträckor.

Hur mår du?

Okej. Hade samma med illamående men har sluppit foglossning och mått väldigt bra ändå.

Nu har förvärkarna kommit o kan va jobbigt ibland. Vissa dagar har jag svårt att gå för får jättekramp i låret sen blir magen stenhård och värker så då funkar typ bara vila.. men de är ju nära nu! Och nästa vecka blir det vändningsförsök då lillen ligger med rumpan ner. Så får se hur de går och om de blir en vanlig förlossning eller snitt.

Jobbar du ?
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013