Hej hej!
Jag tittar in här någon gång ibland och säger hej. Känner inte att jag har tid till mer! Vad kul att det är fler här i tråden nu och att det snart kommer fler bebisar.
Jag var på efterkontrollen förra veckan och allt såg bra ut. Barnmorskan som sydde gjorde det tydligen lite för tight men det ska gå att töja... Hålet i blygdläppen (sorry ni som inte fött än!) är bara ett estetiskt litet problem, inget som påverkar sexliv eller så. Min barnmorska tycker det är coolt, haha! Jag vet inte det... Var sedan hos läkare i går (min barnmorska ville att han skulle ta sig en titt på ett sår som ännu inte läkt) men han tyckte att jag såg "fin och frisk ut".
Vikt... Jag har börjat gå upp! Jag gick ner en hel del i början, hade helt plötsligt bara 3 kg kvar, men nu har jag alltså gått upp. Äter alldeles för onyttigt och det blir knappt några promenader här. Usch! Om det är någon/ några som känner för att promenera tillsammans så säg till! Det lättare att ta sig ut då. Jag skulle gärna vilja att magen blev plattare, gillar inte att den är så mjuk. Nu har jag knappt ont i svanskotan längre, skönt! Hade stora problem med den efter förlossningen och var rädd att det skulle hålla i sig. Skönt att det inte gjort det!
Ja, det var kroppen.
Ivar växer så det knakar. Han är inte lika gnällig längre, ler, tittar sig omkring och pratar mycket. Han gillar inte att ligga på mage nu! I början tyckte han att det var spännande men nu blir han förbannad när man lägger ner honom. Han har börjat få platt bakhuvud och håret har gnuggats av en hel del så nu får han börja ligga mer på mage trots att han ogillar det. Förra veckan, då han var 2 mån och 1 v så var han 60,5 cm lång och vägde 5750 g. Han har lugnat ner sig vad gäller växandet, tidigare så pekade hans kurva nästan rakt upp. Han äter inte lika ofta längre, fantastiskt skönt! De tre senaste nätterna har han sovit mycket bättre. I förrgår natt åt han vid midnatt och sedan vaknade han inte förrän vid 05.30! Wow! Haha, jag blev så glad när jag vaknade.
Vi har precis skaffat oss en liten kolonistuga så där tillbringar vi så mycket tid vi bara kan. Min stora kille, Vilgot, stortrivs där. Att kunna gå ut själv och springa runt på stora gräsytor... Fantastiskt! Ivar gillar den friska luften, han sover och sover.
Nu ska jag springa ner till torget och posta ett paket. Jag säljer av en massa kläder på Tradera, det är kul men vilken tid det tar (den tiden kanske jag skulle lägga på att promenera i stället?) ! Sedan ska jag gå och hämta Vilgot på förskolan. Hej hej!