• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-15 20:22:33 följande:

Om inte annat får.du ju äta för bebisen med. Tappade med aptiten. Då funoade frukt och.typ.kall mat. Halsbränna from hell hade jag med. Men d var bättre och äta kallt än varmt
    ja det kan jag tänka mig.. känns mer sugen på att äta kallt iaf.. lagad mat känns inte allt särskilt frestande.. 
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan
    MissKaos skrev 2013-09-15 20:24:21 följande:
    Omeprazol mot halsbränna!
    Testat yoggi el liknande? Kall mat kan vara lättare. .
    Jag har nå tuggtabletter som funkar hyfsat. som tur är så kommer de bara när jag "sväljer/rapar" så de är typ så man kan stå ut.. men aah jobbigt emellanåt.. 

Jo de funkar med lite lättare mat asså typ jougurt o mackor typ.. lagad mat är jag inte alls sugen på..  
  • LillaLoppanT

Omeprazol är rena undermedlet mot halsbränna. Test it!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Testa omeprazol. En om dagen. Du har ju inget att förlora!

Snultan skrev 2013-09-15 23:16:49 följande:
    Jag har nå tuggtabletter som funkar hyfsat. som tur är så kommer de bara när jag "sväljer/rapar" så de är typ så man kan stå ut.. men aah jobbigt emellanåt.. 

Jo de funkar med lite lättare mat asså typ jougurt o mackor typ.. lagad mat är jag inte alls sugen på..  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan

Nä precis men jag har nå tabletter hemma.Vet ej var jag lagt dom bara hehe

• MissKaos

Provtagning pga klåda imorgon. Hoppas det bara kliar..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Suck. Denna eviga bebismage oroar mig. Är dinte ena hållet så är d andra. Provade byta ut ett mål mot bifidus. Funkade.

Nu försöker jag ge henne mat var 3-4e timma. Men när man ger henne verkar hon inte hungrig. Hon äter bara 70 av 150 ibland och sen mer andra gånger. Och det är mycket som spys upp. Är rädd hon inte får i sig tillräckligt..

Får väl bli och ringa bvc igen...känns som man tjatar ihjäl dom.

• LillaLoppanT
    livsängel skrev 2013-09-16 11:13:49 följande:
    Var bor du LillaLoppaT? =)

Jag bor i Mölnlycke. Så inte det mest centrala tyvärr...
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Snultan

Vill ni träffas på mer central plats? Jag bor 6 min från centralstationen (vågmästareplatsen/wieselgrensplatsen) om det skulle va nåt. Men har en liten hund så då får ju ingen va allergisk/hundrädd :)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013