• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-19 16:04:15 följande:
    Idag har det tvättats kläder, herregud vad litet det är. Samma med lakanen. Blir och fixa ordning möbleringen med sängen nu i veckan och bädda den. Även BB väskan ska börja packas. Ni som vart med om d innan. Har ni några tips som borde försvinna komma till?

*Lypsyl
    * Tofflor 
    * Större trosor
    * Myskläder som inte sitter åt
    * Necesär med tandborste, tandkräm, schampo, balsam, bindor, mild tvål, deo
    * Mjukt toapapper
    * Kläder till bebis
    * Kläder till mannen
    * Kamera
    * Mellanmål
    * Mobil+laddare
    * Gosig filt till bebis
    * Tidning kan ta tid)
    * Block+penna och skriva upplevelsen av förlossningen
    * Amningsinlägg
    * Våtservetter
    * Handduk
    * Pengar
    * AmningsBh
    * Blöjor

Finns säkert mycket mer men alla tips e välkomna så man kan börja förbereda sig, tiden går ju snabbt                   

Jag tycker att listan ser bra ut. Men jag hade även tagit med någon kräm med rent fett att smörja bröstvårtorna med. Jag hade någon som var superbra! Kommer dock inte ihåg vad den hette... Men det var just riktigt fett i! Sedan har jag hört att det finns någon bedövningssalva som man kan smörja underlivet med efteråt, det hade jag också tagit med. Det ska tydligen göra underverk då man behöver gå på toa...
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-20 15:16:08 följande:
    Jag tycker att listan ser bra ut. Men jag hade även tagit med någon kräm med rent fett att smörja bröstvårtorna med. Jag hade någon som var superbra! Kommer dock inte ihåg vad den hette... Men det var just riktigt fett i! Sedan har jag hört att det finns någon bedövningssalva som man kan smörja underlivet med efteråt, det hade jag också tagit med. Det ska tydligen göra underverk då man behöver gå på toa...

Har Idominsalva för tuttisarna och köpte även en annan på Ullared nu från Avent. Hmm ska kolla på den andra salvan med. allt som kan lindra gillar jag hehe
  • LillaLoppanT

Jag fick sår på mina brötvårtor sist. Det som hjälpte alldeles fantastiskt bra var en salva som heter PureLan 100. Från Medela. Är ullfett, som inte behöver tvättas bort innan amning, vilket jag antar att tex idomin-salva måste göras.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    LillaLoppanT skrev 2013-05-20 17:00:41 följande:
    Jag fick sår på mina brötvårtor sist. Det som hjälpte alldeles fantastiskt bra var en salva som heter PureLan 100. Från Medela. Är ullfett, som inte behöver tvättas bort innan amning, vilket jag antar att tex idomin-salva måste göras.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Hmm har ingen aning. Men d e nog säkert så. Det har hjälpt nu när man varit torr. Men får kolla på detta
  • Vilgot o Lillpyret

Ja, ullfett tror jag att det var jag hade! Den krämen behöver inte tvättas bort men det behöver annan salva. Fett är ju naturligt så det blir inte konstigt för barnet medan andra salvor smakar väldigt illa... De är säkert inte bra att få i sig heller.

• EwMa

Andra föräldragrupps träffen igår. pratade om förlossningen och vad man förväntar sig av partnern.

vad förväntar ni er?

jag vill bara att min man finns där och är sig själv, han är väldigt lugn annars. Men d kan ju ändras vid en sån ny situation. Men hoppas att han bara e lugn och påminner en om att slappna av och andas mellan allt.

Nu börjar det bli tungt detta. Sover konstigt, känns som man ligger fel när man sover på sidan även med en kudde under magen för man känner ju när den lille rör sig där inne. Och sen gör ryggen och axlarna ont med. Börjar tröttna redan på detta, och då är det ändå 5 veckor kvar typ..      

• NinaJ

Hej, 
    har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
    den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
    den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
    Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
    Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.

Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.

Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
    Kram Catharina

Argacatten.blogspot.se 

• EwMa
    NinaJ skrev 2013-05-23 09:10:14 följande:
    Hej, 
    har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
    den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
    den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
    Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
    Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.

Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.

Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
    Kram Catharina

Argacatten.blogspot.se 

förstår du inte kommer vara här inne. Beklagar verkligen eran förlust av Leo. Man vet inte vad man ska säga/skriva när nåt sånt händer. Jag hoppas ni tar hand om er hela familjen och bara är med varandra. Och håller mina tummar att eran lilla kille får det så bra som möjligt
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013