• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa

Härligt och få ett brejk så i vardagen och åka iväg. 
    Vill jag med göra men vet inte vad man ska hitta på. Har bröllopsdag den 31:a så får se vad man kan hitta på.

Fått en underbar hosta nu med. Tycker synd om bebis även om den är skyddad av fostervatten så känns det som att det måste skumpa en massa där inne hehe.

Blir nog samma smärtlindring här, lustgas, bad, massage och epidural. Det andra man läst om låter lite läskigt, i alla fall kvaddlarna.

Läskigt med sammandragningarna. Här är det bara att det spänner över magen, typ som att huden töjs. Annars ingenting ännu. Bara skönt och vara hemma. Längtar i alla fall massa. Men några veckor till.          

• Vilgot o Lillpyret

Ja, verkligen! Jag blir så himla rastlös av att bara gå hemma, vet inte vad jag ska hitta på. 

Hur länge har ni varit gifta?

Vad gäller hostan så är det nog mest synd om dig, bebisen tycker säkert att det är skönt att skumpas omkring. Flört

Ja, kvaddlarna vill jag bestämt inte ha. Jag var lika säker på det sist. Jag avskyr getingar och getingstick så jag tycker inte att det känns särskilt lockande med dem då de tydligen ska kännas som just getingstick.

Sammandragningar har jag haft länge, de började innan vecka 20. Det var likadant sist. Men nu börjar de bli kraftigare och det har jag inte varit med om. Antar att det är förvärkar när det gör ont. Nu har min mage i alla fall lugnat ned sig och det är väldigt skönt, blev lite orolig där.  

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-13 19:57:40 följande:
    Ja, verkligen! Jag blir så himla rastlös av att bara gå hemma, vet inte vad jag ska hitta på. 

Hur länge har ni varit gifta?

Vad gäller hostan så är det nog mest synd om dig, bebisen tycker säkert att det är skönt att skumpas omkring. Flört

Ja, kvaddlarna vill jag bestämt inte ha. Jag var lika säker på det sist. Jag avskyr getingar och getingstick så jag tycker inte att det känns särskilt lockande med dem då de tydligen ska kännas som just getingstick.

Sammandragningar har jag haft länge, de började innan vecka 20. Det var likadant sist. Men nu börjar de bli kraftigare och det har jag inte varit med om. Antar att det är förvärkar när det gör ont. Nu har min mage i alla fall lugnat ned sig och det är väldigt skönt, blev lite orolig där.  

Varit gifta i 5 år.

Jo, den gillar säkert vaggningen, men d e så irreterande..vill den går över men då blir d näsan istället innan den ger sig av.

Idag ska jag försöka mig på att möblera om här hemma lite, och även baka.    
  • WeeBee

Jag har inte känt nått speciellt som skulle indikera att förlossning närmar sig...men jag har ju 2 månader kvar så det är kanske inte så konstigt. Har haft lite ont i magen vid ett par tillfällen å märker att det är svårt/obehagligt att böja sig när jag är mätt eller kissenödig.
    Igår käkade jag en stund innan jag skulle cykla hem...å den maten fick jag kämpa för att hålla nere i magen under cykelturen...kändes som att den åkte hiss upp å ner hela vägen hem.
    Det är tydligen nån som trycker undan det mesta i mitt mellangärde...ffa matsäck å kisseblåsa.

• WeeBee

Angående smärtlindring så hoppas jag slippa alla typer utan eventuellt lustgas.

Jag är lite skeptisk mot epiduralen å vill undvika den i möjligaste mån.

Men jag är inte rabiat å tänker att jag får se hur det går...behöver jag mer smärtlindring så behöver jag...men helst inte.

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-14 09:21:54 följande:
    Angående smärtlindring så hoppas jag slippa alla typer utan eventuellt lustgas.

Jag är lite skeptisk mot epiduralen å vill undvika den i möjligaste mån.

Men jag är inte rabiat å tänker att jag får se hur det går...behöver jag mer smärtlindring så behöver jag...men helst inte.
    Varför skeptisk?
  • SusannneL

Vilka är vi som är kvar i tråden?
    Vilka veckor är ni i nu?
    Någon som tränar under graviditeten?
    Jag är sugen på gravid vatten gympa.
    Men det kostar en del tror jag.. :/
    Var hos sjukgymnast som sa att det var jätte bra om jag började med det nu.

Själv är jag i v 27 + 5.
    Har inte direkt tränat,promenerat lite

• EwMa
    SusannneL skrev 2013-05-14 15:22:52 följande:
    Vilka är vi som är kvar i tråden?
    Vilka veckor är ni i nu?
    Någon som tränar under graviditeten?
    Jag är sugen på gravid vatten gympa.
    Men det kostar en del tror jag.. :/
    Var hos sjukgymnast som sa att det var jätte bra om jag började med det nu.

Själv är jag i v 27 + 5.
    Har inte direkt tränat,promenerat lite

Jag e kvar

Går in i v 34 på fredag.

Har tänkt träna mer än jag gjort men inte blitt av. Jag som var så flitig innan man blev gravid. Har med funderat på vattengympa men nu känns d meninslöst så det blir lite promenader bara. Kör mer sen när bebisen kommit ut.    
  • LillaLoppanT

Hejhej... Får man vara med här inne?
    Tanja heter jag, 33 år och väntar mitt andra barn. BF 20/7. Bor i Mölnlycke med min sambo och vår fyraårige son.
    På fredag  jobbar jag min sista dag, och det ska bli himla skönt att gå hemma i två månader innan bebisen kommer...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Oj, efter att ha läst lite mer här inne, så ser jag att ni är väldigt få aktiva i gruppen. Jag hoppas ni inte tycker jag tränger mig på?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013