• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    WeeBee skrev 2013-05-15 20:49:04 följande:
    Välkomna till er nya! Kul!

Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.

Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.
    Jag frågade förrförra veckan barnmorskan som jag träffar på Aurora-mottagningen på vilket sätt epiduralen kan störa en förlossning (jag sa, som du, att jag hört att förlossningen tar längre tid och att det är högre risk för att man spricker, får ta till sugklocka osv). Hon tyckte att den verkade tvärtom. Då man får smärtlindring så slappnar man lättare av och har därför lättare för att öppna sig. Hon tyckte inte att den stör en förlossning på något sätt. Kan vara bra att höra olika sidor av det.
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-16 11:13:11 följande:
    Jag frågade förrförra veckan barnmorskan som jag träffar på Aurora-mottagningen på vilket sätt epiduralen kan störa en förlossning (jag sa, som du, att jag hört att förlossningen tar längre tid och att det är högre risk för att man spricker, får ta till sugklocka osv). Hon tyckte att den verkade tvärtom. Då man får smärtlindring så slappnar man lättare av och har därför lättare för att öppna sig. Hon tyckte inte att den stör en förlossning på något sätt. Kan vara bra att höra olika sidor av det.

hmm bra att dom säger olika...men många som jag känner som tatt epiduralen. så jag känner mig rätt säker efter deras berättelser

hehe ja dom var goda bullarna med. orkar inte beställningar nu med längre fram hehe  
  • LillaLoppanT

Hej hopp. Imorgon jobbar jag min sista dag! Ska bli så himla skönt! Är brevbärare, så jobbet har varit rätt tungt på sistone

Idag var jag och hämtade ut apoteksgruppens babybox. den rekommenderar jag varmt. Boxen från barnens hus däremot, var ju rena skräpet! 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    LillaLoppanT skrev 2013-05-16 20:10:10 följande:
    Hej hopp. Imorgon jobbar jag min sista dag! Ska bli så himla skönt! Är brevbärare, så jobbet har varit rätt tungt på sistone Idag var jag och hämtade ut apoteksgruppens babybox. den rekommenderar jag varmt. Boxen från barnens hus däremot, var ju rena skräpet! 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tack för påminnelsen. Glömt av att jag ska hämta ut den
  • WeeBee

Jag tror iof absolut att en epidural kan vara till mycket hjälp om man från början är rädd för smärtan eller om man har svårt att hantera smärtan. För precis som du skrev så måste det ju vara bättre om man klarar av att slappna av...å om det krävs en epidural för att få till det så är det alldeles säkert bättre än utan!

• EwMa

Kronans får man hålla utkik på..gratis e gott hehe...och håller med barnenshus/babyproffsens är kass...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013