WeeBee skrev 2013-05-15 20:49:04 följande:
Välkomna till er nya! Kul!
Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.
Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.
Jag frågade förrförra veckan barnmorskan som jag träffar på Aurora-mottagningen på vilket sätt epiduralen kan störa en förlossning (jag sa, som du, att jag hört att förlossningen tar längre tid och att det är högre risk för att man spricker, får ta till sugklocka osv). Hon tyckte att den verkade tvärtom. Då man får smärtlindring så slappnar man lättare av och har därför lättare för att öppna sig. Hon tyckte inte att den stör en förlossning på något sätt. Kan vara bra att höra olika sidor av det.