• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-05-14 15:22:52 följande:
    Vilka är vi som är kvar i tråden?
    Vilka veckor är ni i nu?
    Någon som tränar under graviditeten?
    Jag är sugen på gravid vatten gympa.
    Men det kostar en del tror jag.. :/
    Var hos sjukgymnast som sa att det var jätte bra om jag började med det nu.

Själv är jag i v 27 + 5.
    Har inte direkt tränat,promenerat lite
    Jag är också kvar. 
    Jag går in i vecka 34 på torsdag.
    Nej, tyvärr ingen träning. Springer efter sonen men annars försöker jag vila så mycket som möjligt. Vattengympa tycker jag låter härligt men det kostar ju som sagt. Har du foglossning? Har hört att det ska vara väldigt bra med vattengympa just för att man blir så lätt och smidig under vatten, det blir inte lika ansträngande för fogarna att röra sig. 
  • LillaLoppanT

Vad kul att ha hittat en tråd för oss i Göteborg!
    Är med i en tidigare, men den verkar lite halvdöd :)

Jag hoppas så att lära känna lite andra mammalediga när jag är hemma sedan... det är ju vännerna som får mammaledigheten att vara så underbar! 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Vilgot o Lillpyret

Ja, så är det verkligen. Utan vänner att umgås med blir man väldigt uttråkad. Dessutom är det bra med vänner som har barn i samma ålder, de förstår vad man går igenom och man kan ge varandra tips och råd.  

• EwMa

Håller med. Man måste vara social nu när man är hemma känner jag. Innan var d inte så viktigt för då hade man ju jobbkamraterna och prata med. men nu är dom ju på jobbet medans man själv är hemma.

Nån som har nåt bra förkylningstips nu när man är gravid? Jag håller på och få krupp här snart. Halsen börjar ge sig men då går det över till näsan istället och nässpray är ju inte nåt man kan använda när man är gravid har jag hört. Idag är det första familjegrupps träffen, ska bli spännande  

• MoonFlight

Jag är oxå här men läser mest. :) skönt att det börjar närma sig nu. Ca 3 mån kvar, vart har tiden tagit vägen?

• Dannii B

Hej tråden Hej Tanya Välkommen. . Nu börjar det bli drygt.. är avis på er som bara har några veckor kvar. Jag har MÅNADER!!!! Oh well det är mysigt sen när man väl har dem i famnen och det är värt väntan. .

• EwMa
    SusannneL skrev 2013-05-15 10:53:35 följande:
    Känner mig så jäkla trött och omotiverad.
    Någon som har tips?

Tror alla känner sig så. Var en massa jag ville göra nu när man är hemma, men tror ni att jag har tatt tag i d? Nä. Soffan och tv:n är mycket mer lockande än allt annat. Ullared är det som lockar mest nu på lördag, sen har man massa grejer hemma som man kan fixa med, bädda och sånt. Tror d bara handlar om att verkligen göra d man vill och sen vila typ.
    Dannii B skrev 2013-05-15 11:11:17 följande:
    Hej tråden Hej Tanya Välkommen. . Nu börjar det bli drygt.. är avis på er som bara har några veckor kvar. Jag har MÅNADER!!!! Oh well det är mysigt sen när man väl har dem i famnen och det är värt väntan. .
    Ja jag håller med, och jag har inte ens gått igenom en förlossning ännu det har ju du 2 gånger innan med..så förstår din längtan. men tiden går ändå

Föräldragruppen var givande tyckte jag, och bättre blir den.    

• Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-15 06:22:01 följande:
    Håller med. Man måste vara social nu när man är hemma känner jag. Innan var d inte så viktigt för då hade man ju jobbkamraterna och prata med. men nu är dom ju på jobbet medans man själv är hemma. Nån som har nåt bra förkylningstips nu när man är gravid? Jag håller på och få krupp här snart. Halsen börjar ge sig men då går det över till näsan istället och nässpray är ju inte nåt man kan använda när man är gravid har jag hört. Idag är det första familjegrupps träffen, ska bli spännande  

Du kan använda Nezeril nässpray för barn. Du får inte använda den under längre perioder men under en förkylning går det bra. Jag är själv förkyld nu och klarar mig inte utan den!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013