• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT
    NinaJ skrev 2013-05-23 09:10:14 följande:
    Hej, 
    har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
    den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
    den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
    Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
    Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.

Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.

Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
    Kram Catharina

Argacatten.blogspot.se 
    Beklagar förlusten av Leo :(

Och jag hoppas Jonathan växer till sig snabbt och att ni får komma hem så snart som möjligt.
    Kram! 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

NinaJ:
    Nu har jag läst din blogg, från starten fram till senaste inlägget. Mycket bra skrivet och intressant att läsa. Kommer defenitivt att följa den framöver.. (och jag är inte en bloggläsare i vanliga fall)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Vilgot o Lillpyret
    NinaJ skrev 2013-05-23 09:10:14 följande:
    Hej, 
    har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
    den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
    den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
    Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
    Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.

Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.

Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
    Kram Catharina

Argacatten.blogspot.se 
    Hej Catharina! Jag beklagar verkligen... Förstår att ni måste ha det oerhört tufft just nu! Jag hoppas att er lille Jonathan växer och blir starkare för var dag och att han håller sig borta från infektioner. Jag ska genast titta in på din blogg. Kram till er! 
  • EwMa

Fy vad det börjar bli svårt att sova bra. Och så får man höra hela tiden hur viktigt det är att sova ordentligt nu. Men det är svårt när man inte hittar någon bekväm sovställning. Man känner ju när den rör sig där inne...Och en snarkande karl med gör d inte bättre. Vet inte hur man ska få väckt honom den dagen vattnet går om det går på natten för det går verkligen inte nu.

Försöker njuta men det går inte så bra när man e trött och grinig. Vill bara den kommer ut.

Allt såg bra ut i fredags när jag var hos barnmorskan. Gått upp 9 kg totalt, hjärtljuden på 140,mina värden helt perfekt och magen växer som den ska. Fick även se den igen, för att se om huvudet låg neråt vilket det gjorde. Den höll på med sina fingrar och sög på tummen. Så sött och den har ju växt betydligt sen man såg den sist.     

• Vilgot o Lillpyret

Ja, det är verkligen svårt att sova. Jag är väldigt trött och somnar snabbt men så vaknar jag ju femtioelva gånger per natt för att kissa... Har så svårt för att komma upp ur sängen på grund av foglossning och en bebis som trycker långt ned så det ilar och gör ont. Dessutom får jag en massa sammandragningar när jag är kissnödig. Allt på en gång liksom, man blir nästan lite förvånad när man vaknar! Flört Man känner sig inte särskilt fager när man vaggar ut mot toaletten! Nu har jag dessutom börjat få ont i revbenen på höger sida. Det hade jag även vid förra graviditeten men då kom det redan i vecka 24-25 någonting, jag är väldigt glad över att jag klarat mig så här långt utan de smärtorna! Jag tror att skillnaden beror på att denna bebis ligger med huvudet nedåt och har borrat sig ned en hel del, det trycker inte lika mycket uppåt då.

Vad skönt att allt såg bra ut! Mysigt med ultraljud! 

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-27 13:31:05 följande:
    Ja, det är verkligen svårt att sova. Jag är väldigt trött och somnar snabbt men så vaknar jag ju femtioelva gånger per natt för att kissa... Har så svårt för att komma upp ur sängen på grund av foglossning och en bebis som trycker långt ned så det ilar och gör ont. Dessutom får jag en massa sammandragningar när jag är kissnödig. Allt på en gång liksom, man blir nästan lite förvånad när man vaknar! Flört Man känner sig inte särskilt fager när man vaggar ut mot toaletten! Nu har jag dessutom börjat få ont i revbenen på höger sida. Det hade jag även vid förra graviditeten men då kom det redan i vecka 24-25 någonting, jag är väldigt glad över att jag klarat mig så här långt utan de smärtorna! Jag tror att skillnaden beror på att denna bebis ligger med huvudet nedåt och har borrat sig ned en hel del, det trycker inte lika mycket uppåt då.

Vad skönt att allt såg bra ut! Mysigt med ultraljud! 

ja herregud man känner sig inte smidigast i stan när man måste upp mitt i natten. Har peppar peppar inte ont nånstans så det är jag glad för. Inte ens sammandragningar...

Börjat packa väskan nu, men känns som väskorna är så små eller så är d jag som packar för mycket :P 
  • EwMa

Tipsar om en sida min svägerska gav mig då jag e jättedålig på detta redan nu.

www.snippgympa.nu

man måste göra sina knipövningar     

• Vilgot o Lillpyret

Vi har inte börjat packa än men måste ta tag i det snart. Ska först och främst skriva en lista så att man i varje fall har den att gå efter om det skulle sätta igång tidigare. Jag har inte köpt klart allt än så det måste också göras. Ska köpa en amningskudde, bindor, blöjor, amningsinlägg. Sedan tror jag inte att det är något mer som måste med till BB.

Åh, jag var verkligen usel på det där med knipövningar sist. Det är ju lika viktigt att göra dem även efter snitt men jag glömmer. Måste vara bättre på det den här gången, tänker att det är ännu viktigare efter andra barnet!  

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-28 10:46:27 följande:
    Vi har inte börjat packa än men måste ta tag i det snart. Ska först och främst skriva en lista så att man i varje fall har den att gå efter om det skulle sätta igång tidigare. Jag har inte köpt klart allt än så det måste också göras. Ska köpa en amningskudde, bindor, blöjor, amningsinlägg. Sedan tror jag inte att det är något mer som måste med till BB.

Åh, jag var verkligen usel på det där med knipövningar sist. Det är ju lika viktigt att göra dem även efter snitt men jag glömmer. Måste vara bättre på det den här gången, tänker att det är ännu viktigare efter andra barnet!  

Amningskudde känns så bökigt och ha med sig till BB..men du har ju gått igenom d en gång innan mig så klart kan ju vara smidigt...fast vet inte.
  • EwMa

Gud vad jag känner mig färdig med detta och vara gravid redan. Och då ska man gå en månad till...Men känns som man glömt hur d var innan den lill* flyttade in. Vill ha tillbaka min kropp lite, kunna andas och kunna träna ordentligt igen. Även om det kommer dröja med det sista igen.

och även att kunna träffa mer folk...vad tror ni, kan vi få till en träff till?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013