Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-27 13:31:05 följande:
Ja, det är verkligen svårt att sova. Jag är väldigt trött och somnar snabbt men så vaknar jag ju femtioelva gånger per natt för att kissa... Har så svårt för att komma upp ur sängen på grund av foglossning och en bebis som trycker långt ned så det ilar och gör ont. Dessutom får jag en massa sammandragningar när jag är kissnödig. Allt på en gång liksom, man blir nästan lite förvånad när man vaknar!

Man känner sig inte särskilt fager när man vaggar ut mot toaletten! Nu har jag dessutom börjat få ont i revbenen på höger sida. Det hade jag även vid förra graviditeten men då kom det redan i vecka 24-25 någonting, jag är väldigt glad över att jag klarat mig så här långt utan de smärtorna! Jag tror att skillnaden beror på att denna bebis ligger med huvudet nedåt och har borrat sig ned en hel del, det trycker inte lika mycket uppåt då.
Vad skönt att allt såg bra ut! Mysigt med ultraljud!
ja herregud man känner sig inte smidigast i stan när man måste upp mitt i natten. Har peppar peppar inte ont nånstans så det är jag glad för. Inte ens sammandragningar...
Börjat packa väskan nu, men känns som väskorna är så små eller så är d jag som packar för mycket :P