• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    LillaLoppanT skrev 2013-05-30 22:32:09 följande:
    Sambon kom hem igår och föreslog att vi kanske skulle åka till Legoland innan bebisen kommer, trots att vi lagt den planen på is för ett tag...
    Så nu ska vi tydligen till legoland och lalandia i tre nätter när jag är i V 35... så vad tror ni? Är jag helt galen?!?! Eller fixar man en heldag på legoland när man är höggravid?

och vart sjutton hittar man en baddräkt där magen får plats? 
    Jag tror också att du fixar det. Se till att ta många pauser med dricka och glass, bada och njut. Du behöver ju inte gå omkring konstant. För mig är det olika från dag till dag men i helgen som var så hade vi en heldag då vi gick och gick och gick. Det var uppförsbackar, promenad med vagn, minigolf m.m. Jag fixade det! Men jag var bra trött på kvällen och efter det har jag ondare i kroppen. Men det var det värt!
  • Vilgot o Lillpyret

Att åka i vecka 32-35 tror jag inte är några problem om man inte har väldigt mycket foglossning eller så.

Vi kommer åka i väg till Lidköping (till svärmor) över helgen då jag är i vecka 37 samt vecka 39. Jag är lite orolig för att det ska sätta igång då så jag ska verkligen känna efter innan. Har sammandragningarna ändrat sig, har slemproppen börjat lossna osv. Under den första resan ska jag orka med ett bröllop och under den andra ska jag orka med ett midsommarfirande. Det blir spännande. Flört Skulle det sätta igång där så får vi åka på en gång, eftersom jag ska snittas så blir det ju i så fall akutsnitt, och jag vill gärna vara här i Göteborg. 

• WeeBee

Jag går in i vecka 34 nu. Känner mig fortfarande pigg å okej i kroppen. Förutom att jag drog på mig en ordentlig muskelsmärta i nacken-ryggen igår i och med ryggträningen på gymmet. Kunde knappt sova någonting i natt pga fruktansvärd smärta. Men det går väl över snart hoppas jag!

Jag vill oxå träffas! Men jag jobbar ju fortfarande. Så vardagar dagtid är helt kört för min del. Jag kan på eftermiddagar från 17-tiden å på helger. Från å med juli kommer jag vara ledig på heltid...men icke innan dess.

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-31 15:03:17 följande:
    Jag går in i vecka 34 nu. Känner mig fortfarande pigg å okej i kroppen. Förutom att jag drog på mig en ordentlig muskelsmärta i nacken-ryggen igår i och med ryggträningen på gymmet. Kunde knappt sova någonting i natt pga fruktansvärd smärta. Men det går väl över snart hoppas jag!

Jag vill oxå träffas! Men jag jobbar ju fortfarande. Så vardagar dagtid är helt kört för min del. Jag kan på eftermiddagar från 17-tiden å på helger. Från å med juli kommer jag vara ledig på heltid...men icke innan dess.
    Grymt att du orkar träna ännu. Riktigt bra

Varför tycker folk att det är OK och retas för att man är större när man är gravid? Förstår det inte, speciellt inte när det kommer från familjemedlemmar som gått igenom en graviditet själv och vet hur jobbigt det är med kläder och värme under denna tiden på året...man känner ju sig bara som en koloss tillräckligt mycket och behöver inte höra onödiga kommenterer som ska tas som ett skämt..  
  • Vilgot o Lillpyret

I går lossnade en hel del utav slemproppen (ca 4 x 1 cm) och i dag kom det lite till. Spännande! Det behöver inte betyda att något är på G inom det närmsta men det tyder ju på att kroppen förbereder sig. Jag fick aldrig se den vid förra graviditeten så detta är ju väldigt spännande! ;)

• LillaLoppanT
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-01 22:07:36 följande:
    I går lossnade en hel del utav slemproppen (ca 4 x 1 cm) och i dag kom det lite till. Spännande! Det behöver inte betyda att något är på G inom det närmsta men det tyder ju på att kroppen förbereder sig. Jag fick aldrig se den vid förra graviditeten så detta är ju väldigt spännande! ;)

Åh, så spännande! Vilken vecka är du i?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-01 22:07:36 följande:

Oj spännande! Vill med det händer grejer hihi öven om d inte behöver betyda nåt.
  • WeeBee

Vilgot o Lillpyret - vilken vecka är du i nu?

Själv har jag verkligen inte bråttom till förlossning. Känner att hon gärna får stanna där inne ett tag till. Vet ju att hon e på väg...å det är jag nöjd med än så länge. Är bara i v 34 oxå...så det är väl bra om hon blir kvar i alla fall minst 5 veckor till!

Ang att folk retas...eller i alla fall passar på att kalla en för tjockis å liknande tror jag tyvärr inte att vi kommer ifrån. Jag har blivit kallad både det ena å andra av typ alla. Även folk som inte är jättenära utan bara bekanta. Som tur är så tar jag inte illa vid mig...men jag kan förstå att det kan kännas jobbigt! Tror dock inte att folk menar nått illa...å tyvärr är jag nog själv en av dom som skulle slänga ur mig nått sånt till andra gravida...även om jag tycker att det är jättefint med gravidmage!

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-02 23:34:41 följande:
    Vilgot o Lillpyret - vilken vecka är du i nu?

Själv har jag verkligen inte bråttom till förlossning. Känner att hon gärna får stanna där inne ett tag till. Vet ju att hon e på väg...å det är jag nöjd med än så länge. Är bara i v 34 oxå...så det är väl bra om hon blir kvar i alla fall minst 5 veckor till!

Ang att folk retas...eller i alla fall passar på att kalla en för tjockis å liknande tror jag tyvärr inte att vi kommer ifrån. Jag har blivit kallad både det ena å andra av typ alla. Även folk som inte är jättenära utan bara bekanta. Som tur är så tar jag inte illa vid mig...men jag kan förstå att det kan kännas jobbigt! Tror dock inte att folk menar nått illa...å tyvärr är jag nog själv en av dom som skulle slänga ur mig nått sånt till andra gravida...även om jag tycker att det är jättefint med gravidmage!

Jo man får ta en viss del av det som skämt. Men det börjar bli lite tjatigt och höra d. Bara att folk verkligen tycker det är OK att skämta om det och att ingen ska ta illa vid sig...men men d e snart över och dags och ta tag i att få tillbaka sin kropp sen.

Börjar bli mer och mer rörelser i maggen. Man undrar vad som händer där inne. kan ju vara för den förbereder sig lite och blir mindre och mindre plats där inne. Längtar nåt så fruktansvärt nu. Denna veckan ska vagnen äntligen hämtas hem.

• Dannii B

Hej hej... har varit urusel på att kika in och uppdatera mig. Är som en strandad val. Foglossning från helvetet gör att jag inte mäktar med lika mkt längre. Sen protesterar lillan vääääldigt mkt när jag väl försöker aktivera mig. Är helt slut som artist. Hade gärna följt med på en träff till men är nog inte tillräckligt kaxig för det. Kanske när knoddan är ute. Ni får ha det så grymt skönt nu när vädret tillåter det. Vi hörs ju här om inte annat.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013