• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-15 11:48:59 följande:

Du kan använda Nezeril nässpray för barn. Du får inte använda den under längre perioder men under en förkylning går det bra. Jag är själv förkyld nu och klarar mig inte utan den!

åh det ska jag allt kolla..tycker mest synd om mannen som får stå ut med mitt snarkande :P
  • Vilgot o Lillpyret

Jag tycker också att det känns drygt. För ett par dagar sedan så kändes det som att det inte alls är lång tid kvar, i dag är det 49 dagar till BF. Men räknar man veckor så är det ju en evighet, 7 hela veckor kvar! Var på ultraljud i dag och allt såg fint ut. Moderkakan har flyttat upp sig och bebisen ligger med huvudet nedåt.

• Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-15 11:52:24 följande:
    åh det ska jag allt kolla..tycker mest synd om mannen som får stå ut med mitt snarkande :P

Jag använder det som är för barn från 2 år, det är en rosa/ vit behållare.
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-15 11:53:50 följande:

Jag använder det som är för barn från 2 år, det är en rosa/ vit behållare.

tack för tipset, det ska jag kolla
  • EwMa

Detta har jag roat mig med idag...får ju förbereda för kommande besök i sommar :P

• SusannneL

Jag kom igång när jag började tvätta ;D
    Fått massa gjort!
    De e väl bara latmasken. Hehe

• WeeBee

Välkomna till er nya! Kul!

Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.

Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.

• WeeBee

Jag är inte trött heller...jag mår fortfarande oförskämt bra å känner mig nästan bättre å piggare än när jag är ogravid.

Kul idag oxå att vara hos BM å bara få god feedback på allting! Alla värden är bra...magen växer perfekt å vikten håller fin kurva oxå.
    Vikten har ju tyvärr känts lite jobbig, viss rädsla för att gå upp för mycket...men nu känns det ganska okej...har gått upp en del, men inte överdrivet. Å bebis växer å frodas bra!

Bara 2 månader kvar nu! 9 veckor

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-05-15 20:49:04 följande:
    Välkomna till er nya! Kul!

Ang. att jag är skeptiskt mot Epiduralen så handlar det om att jag tänker att den går in å stör ett naturligt förlopp...att värkar avtar å att det blir en ökad risk för komplikationer, utdraget förlopp osv. Dessutom behöver dom ofta gå in med värkstimulerande dropp...vilket känns ytterligare onaturligt.

Ang. Träning...jag tränar...så mycket jag hinner! Styrketräning. Sen cyklar jag gärna som transport eller tar promenader. Har alltid tränat mycket å tycker inte att graviditeten hindrat mig nått särskilt hittills. Är i v 31 nu.

Härligt. Ångrar att jag la av med allt som har med träning och göra. Kommer bli en lång uppförsbacke sen när man ska köra igång igen, men promenader med barnvagn e ju träning det med.

Och härligt med bra feedback från BM. Brukar jag med få. Men börjar komma över backen att man bara vill det ska va slut..men bara 6 veckor kvar typ 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013