• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-28 13:44:09 följande:

Amningskudde känns så bökigt och ha med sig till BB..men du har ju gått igenom d en gång innan mig så klart kan ju vara smidigt...fast vet inte.
    Nja, det är inte särskilt bökigt. Den är ju inte tung. Det är guld värt att ha en! Att sitta och kämpa med amningen dygnet runt utan att ha något att stötta med resulterar i väldigt trötta armar. Flört För min del måste jag ha en i och med att det blir snitt. Måste hålla upp bebisen ordentligt så att han inte kommer åt snittet.
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-29 06:13:59 följande:
    Gud vad jag känner mig färdig med detta och vara gravid redan. Och då ska man gå en månad till...Men känns som man glömt hur d var innan den lill* flyttade in. Vill ha tillbaka min kropp lite, kunna andas och kunna träna ordentligt igen. Även om det kommer dröja med det sista igen.

och även att kunna träffa mer folk...vad tror ni, kan vi få till en träff till?

Ja, samma här. Är så trött både fysiskt och psykiskt. Det märks att det tär på kroppen och att man går in i sig själv, förbereder sig inför det som komma skall. Jag ser fram emot att kunna böja mig ner utan att stöna och stånka, att kunna ligga på mage och rulla runt i sängen och att kunna springa och hoppa. Ser också fram emot att ha sex utan den enorma magen...

Jag ses gärna! Dock måste jag plugga nästa vecka, men veckan därpå?
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-29 23:43:41 följande:
    Nja, det är inte särskilt bökigt. Den är ju inte tung. Det är guld värt att ha en! Att sitta och kämpa med amningen dygnet runt utan att ha något att stötta med resulterar i väldigt trötta armar. Flört För min del måste jag ha en i och med att det blir snitt. Måste hålla upp bebisen ordentligt så att han inte kommer åt snittet.

Hmm...kanske ska lägga fram den ändå.

Ja, vi kan ju kolla på och ses igen om 2 veckor.  
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-30 06:09:16 följande:

Hmm...kanske ska lägga fram den ändå.

Ja, vi kan ju kolla på och ses igen om 2 veckor.  
    Det tycker jag. Man vet ju aldrig om det blir akutsnitt heller och då är det verkligen bra med kudden. I och för sig kanske din man kan åka och hämta den om den skulle behövas ifall du tycker att det är bökigt att ha med den. Tar ni bilen in så kan den ju ligga där i.

Jag har ingenting planerat den veckan tisdag - torsdag. Är det någon utav dagarna som skulle kunna passa?
    Jag undrar vart alla i tråden har tagit i vägen. Ligger de och föder? Flört 
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-30 12:02:01 följande:
    Det tycker jag. Man vet ju aldrig om det blir akutsnitt heller och då är det verkligen bra med kudden. I och för sig kanske din man kan åka och hämta den om den skulle behövas ifall du tycker att det är bökigt att ha med den. Tar ni bilen in så kan den ju ligga där i.

Jag har ingenting planerat den veckan tisdag - torsdag. Är det någon utav dagarna som skulle kunna passa?
    Jag undrar vart alla i tråden har tagit i vägen. Ligger de och föder? Flört 
    Ingen aning vad som har hänt, men när d e sånt här väder är d klart man inte loggar in på familjeliv :P
  • LillaLoppanT

Sambon kom hem igår och föreslog att vi kanske skulle åka till Legoland innan bebisen kommer, trots att vi lagt den planen på is för ett tag...
    Så nu ska vi tydligen till legoland och lalandia i tre nätter när jag är i V 35... så vad tror ni? Är jag helt galen?!?! Eller fixar man en heldag på legoland när man är höggravid?

och vart sjutton hittar man en baddräkt där magen får plats? 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    LillaLoppanT skrev 2013-05-30 22:32:09 följande:
    Sambon kom hem igår och föreslog att vi kanske skulle åka till Legoland innan bebisen kommer, trots att vi lagt den planen på is för ett tag...
    Så nu ska vi tydligen till legoland och lalandia i tre nätter när jag är i V 35... så vad tror ni? Är jag helt galen?!?! Eller fixar man en heldag på legoland när man är höggravid?

och vart sjutton hittar man en baddräkt där magen får plats? 

Det är väl bara och ha mycket vatten till hands, vila mycket och bara ta d lugnt. Jag hade pallat d nu.

Baddräkt har väl Hm? 
  • SusannneL

Jag ska till Italien 1v bilande när jag är i v32-33. Ska bli intressant hur jag ska klara det. Vi har ju inte åkt än men bara jag är godkänd utav bm så åker vi! Hon har i alla fall sagt att e det ska gå bra :)
    Lite spännande är det

• SusannneL

Varför kommer inte hela mina inlägg med! :@ jag skrev mer! Fortsättningen var "lite spännande är det men samtidigt lite läskigt. Det kanske blir en liten italienare! :P Du klarar nog att åka till lego land. Om du mår bra o så :) "

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013