Tack själva för lunchen!
Vi har varit bortresta över helgen, det var kul att komma i väg lite allihop men det är inte helt problemfritt att resa med tåg med en tvååring.
Både jag och Christoffer var helt slut i går. Nu är han bortrest igen så jag får ensam tampas med vildingen. Ser fram emot att denna vecka ska vara över så att vi får vara tillsammans igen, tycker det är tufft att som gravid sköta allt här hemma.
På onsdag ska jag på ultraljud, min moderkaka som satt lågt ska kontrolleras. Troligtvis har den flyttats upp då jag inte haft några blödningar på väldigt lång tid. Det ska bli kul att se hur den lille ligger. Det känns inte som att han har någon kroppsdel neråt, känner ingenting större där (förutom en och annan spark mot blåsan), så jag gissar på att han ligger på tvären. Men vad vet jag, jag är usel på att känna!
På fredag är det BM-besök igen, det var tre veckor sedan sist. Det går faktiskt fort!
Denna vecka hoppas jag på att få besked angående snitt.
Angående smärtlindring så tänker jag (om jag inte får snitt beviljat) ta epidural och lustgas. Utöver det vill jag bada och få massage. Vill absolut inte ha kvaddlar!
Jag börjar förresten bli lite orolig för att det inte dröjer allt för länge innan förlossningen sätter igång. Jag vet ju inte hur kroppen fungerar så här under en andra graviditet men jag har så mycket mer sammandragningar nu än sist och de senaste dagarna har jag börjat få mer och mer mensvärk i nederdelen av magen. Sedan i går kväll har min mage varit i totalt uppror, springer på toa väldigt ofta. I går natt vaknade jag av en riktigt ond sammandragning, när jag skulle gå och kissa var jag tvungen att stanna upp flera gånger och andas igenom den. Jag antar att det är kroppen som börjar göra sig redo men jag blir lite orolig när magen beter sig som den gör, har ju läst om att det brukar vara så innan det sätter igång. Hoppas inte att det gör det! Hur mår ni? Känner ni att det närmar sig?