• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa
    SusannneL skrev 2013-06-08 09:45:37 följande:
    Man vill ju känna sig som gladast nu. När det närmar sig :)

Ja precis...men d e väl för man går och väntar ännu mer nu när d bara e en bebis kvar som saknas till alla saker. Och sen blir det på nåt sätt att alla kompisar låter en vara på nåt sätt, i alla fall mina...sen kommer väl tjatet, har du inte fött än, kommer inte bebis snart...denna balans e jobbig hehe
  • WeeBee

Låter jobbigt! Jag har inte haft några direkta humörssvängningar överhuvudtaget faktiskt. Lite känsligare för olika saker som säkert ändå hade fått mig att lipa är jag kanske...men inget direkt märkbart.

Däremot håller jag på att allvarligt tröttna på min nacke...har så J...la ont i nacken på ena sidan. Har haft mer eller mindre besvär i 3 veckor nu...har inte tränat på över en vecka nu pga det! Mycket irriterande å ONT!

• WeeBee

Förresten! Jag var på Ullared i förrgår...shoppade loss för 4700 kr...typ nästan bara bebisgrejer. Å min mor handlade bebissaker till mig för säkert 1500kr oxå.
    Sen var jag på Ikea igår å brände ytterligare 1700 kr på bebis.

Shit...va jag har lagt pengar på det här projektet hittills...å mer lär det väl säkert bli. Att jag redan har två barnvagnar kanske är lite överdrivet...men jag tror att jag kommer ha god nytta av båda

Det enda som saknas nu är en bebissäng! Men jag funderar på om jag kanske skulle skippa bebissängen just nu å gå på ett sånt där babynest istället. Annars är det en babycrib jag spetsat in mig på...för att lätt kunna köra runt det i lägenheten om man behöver byta rum å för att kunna ha bebis brevid mig utan att ha henne i sängen.

• LillaLoppanT
    WeeBee skrev 2013-06-08 10:16:47 följande:
    Förresten! Jag var på Ullared i förrgår...shoppade loss för 4700 kr...typ nästan bara bebisgrejer. Å min mor handlade bebissaker till mig för säkert 1500kr oxå.
    Sen var jag på Ikea igår å brände ytterligare 1700 kr på bebis.

Shit...va jag har lagt pengar på det här projektet hittills...å mer lär det väl säkert bli. Att jag redan har två barnvagnar kanske är lite överdrivet...men jag tror att jag kommer ha god nytta av båda

Det enda som saknas nu är en bebissäng! Men jag funderar på om jag kanske skulle skippa bebissängen just nu å gå på ett sånt där babynest istället. Annars är det en babycrib jag spetsat in mig på...för att lätt kunna köra runt det i lägenheten om man behöver byta rum å för att kunna ha bebis brevid mig utan att ha henne i sängen.
    Shit, vad köpte ni för bebissaker på ullared egentligen?!?! Man får myyyyycket för 4700 där :)
    Vilka två vagnar har du köpt? (ja, jag erkänner, jag är lite av en barnvagnsnörd )

Vad är en babycrib?

Jag hade nog inte skippat sängen, bebisen kommer ändå behöva den förr eller senare. Och jag tror man gör det svårt för sig, inför framtiden, om man inte i viss mån försöker lära bebisen att den har en egen säng... Men vad vet jag, kanske inte alls är så...
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-08 10:16:47 följande:
    Förresten! Jag var på Ullared i förrgår...shoppade loss för 4700 kr...typ nästan bara bebisgrejer. Å min mor handlade bebissaker till mig för säkert 1500kr oxå. Sen var jag på Ikea igår å brände ytterligare 1700 kr på bebis. Shit...va jag har lagt pengar på det här projektet hittills...å mer lär det väl säkert bli. Att jag redan har två barnvagnar kanske är lite överdrivet...men jag tror att jag kommer ha god nytta av båda Det enda som saknas nu är en bebissäng! Men jag funderar på om jag kanske skulle skippa bebissängen just nu å gå på ett sånt där babynest istället. Annars är det en babycrib jag spetsat in mig på...för att lätt kunna köra runt det i lägenheten om man behöver byta rum å för att kunna ha bebis brevid mig utan att ha henne i sängen.

Ja d e lätt.och shoppa på sig en del där nere. Vi la nog 3200 när vi var där men då fick man verkligen med sig allt hem. Håller med. Hade inte hoppat sängen. Nångång ska ju bebisen sova själv med. Vilket vi ska vänja den vid ganska tidigt hela tiden. Sängen står vid fotändan av vår säng så inte så långt ifrån oss men nångång kanske bebis sover mellan oss. Man får se.
  • WeeBee

Jo, visst ska jag ha en spjälsäng...men i början lär inte bebis ligga där ändå. Å en babycrib är så liten att den bara kan användas upp till 6 månader...därav min fundering på om jag ska köpa den eller inte. Tror att jag gör så ändå...iom att det är väääldigt bra andrahandsvärde på dom...dom säljer som smör i solsken på Blocket. Har inte hunnit först på nån av dom som kommit ut där...så det blir nog en ny som jag kan sälja vidare sen.

• WeeBee

Förresten...var det några som ville å kunde ses i slottskogen imon? Vid 13-tiden?

• WeeBee

Ps. Ang Ullared...jag råkade köpa en bärsele för 999 kr...tog fel variant. Sen köpte jag lite annat än bebissaker oxå...kanske för 500-600 kr.

• SusannneL

Jag/vi har bara köpt barnvagnen än :/ Vi vill inte köpa på oss massa saker för tidigt. Dels för att vi har dåligt med plats och dels om ifall att det skulle hända nåt. När jag var gravid (tidigt) så väntade några bekanta barn. Bebisen dog,i magen :( och dom hade köpt på sig allt. Fått massa kläder o så. Tycker att det känns lite jobbigt.. :$

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013