• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • WeeBee

Visst skulle det kunna bli så...människor dör i alla åldrar...inga garantier finns för någonting i detta liv...men jag utgår i första hand från att allting går bra...å om inte så får jag ta den smällen då...pengar å grejer lär ju ändå inte vara the Big issue i så fall.

I annat fall så skulle man ju aldrig kunna planera eller förbereda sig inför någonting...å alltid behöva gå runt å oroa sig...det är inget liv jag känner för att leva!

Platsbristen är ett bättre argument...vi har en trea, men nu känns det som att vi skulle behöva betydligt större. Fast att fördyra boendet nu när den "feta" föräldrapenningen väntar känns som en dålig idé! Så vi får knö å stå ut ett tag till trots viss platsbrist.

• EwMa
    WeeBee skrev 2013-06-08 22:21:11 följande:
    Förresten...var det några som ville å kunde ses i slottskogen imon? Vid 13-tiden?

Kan tyvärr inte idag
  • SusannneL

Nä det är klart. Det är nåt jag jobbar med. Försöker släppa det. Men det är inte helt lätt med 3 missfall i backspegeln

• SusannneL

Nä det är klart. Det är nåt jag jobbar med. Försöker släppa det. Men det är inte helt lätt med 3 missfall i backspegeln

• SusannneL

• SusannneL

Nä det är klart. Det är nåt jag jobbar med. Försöker släppa det. Men det är inte helt lätt med 3 missfall i backspegeln & när nåt sånt händer i ens närhet. Men det Ska gå bra den här gången! :D Vi bor i en mini tvåa med kokvrå, 48kvm! Tur att bebis inte behöver eget rum än. Vi flyttar under våren till en trea! Vi köpte lägenhet i samma veva jag blev gravid. Som tur är hade dom erbjudande. Hyresfritt första året! :D

• EwMa
    SusannneL skrev 2013-06-09 09:16:48 följande:
    Nä det är klart. Det är nåt jag jobbar med. Försöker släppa det. Men det är inte helt lätt med 3 missfall i backspegeln & när nåt sånt händer i ens närhet. Men det Ska gå bra den här gången! :D Vi bor i en mini tvåa med kokvrå, 48kvm! Tur att bebis inte behöver eget rum än. Vi flyttar under våren till en trea! Vi köpte lägenhet i samma veva jag blev gravid. Som tur är hade dom erbjudande. Hyresfritt första året! :D

Förstår att d hänger med. Man hinner med saker till bebis ändå...och mycket får man säkert när den tittat ut. Jag e glad att det gick så fort för oss denna gången efter våran långa resa. men rädslan har även funnits hos oss hela tiden att d ska gå åt skogen..
  • WeeBee

Aj då...beklagar det!
    Men nu är du ju nästan framme vid målet...å det är en levande bebis i din mage så jag hoppas att du kan njuta å se fram emot det!

Att det kan gå åt skogen finns säkert med hos dom flesta...men att man ändå på nått sätt kan ha det långt bak i huvudet å låta förväntan å glädje ta upp det största utrymmet.

Pratade med en granne häromdagen...hon är nog runt 70 år å har 4 barn. Hon sa det att, förr i tiden så var man bara gravid...ingen funderade på eller pratade om om det skulle gå åt skogen.
    Antar att det var innan den gyllene internet-tiden å innan information spred sig lättare via olika medier.
    Chansen att det ska gå bra är ändå enormt mycket större än att det inte ska det...men den negativa informationen är ofta den som biter sig fast hårdast.

Jag önskar oss alla all lycka i detta å hoppas att vi stolt kan visa upp våra små mirakel om några veckor!

• LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-06-09 09:15:05 följande:
    Men jäkla app!! Varför kommer inte hela mina meddelande med!?
    Ett tips, använd inte den där jäkla appen

Bättre att gå in på den vanliga sidan, via webbläsaren...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013