SusannneL skrev 2013-06-09 10:05:41 följande:
Ja jag tänkte att vi tar tag i att köpa saker när det är cirka en månad kvar. De e ju inte så jätte mycket man Måste ha så i början. Jag har även familj,vänner & bekanta som jag kan få/låna saker av. Det ordnar sig! Hur lång process hade ni innan du blev gravid? För oss tog det ca 2 år från mitt första missfall. Men när jag väl fick komma till läkare för att göra infertilitets testet tog det bara ett par månader. Känns som det kunde tagit längre tid om jag inte bytte läkare! Fick en jag inte alls tyckte om. Som allting tog låång tid med. Men så krävde jag att få byta & fick en helt underbar person som gjorde väntan kort! Efter det tog det ca 2 månader så var jag gravid. 1 av månaderna fick vi vänta på ett prov resultat.
hehe antar att detta var till mig då :P
Vi försökte själva sen efter bröllopet 2008. Men inget hände. Så förra våren så gick vi till göteborgs kvinnoklinik, privat, först för att börja våran utredning. Och då blev svaret att det inte gick och bli gravida för oss ihop. Sen efter semestern blev vi kallade till Sahlgrenska och i september körde behandlingarna igång för mig för att kunna ta emot donarad sperma. Så det har tatt sin lilla tid. Och det var ett ägg som blev befruktat av 3. Och det var det som tog sig inne i mig sen. Så det var ett riktigt guldägg :P
Hur känner ni när ni går hemma över förlossningen? min man ska ju inte ha nån semester för att han e nyanställd på firman han e på. Så det är jobb för honom tills den dagen bebisen vill titta ut. Men just med att han e på jobbet hela dagarna är lite skrämmande. Vet inte om man ska ringa taxi eller ambulans den dagen det är dags om han inte är hemma. Eller om man ska vänta tills han kommer hem om man pallar det för då kanske man slipper ligga på förlossningen längre än man behöver och kan göra allt som dom rekomenderar att man ska göra hemma innan man åker in...svårt detta